Permalänk
Medlem

ShirusuPad 1.0 RC1

Ledsen att jag startar en ny tråd angående programmet, men den gamla kändes död, och eftersom jag nu behöver så många som möjligt som kan testa den nya funktionen, var jag rädd att många skulle missa det om jag skrev det i den gamla tråden.

Den nya funktionen som jag i första hand skulle vilja ha testad är möjligheten att dra ut tabbarna från själva huvudfönstret, till skrivbordet, där de fungerar som postit-lappar. Dessa är direkt förbundna till originaltabben, och görs ändringar i den, så uppdateras postit-kopian, och vice versa.

Den nya versionen innehåller några funktioner till som inte är värda att nämna, samt några buggfixar. Och jag har gjort om utseendet på dialogrutorna en aning.

Egentligen tycker jag inte att versonen är värdig att kallas 1.0, så se det som en testversion bara, eftersom jag inte kommer att lägga ut den officiellt än.

Den finns att ladda ner här.

Tack på förhand för hjälpen.

**************************************
**************************************
Det finns ett enkelt men allvarligt fel i RC1, och detta fixas genom att ersätta den gamla exe-filen med denna.

Buggen gjorde så att programmet kraschade då man görsökte byta bakgrundfärg.
Tänk vad en liten kodrad kan göra.

Originalfilen är uppdaterad, så ni som laddar ner RC1 från och med nu behöver inte ersätta exe:n.
**************************************
**************************************

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste genast testa!
Shirusupad är ju skitbra.

Permalänk
Medlem

Bra att man kan byta icon.

riktigt kass med bubblor! fick en nu när jag startade programet första gången, har inte startat om datorn än men jag hoppas bara den dyker upp en gång! annars så får du fixa i menyn så man kan stänga av dem för de är störande.

bra program annars, har faktiskt kört den sen typ du postade första tråden

hur går det med programet som håller reda på klipp med bra kod? skickar du med någon bra php-kod tro?

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Bubblan dyker bara upp första gången programmet körs. Såg det i nåt annat program jag testade för ett tag sen, och jag tyckte om det. Det drar uppmärksamheten mot ikonen nere i trayen, för man kanske inte riktigt vet vad som händer, första gången man kör ShirusuPad.

CodeMan har legat på is ett litet tag nu, men det kommer...

Jonte, tackar så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har lekt med det nu, men om man väljer add tab och har programmet mitt på skärmen så syns inte "popuppen", vilket var lite jobbigt

edit: borde inte "default settings"-knappen ändra tillbaka fältets storlek till orginal?

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Medlem

Åååååååh, det är så skööööönt!
Mycket bättre än de andra postit.exe !!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Tedde: Jag kämpar med att fixa så att dialogerna hamnar ovanför anteckningsfönstren, men det är rätt knepigt, eftersom jag inte vill att dessa ska vara "ontop"...
Angående "default settings"-knappen, den ska ju reseta det som går att ställa in i den dialogen, och storleken hör ju inte dit. Eller?

Zapher: Det hoppas jag verkligen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

möjligt, men skapa då en funktion för att sätta storlek till standard.. (jag saknar det iaf)

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Angående "default settings"-knappen, den ska ju reseta det som går att ställa in i den dialogen, och storleken hör ju inte dit. Eller?

Själv tycker jag nog att när jag ser en "default settings"-knapp så tänkter jag nog mig att den resettar allt, så det blir som nyinstallerat. i och med att knappen sitter "nedanför" och syns vilken flik man än väljer så tänkerman väl sig att det gäller hela programet. Det gör iaf jag... Meeeen nu störde inte jag mig på det där men ändå

de där "toggle xxx"-knapparna får mig att tänka på winamp

ooh, just det, installerade programmet på samma ställe som sist men den hittade inte mina tabs, inte min gamla "user" heller... fick flytta över de gamla manuellt och ändra i tabs.ini, inget att gråta över iofs...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

saknar fortfarande copy-on-select det hade varit trevligt men annars det verkar funka fin fint

Permalänk
Medlem

Jaja, jag reseter väl storleken med knappen också..

ExXo: Ledsen, men det går inte att installera över tidigare versioner. Men från och med v1.0 ska man kunna uppgradera genom att installera över gamla (dock fortfarande nyare än eller 1.0).

Jag tänkte ha en copy-on-select funktion från första början, men trodde att det skulle jäklas, eftersom det då skulle kopiera texten fast man bara ville editera, eller ta bort den markerade texten.. Men jag antar att jag kan lägga in det, och göra det valbart.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ser lovande ut måste jag säga.

1. Det kraschade ganska vilt först gången jag startade det och pillade lite i preferences. Tyvärr kan jag inte återskapa problemet längre. Jag fick access violation både när jag tryckte OK i preferences och när jag skulle stänga av själva programmet.

2. En feature jag gärna hade sett hade varit kryptering av tabs. När man skall läsa/ändra en tab ploppar det upp en liten password-ruta. Kan det fixas måntro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
ExXo: Ledsen, men det går inte att installera över tidigare versioner. Men från och med v1.0 ska man kunna uppgradera genom att installera över gamla (dock fortfarande nyare än eller 1.0).

så länge allt ligger i simpla textfiler så spelar det ju mindre roll, men det är bra att du tänkt på det för kommande ver!

kryptering med lösenord vore skönt, man kan ju råka dela ut mappen i DC, kazaa (använde folk det fortfarande?) eller vad som helst.... fast känslig data kanske man bör lägga någon annan stans

Lösenord på users kan väl vara en början om man inte vill kryptera, fast då kan man ju fortfarande läsa txt-filerna... hmm aja det e du som kodar så du får lösa det

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Toppen program!

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
1. Det kraschade ganska vilt först gången jag startade det och pillade lite i preferences. Tyvärr kan jag inte återskapa problemet längre. Jag fick access violation både när jag tryckte OK i preferences och när jag skulle stänga av själva programmet.

Nu blev jag riktigt orolig. Har du inte lyckats återskapa kraschen ens om du "ominstallerade" programmet, dvs packade upp det på nytt?

Lösenord på enskillda tabbar kommer jag nog att lägga till, vore riktigt användbart. Själv har jag en tab där alla mina pop3-konton med tillhörande lösenord ligger, vore inte dumt att kunna kryptera den... Får kolla upp det.

Edit: Testa som sagt gärna att dra ut tabbarna på skrivbordet, är väldigt inresserad av att veta om allt där fungerar som det ska.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nope, jag kan inte återskapa det. Har testat en massa grejer nu. Sorry

Vad är det för "bubblor" som folk snackar om? Första gången jag startar programmet så hör jag ett "bubbelljud", men jag ser ingen bubbla. Borde jag göra det?

Permalänk

Kennel: Ja det ska komma en pratbubbla första gången du startar programmet

s.c.s.i.: "Snap to edges"-funktionen tycker jag är oerhört onödig då programmet ändå snappas i kanterna när du drar programmet dit. Enda skillnaden är att det blir lite mer "hackigt" när "snap to edges" är aktiverat.

edit: glömde nämna att programmet är jävligt bra förövrigt!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Programmet ser lika bra ut som alltid, nu med lite snygga och funktionella funktioner
Jag gillar att man kan dra ut tabsen på skrivbordet alltså
Mycket bra kodat helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Vad är det för "bubblor" som folk snackar om? Första gången jag startar programmet så hör jag ett "bubbelljud", men jag ser ingen bubbla. Borde jag göra det?

En sådan där windowsbubbla... "det finns nya program instalerade" tex. skitstörande, men den kommer bara första gången och den va lite informativ så den va ok

Du kanske har powertoys installerat som slår ihjäl alla sådana saker (om man kryssat för det)

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
s.c.s.i.: "Snap to edges"-funktionen tycker jag är oerhört onödig då programmet ändå snappas i kanterna när du drar programmet dit. Enda skillnaden är att det blir lite mer "hackigt" när "snap to edges" är aktiverat.

Ja, det stämmer, blir lite kaka på kaka där... Några förslag på vad jag ska ändra funktionen till? Nu när jag ändå har koden för att spara checkboxens status, smidigt att bara byta dess text, och skriva en ny funktion för den..

Kennel: Är det möjligt att du har stängt av dessa på något sätt? En bubbla, som gör att det ser ut som att trayikonen "säger något"... T.ex. så ser man sessa om man börjar få lite utrymme på hårddiskarna i XP.

Med lite tur har jag en version med krypteringsmöjligheter redan ikväll. Ända problemet blir att veta om användaren skrev in rätt lösenord eller inte. Utan det kommer programmet att visa en massa krypterad text bara, om man inte har angett rätt lösen.. hmm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för detta, den gamla versionen buggade ur totalt för mig för några veckor sedan och har inte orkat greja mer med det

Men jag måste erkänna att jag har saknat shiruspad.

Såg föresten att du hade fått med shiruspad på dmz cd, tufft

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ett problem: Alarm! Jag kör fortfarande mitt hembakade, riktigt fula program bara för att det kan skicka upp messagebox'ar. Annars skulle jag ha bytt för länge sen
Edit: När jag tar "add tab" så kommer popup-rutan under programmet, inte så smidigt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

kryptering? sedan.. tabort så det kommer upp en ruta, där man skall välja man.. vill ffs.. bara skriva ner lite saker, inte fixa med tabbarna New Tab(1,2,3,4,5)...

trevligt annars.. men inte så pedagogiskt med grejerna på sidan, fattade först inte vad dom var bra för

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

En bugg Access violation har lite problem att bestämma varför det blev så men jag kan iaf inte trycka OK i preferences, stänga den rutan med krysset går. Jag kan inte heller avsluta programmet genom högerklick och close. Ska döda skiten nu och se om jag kan återskapa felet åt dig

Omstart av progget klart nu. Fick mig en fin access violation där med. Sen har den inte sparat tabbarna men det kanske den bara gör om programmet avslutas normalt??

Windows XP svensk sp1 har jag om du vill veta. Problemet uppstod i samband med ändring av bakgrundsfärg och sedan tryckte jag default för att jag ville ha tillbaka standard färgen.

Hela felmeddelandet:

Access violation at adress 0040CA47e in modul ShirusuPad at adress 00000070

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Återskapade buggen nu. Ominstallerade programmet in på preferences byt bakgrundsfärg klicka därefter på default setting och försök att stänga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
kryptering? sedan.. tabort så det kommer upp en ruta, där man skall välja man.. vill ffs.. bara skriva ner lite saker, inte fixa med tabbarna New Tab(1,2,3,4,5)...

trevligt annars.. men inte så pedagogiskt med grejerna på sidan, fattade först inte vad dom var bra för

Jag har ärligt talat ingen aning om vad du pratar om. En ruta där man ska välja "man"? Fixa med tabbarna? New Tab(1,2,3,4,5)?

Villka grejer, och framförallt, villken sida? Hemsidan för programmet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Återskapade buggen nu. Ominstallerade programmet in på preferences byt bakgrundsfärg klicka därefter på default setting och försök att stänga.

Tackar för hjälpen. Fattar inte att jag kunde missa en sådan enkel grej. Fixar tills nästa version.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tackar för hjälpen. Fattar inte att jag kunde missa en sådan enkel grej. Fixar tills nästa version.

Du kan inte fixa fram en patch skulle behöva ett kom ihåg program redan i dag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Du kan inte fixa fram en patch skulle behöva ett kom ihåg program redan i dag?

Redan fixat.. Det var en ynka rad som spökade...

**************************************
**************************************
Det finns ett enkelt men allvarligt fel i RC1, och detta fixas genom att ersätta den gamla exe-filen med denna.

Buggen gjorde så att programmet kraschade då man görsökte byta bakgrundfärg.
Tänk vad en liten kodrad kan göra.

Originalfilen är uppdaterad, så ni som laddar ner RC1 från och med nu behöver inte ersätta exe:n.
**************************************
**************************************

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket bättre tackar

Visa signatur