Mycket besviken på VP171B !!!!

Permalänk
Medlem

Jag fick min VP171s igår som i princip är samma skärm som VP171P. Inga döda pixlar. Den är kanske lite mörkare i övre kanten, men inget som stör mig i varje fall.

Permalänk
Medlem

hehe ViewSonic eller ITworkshop verkar suga... någon som lyckats få en bra skärm? Jag har bytt ut min ViewSonic p90f 3 gånger nu... typ samma fel på alla fast på denna skakar hela bilden också :)...
Några tips om hur man får en funkande skärm eller pengar tillbaks kan man gå till ko?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

CRT är fortfarande det bästa valet..

Visa signatur

Brööl.

Permalänk
Medlem

Det kan väl ändå inte räknas som HIGH-END? Jag köpte min CRT-monitor för 6000:- och den ligger i klassen "lower high-end"

Jag kan inte låta bli att facineras av hur många som väljer att använda TFT trotts att de (än så länge) är kassa att spela på och använda till grafikprogram. Men det har väl sina fördelar att de tar lite plats. Min mastodont väger 30 pannor...

Visa signatur

//danne

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker också att en monitor för 5-6000 känns lite mer konsumentklass...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d33
Det kan väl ändå inte räknas som HIGH-END? Jag köpte min CRT-monitor för 6000:- och den ligger i klassen "lower high-end"

Jag kan inte låta bli att facineras av hur många som väljer att använda TFT trotts att de (än så länge) är kassa att spela på och använda till grafikprogram. Men det har väl sina fördelar att de tar lite plats. Min mastodont väger 30 pannor...

Suger att spela på?
Ojoj, hur många har du testat att spela på egentligen?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Rich du verkar vara insatt...Har du jämfört din skärm med en nyare 19" tft? Jag har spammat sönder forumet men det är svårt att få svar på sina frågor då inte så många verkar sitta på 19" än. Om du gjort är skillnaden stor?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Rich du verkar vara insatt...Har du jämfört din skärm med en nyare 19" tft? Jag har spammat sönder forumet men det är svårt att få svar på sina frågor då inte så många verkar sitta på 19" än. Om du gjort är skillnaden stor?

Nej det har jag faktiskt inte.
Jag kan återkomma när jag har fått tillfället att göra det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Suger att spela på?
Ojoj, hur många har du testat att spela på egentligen?

Men seriöst?!
Jag tog i i överkant när jag skrev kass... men INGEN ska komma och säga att de är lika bra som CRT till spel...

Visa signatur

//danne

Permalänk

Har köpt en 17" tft skärm från Philips (en 170S4 ifall nån undrar).
Första dagen prövade jag att köra bla Max Payne 2 som är ett mörkt spel, då kunde jag knappt se något för att allt var så mörkt. Nu när jag kör MP 2 så är det fina färger och man kan se klart och tydligt, och jag ändrade inte ens några inställningar. Och jag köpte den i lördags.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?