Permalänk

Spel som kraschar

Köpte denna dator i veckan med uppdaterat ram till 32 gb.
https://www.komplett.se/product/1325110/gaming/gamingdator/ga...

Har PUBG och CS2 som jag spelar, helt utan lagg osv. Innan det helt plötsligt bara kraschar när jag spelat ett tag (stängs ner tvärt utan förvarning med lagg osv.)

Drivrutiner uppdaterade, spelfiler verifierade osv. kört scan i commands. Men hittar ingenting, någon som tro sig veta en lösning?

Hade en windowskrasch 45min efter uppstart så fick skurva isär och nollställa datorn via stiften. Haft en bluescreen sen dess. Är det möjligen något windowsprogram/fil som spökar som någon annan varit med om?

Permalänk
Medlem

Ladda ner OCCT och testa kör cpu test ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem

Utöver att kolla efter konstigheter och ledtrådar såsom bråkiga GPU-drivare etc i ”loggboken” (tror jag det heter i svenskt GUI), så vill jag slå ett slag för att hålla koll på temperaturer. Eftersom det är ”mjuk krasch” så kan det vara högbelastande processer som avslutas i självförsvar, och är det någoting sådant så kanske kylet sitter på sniskan osv.

Vidare så fick din bräda nytt BIOS för ett par veckor sedan och noteringarna nämner bland annat stabilitet, men utgår ifrån att du redan har uppdaterat alla chipset osv samt stängt av all överklockning..?

Visa signatur

Citera för svar :)