Billigaste hemförsäkringen?

Permalänk

Billigaste hemförsäkringen?

Nån som vet vilket försäkringsbolag som har billigast hemförsäkring? Det varierar rätt mycket vart man bor men nått företag borde väl ha lite bättre priser än de andra. Kanske nått som har en billig försäkring för studenter?

Har bara kollat länsförsäkringar och de ville ha 600 nånting för en helårsförsäkring.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Vilken som är billigast för dig beror på många olika saker, själv kör jag med "moderna försäkringar", får betala 433 per år.
Är ingen studentgrej men tveksam man kan få så mycket billigare iaf för en duglig hemförsäkring.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Gäst

ahr du länk till dom

Permalänk
Medlem

Länk till moderna försäkringar tack.

Trygghansa har höjt min från 700 till 1200:-/år (33m^2 MED studentrabatt) och det tycker jag är lite för saftigt.

Permalänk
Gäst

Kolla också om er bank har något avtal med ett försäkringsbolag, detta borde kunna ge er lite bättre priser.

Permalänk
Gäst

e detta rätt hopaps det e inne å kollar http://www.modernaforsakringar.se/

Permalänk

Modernaforsakringar är billigast hittills.

IF låg på 783kr utan drulleförsäking(250kr) Då valde ja det lägsta lösörevärdet på 60 000kr.

Modernaförsäkringar skulle kosta mig 483kr, lösöret på 100 000.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

är det bara billigaste du är ute efter? för personligen tycker jag ju att det är minst lika viktigt att det är en BRA hemförsäkring. men det kanske är en smaksak.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
är det bara billigaste du är ute efter? för personligen tycker jag ju att det är minst lika viktigt att det är en BRA hemförsäkring. men det kanske är en smaksak.

Varför inte en bra försäkring som även är billig, ockerpriser garanterar inte kvalitee...

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk