Ny hemsida - vad är din kommentar?

Permalänk

Ny hemsida - vad är din kommentar?

Hej hej

Jag har gjort om min hemsida och undrar vad ni tycker om den.

Färger, layout och funktioner - bra eller dåligt?

Tack på förhand / Fredrik

PS.
Adress i signaturen

Permalänk
Medlem

den såg ganska fin ut..! fast det skulle se snyggare ut om det var en logo med lite mer grafik än bara text..! tycker jag iaf..

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk

Tack för din kommentar.

Det där med för mkt text i förhållande till bilder vet jag om, men mina graikprogramskunskaper är tyvärr inte så stora, jag håller på att lära mig. Så några flashiga bilder kommer nog inte än på ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle flytta ut de "publika" länkarna så de och de med hänglås börjar på samma ställe.

Edit: När jag skulle rösta kom jag till en 404.

Slut, frågor?

Permalänk
Medlem

när jag klickade på rösta så kunde inte sidan hittas =/
"glöm ej lösen" tyckte jag var lite vilseledande (det lät som en uppmaning att klicka i rutan!), "spara lösen" eller liknande skulle kanske passa bättre?
Men det var en bra sida annars!

Visa signatur

Burken: Athlon XP2400+ | Abit KD7-RAID | TwinMos 512MB | 190Gb HDD | GeForce2 pro/400 64Mb |
Servern: Duron 800Mhz | Asus A7V | 384Mb SDRam | 120Gb HDD || Bärbara från 1990 =) ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Edit: När jag skulle rösta kom jag till en 404.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouranos
när jag klickade på rösta så kunde inte sidan hittas

Tack, jag hade inte märkt det. Det är fixat nu. Era röster är registrerade, så själva omröstningen fungerade, det var bara att när ni skulle skickas tillbaka till den sida ni var på, som skickades ni fel,.. sorry.

Tack för era andra kommentarer också, jag skall funder på dem.

Permalänk
Medlem

Det ser lite skumt ut i Mozilla Firebird. Jag tog lite screenshots så att du får se själv!

http://decamber.mine.nu/misc/ascend1.jpg
http://decamber.mine.nu/misc/ascend2.jpg

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decamber
Det ser lite skumt ut i Mozilla Firebird. Jag tog lite screenshots så att du får se själv!

Jo, jag vet att den inte är så snygg ut i Mozilla och inte så jätte grann i Netscape heller, den är som sagt gjord för IE 5.5 > .

Jag har medvetet låtit bli att se till att den är snygg i non-IE webbläsare, då det är en sån försumbar andel som inte surfar med IE. Sorry...

Nåja, den fungerar i alla fall och det gör att surfa/läsa på den.

Tack för kommentaren.

Permalänk
Medlem

Okej, du gör som du vill. Men om du av någon anledning skulle ändra dig, tipsar jag om adressen http://www.w3.org/.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Tycker att färgerna är allt för mörka. Får bara en dyster kännsla av din sidan helt enkelt.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Färgerna är för mörka, mer kontrast mellan länkarna, lite ljusare i mitten tack..
Annars bra upplägg.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Ok, tack för kommentarerna och tipsen.

Jag skall tänka igenom färgvalet igen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en bra hemsida med bra struktur...
Lätt å hitta.....

En negativ sak som jag hittade under min snabbtitt var att man kunde rösta flera gånger... Jag rästade två....

Annars bra!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag tycker färgerna i pollen är lite fel .. de passar inte direkt in på sidan. Rosa, blått, gult och rött mot en grön bakgrund? Njae. Och varför finns det en "se resultat", när resultatet kommer fram automatiskt? Men i övrigt tycker jag sidan ser bra ut. Lätt att veta vart man är när menylänken ändras, plus för det. Dock skulle jag ändra till vit textfärg i mitten, där nyheter osv är, som på resten av sidan. Fast svart funkar oxo

Och att det är en liten del som surfar med annat än IE vill jag då inte hålla med om.. varför inte koda den så att den iaf funkar i Netscape, MF, IE och Opera? Om inte fler? Så slipper man höra såna kommentarer, och man lär sig att göra sånt om man nån gång skulle göra en sida åt något företag, eller kanske om man startar eget?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

rätt snygg o sköna färger!!

Permalänk
Medlem

Ännu en sida som inte är skriven i korrekt html och css
i IE vad den snygg, förutom delen längst upp, bort med reklamen och finare logga!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
En negativ sak som jag hittade under min snabbtitt var att man kunde rösta flera gånger... Jag rästade två....

Spjuver där.

Jag vet inte vad som blev fel då, jag skall ta en titt på saken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Och varför finns det en "se resultat", när resultatet kommer fram automatiskt?

Ifall

1) Man inte vill rösta och bara se resultaten

2) Man har redan röstat på en annan dator och vill se den nuvarande ställningen utan att rösta igen.

Ang. färgerna i pollen, så skall jag ta en titt på färgvalet i huvudtaget på siten, jag skall dock behålla det gröna temat. Jag har skrivit en engelska uppsats nu under helgen, så jag har inte haft så mkt tid år hemsidan.

Citat:

... och man lär sig att göra sånt om man nån gång skulle göra en sida åt något företag, eller kanske om man startar eget?

Bra poäng. Det argumentet håller jag med om, men om jag skall göra en hemsida för ett företag så kommer jag att lägga ned mkt mer tid på hemsidan, plus att det ställs andra (vissa av dem "måste"-) krav. De kraven finns inte nu på samma sätt. Jag kommer att se över detta framåt nyår. Just nu så behöver jag ha en IE-fungerande hemsida som passar de flesta.

Tack för era kommentarer - de behövs.

Permalänk
Medlem

jag tycker färgvalet är bra (inte i pollen då =/ )
Fick dock några buggar med pollen, blandannat så kom bara en sida utan innehåll upp då jag tryckte på visa resultat...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
... bland annat så kom bara en sida utan innehåll upp då jag tryckte på visa resultat...

Det är också ett fel som är helt oförklarligt. Innehållet finns där, men det syns inte. Tryck på F5 så kommer det tillbaka... ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decamber

Samma sak här.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ascend.dk%...

Tex har du stavat några width utan d.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M31e
Tex har du stavat några width utan d.

Asch,... vilken klantmiss.

Jag kommer att jobba om designen lite, jag har märkt en del buggar. Ang. kodningen och "validitatorn" så blir det ganska många fle pga att den märker på så fjantiga småsaker. Jag skall kolla på detta och förbättra koden senare, just nu är jag uppe i ett VB.NET projekt och har tyvärr inte så mkt fritid.

Permalänk
Medlem

dessa "fjantiga småsaker" är ju rätt bra om de är fixade iaf. Bättre en validerad sida som funkar, än en skitsnygg sida som inte funkar nånstans (förutom kanske IE då, där allt funkar utan att det eg. ska funka).

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

... (förutom kanske IE då, där allt funkar utan att det eg. ska funka).

Ehh,.. nu hänger inte jag med. Fungerar utan att det eg. skall fungera. ?

Jag håller med om att det vore bra att ha en 100% validerad sida och det sa jag att jag _skall_ fixa senare, men att jag inte har tid just nu.

Permalänk
Medlem

Menar att vissa saker funkar i IE, fast de inte "finns" enligt HTML-standarden, och därför inte borde funka

Visa signatur

Permalänk

Ok, då är jag med.

Ja, IE är mkt tollerant när det gäller fel i koden.

Permalänk

Nu har jag uppdaterat hemsidan och försökt att rätta till de saker som har varit fula/fel/konstiga.

Säg gärna vad ni tycker om den nu - har den blivit sämre eller bättre?

Tack igen.

Permalänk
Medlem

Mycket bra gjort, fdpelli! Nu ser sidan riktigt attraktiv ut! Tummen upp.

Det finns dock fortfarande lite småbuggar i Mozilla Firebird (min i IE såg det som sagt bra ut). Det är egentligen bara småsaker så du behöver i min mening inte bry dig om du inte har lust, majoriteten av dina besökare kommer nog ändå vara IE-användare.
Men utifall du bryr dig, så tog jag ett screenshot.

http://decamber.mine.nu/download.php?id=6&sub=sweclockers&fil...

Visa signatur

- G.K. Chesterton

Permalänk

Kul att du tycker om den, det är roligt att få positiv feedback efter allt arbete.

Ok, jaha, tack för att du talar om detta (och tar screenshot och allt, det är det inte alla som gör).

Det har nog med positioneringen av DIV-taggarna för logon och bannern att göra. Jag skall försöka att fixa detta senare, kanske använda mig utan en mindre tabell. Jag försöker undvika tabeller, men de är fortfarande bäst när man vill ha saker på en bestämd plats. (CSS lyckas som ni nu märkt inte så bra i alla webbläsare.)

Tack än en gång för din kommentar.