Permalänk
Medlem

Moped "styling" affär?

Tjenna!,
Skulle gärna vilja ha addressen till en bra "moped stylings affär"
Gärna i sverige.
Moppen måste ju med va moddad

Permalänk
Medlem

http://www.tunescoot.de tyvärr tysk sida :/ men mycke fina saker till moppar

Permalänk

Varför?
Det är ett transportmedel

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

hehe..Ja men man ska ju "transportera" sig med stil

Permalänk
Medlem

jo

Permalänk
Medlem

www.scooterattack.com

(har själv handlat delar där) Bra support och hyffsade priser

Edit: De kanske inte har massa styling men mopeden ska ju gå fort annars är moped de tråkigaste som finns(speciellt scooter).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen inga svenska butiker?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var hittar du styling på den sidan?, Det närmsta jag kan hittta är dekaler =/

Permalänk
Medlem

det är dåligt med styling till mopeder i sverige, är nog bäst och billigast att handla från någota annat EU-land.
men du kan ju köpa neonrör i sverige, t.ex. danmobility.se

edit: här är en bra sida med mycket styling: http://www.easyparts.nl/

Permalänk
Medlem

"att styla en moped är som att sminka en gris"

:D:D

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

tycker du ska gå in på www.danmobility.se och sen in på bil tillbehör och kolla lite på lysdioder och liknande coola saker.....ska du köpa neon rör ska du gå in på www.mds.se dom neon rören e de bästa du kan köpa när det är till fordon då dom är gjorda för det syftet. köp absolut inte ccfl rör som inte blir någe bra alls. du kan även gå in på www.gtek.se och köpa dom där lazer ledsen som lyser riktigt friskt o sätta dom lite överallt skit snyggt blir det. fast styling är ju det som kommer i andra hand och trimning i första hand men just styling är ju bäst o köpa utomlands.

www.scooterattack.de = har relativt snabb leverans tid och har en del godbitar inom trimning.

www.easyparts.nl = den bästa av dom utländska sidorna då du får gratis frakt om du köper en sak som kostar över 50€ ungefär så passa på o köpa avgasrör eller annat trim som är bra o ha och leverans tiden är otroligt snabb för att vara ända från holland har hänt att sakerna kommit 3 dagar efter att man satt in pengarna på deras konto och maximalt vad jag hört 2 veckor.

www.tunescoot.de = kan vara lite sega på transporten inte 100% säkert att det kommer fram heller

Vad är det för moppe du har kan vara bra o veta så man vet vad man har att gå på. aerox är ju den med mest atyling artiklar till.

Visa signatur

noobie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
"att styla en moped är som att sminka en gris"

:D:D

Hmmm det heter faktiskt Att styla en volvo är som att sminka en gris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindberg88
Hmmm det heter faktiskt Att styla en volvo är som att smikna en gris

Exakt!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

vad är det för moppe du har.. Så man kan säga: "han känner jag" när det kommer en röd,svart,rosa,grön,blålackerad moppe med blåa neonljus framswishchande i 35km/H ....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de flesta länkarna här är ju till skooter.ingen som vet nån bra billig sida med styling till en rieju drac 03?

Permalänk
Medlem

Ta en titt här, kan finnas något matnyttigt: http://www.moppenet.com/forum/index.php?showtopic=98

Permalänk
Medlem

Men ffs..
På min tid var det ingen styling till mopparna som gällde..
Vi strippade dem på trivialiteter som lysen och sånt..
Trimmade tills de blev sneda i ramen..
120 km/h med min MT5 aaahh det var tider det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hels_rike
tycker du ska gå in på www.danmobility.se och sen in på bil tillbehör och kolla lite på lysdioder och liknande coola saker.....ska du köpa neon rör ska du gå in på www.mds.se dom neon rören e de bästa du kan köpa när det är till fordon då dom är gjorda för det syftet. köp absolut inte ccfl rör som inte blir någe bra alls. du kan även gå in på www.gtek.se och köpa dom där lazer ledsen som lyser riktigt friskt o sätta dom lite överallt skit snyggt blir det. fast styling är ju det som kommer i andra hand och trimning i första hand men just styling är ju bäst o köpa utomlands.

www.scooterattack.de = har relativt snabb leverans tid och har en del godbitar inom trimning.

www.easyparts.nl = den bästa av dom utländska sidorna då du får gratis frakt om du köper en sak som kostar över 50€ ungefär så passa på o köpa avgasrör eller annat trim som är bra o ha och leverans tiden är otroligt snabb för att vara ända från holland har hänt att sakerna kommit 3 dagar efter att man satt in pengarna på deras konto och maximalt vad jag hört 2 veckor.

www.tunescoot.de = kan vara lite sega på transporten inte 100% säkert att det kommer fram heller

Vad är det för moppe du har kan vara bra o veta så man vet vad man har att gå på. aerox är ju den med mest atyling artiklar till.

Japp AEROX är det, Och jag tackar för svaret, du är bäst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
vad är det för moppe du har.. Så man kan säga: "han känner jag" när det kommer en röd,svart,rosa,grön,blålackerad moppe med blåa neonljus framswishchande i 35km/H ....

Hmmm, Hade tänkt och ha en färg o byta lite kåpor, blinkers o liknande.
Och den går faktiskt i 110

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Men ffs..
På min tid var det ingen styling till mopparna som gällde..
Vi strippade dem på trivialiteter som lysen och sånt..
Trimmade tills de blev sneda i ramen..
120 km/h med min MT5 aaahh det var tider det..

Som sagt, 110, tycker det får duga

Permalänk
Medlem
Visa signatur

men ja!

Permalänk

Annars kan ni ju kolla på http://moppe.b3.nu
Bra sida om moppar rent allmänt.

BTW...ska iväg och kolla på en Prelude GT imorron.
Ska bli intressant att se om den går lika bra som min nuvarande 205GTI.

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Medlem

Ursäkta denna fråga, den måste ställas. 110km/h?! vilket trimm? Är det mätarhastighet?

(Anledning till denna fråga: För att den bör vara råtrimmad för att klara den hastigheten.

Visa signatur

tomt

Permalänk

vad har du för trim på nu eftersom den går i 110km/h? eller går du efter mätaren som alla andra små moppe pojkar och inte efter några riktiga km/h? har lagt ner moppar sen jag krockade i 100km/h riktiga mätaren gick en bra bit förbi 120km/h sköna saker den där betan med 75cc m.m.

Visa signatur

noobie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Ursäkta denna fråga, den måste ställas. 110km/h?! vilket trimm? Är det mätarhastighet?

(Anledning till denna fråga: För att den bör vara råtrimmad för att klara den hastigheten.

Hmmm, Effektrör, sen nåt med variatorn o lättare vikter, Ja det är efter mätaren

Kanske inte stämmer på pricken men fort går den iaf

Permalänk
Medlem

Man får ju absolut mest effekt om man byter cylindern.. 50 cc gör ju ingen människa glad..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hels_rike
vad har du för trim på nu eftersom den går i 110km/h? eller går du efter mätaren som alla andra små moppe pojkar och inte efter några riktiga km/h? har lagt ner moppar sen jag krockade i 100km/h riktiga mätaren gick en bra bit förbi 120km/h sköna saker den där betan med 75cc m.m.

krocka i 100 med moppe? å överlevde?

Permalänk

Men herre gud! fattar inte att folk lägger ner pengar på mopeder!! köpte en för 4000 (vilket är väldigt lite) och mekade med den för några hundra.. och nu ångrar jag mig som satan att jag gjort det! hade kunnat köpt prylar till datorn för dom pengarna! AARRGH!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

hmmm:rolleyes: Billigt transportmedel, Kul. Vet inte hur man ska tolka det sista, Att du bara är datornörd rakt igenom som aldrig behöver gå ut eller om du bara hatar moppar för att det är kul?. Och man kan ju faktiskt sälja dom sen.

Du kan ju testa www.blocket.se så ska du nog se att du kan köpa dina dator delar sen.

Permalänk

Köp en billig bil och renovera istället! Att "styla" en moppe är ju mest patetiskt.... Iofs vet jag inte på vilken nivå du tänker styla. Alien moppen som va på Elmia 2002 va ju lite cool ändå. Men snackar vi blinkande bakljus och plottriga dekaler som sitter snett är det ju bara förkastligt... Vi har några moppepojkar i stan. Dom blir ju utskrattade när dom kommer...

När dessa moppepojkar sen lägger sig brevid streetracegänget och vill rejsa är det ju inte mycket annat att göra än att preja ner dom i diket

Visa signatur

Permalänk
Medlem