Permalänk
Medlem

Captura Video?

Jag har en liten Hi8kamera brevid mig som har fin film som vill bli överförd till datorn, jag har ett stycke TVkort.
Jag har provat med movie maker: Kass kvalla
Och vegas video: För stor, 30 min = 80 GB, går inte heller att komprimera(?)
Någon som har ett bra förslag på vad man kan använda för något för att "recorda" från TVkortet.

Permalänk
Medlem

jag tror att det finns nån recorda grej i VirutalDub... vet dock inte hur "bra" den är, men det skadar inte att försöka

Permalänk
Medlem

Använd inte virtualdub till capture, det använder sig av VFW, vilket är sämre än DirectShow-capture. Ett program som är bra vid capture är iuVCR (eller var det uiVCR?) iaf, använd det i kombination med något MJPEG-codec så skall det tuffa på rätt bra..

Alternativt kanske du kan captura direkt till mpeg2 om du har någolunda bra dator, men det är nog inte att rekommendera annars.

Sedan när du har din MJPEG komprimerade capture, så kan du klippa å ha dig i Virutaldub tex och komprimera om det till nått vettigare format tex, mpeg2 eller 4/divx/xvid/etc..

Permalänk
Medlem

jag har min i signen då, men jag kommer använda vegasvideo sen, men ska prova IUVCR nu

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet kan du testa PowerVCRII 3.0 vilket även inte kräver alltför mycket av datorn.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"