Drivisar till bärbart Radeon graffe?

Permalänk
Medlem

Drivisar till bärbart Radeon graffe?

ska köpa en billig Compaq med ett integrerat Radeon kort i. Har hört att det inte är så bra men jag frågade en kille som hade en HP med samma graffe i och han sa att han kunde spela HL, Q3 och UT och det är bara dom spelen jag spelar.

Tror ni att datorn klarar av det om jag sätter in en 256a till?

Datorn är en:

Compaq Presario 2114

Processor: Intel Celeron Mobile 2400 MHz
Internminne: 256 MB DDRAM
Hårddisk: 30 GB
Skärm: 15,1 tums XGA TFT-skärm
DVD/CD-RW Combo
Nätverksstöd
56 K modem
S-video ut
Grafik: ATI Mobility Radeon, 64 MB grafikminne (delat med RAM)
Program: Windows XP HE, MS Word 2002, MS Works 7.0 m.m

PRIS: 9990kr

Det är mina föräldrar som kanske ska köpa den åt mig, tyckte att den var rätt billig, fast det var en Celeron i men men man överlever väl om man har lite extra med minne :P. Fast iofs så tror jag en 2,4ghz Celeron räcker eftersom jag använder min nuvarande dator alldagligt och surfar, lyssnar på musik och chattar.

Och till huvudfrågan: vilka drivisar skulle funka bäst så att spelen spelen som jag skrev ovan skulle flyta bäst utan att jag ska behöva sänka grafiken alldeles för mycket?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0