Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

ok.
så det är ingen som kommer typ ha enigma å allt det där i början?
alla kommer få börja om från början eller?

Permalänk
Medlem

om man ska spela ladder så ja Det är det som är bra med ladder rs

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

ok coolt

Permalänk
Medlem

En noobig fråga:

Vad är en Ladder respektive Non-Ladder?

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Går att läsa om på : http://www.battle.net/diablo2exp/basics/charactertypes.shtml

EDIT

Fina nyheter på g!! Taget från forumet: http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=d2-general&T=1255...

The following report has been passed on to the appropriate team. Please keep in mind that there is no guarantee that a future patch will be released and also if one is released, none of these issues are guaranteed to be addressed. We are also well aware many of you would like a Ladder Reset therefore it was not included in the report. If one is announced, it will be posted on our websites and most likely in this forum.

Diablo II Suggestions/Concerns Report

Character Changes
- Have the ability to reset skill points.
- Increase the Stash/Inventory Size.
- Display magic resistances.
- Display physical resistances.
- Have the ability to view the entire map.
- Change the Synergy System: Changing the Synergy System will allow more diverse builds.
# Synergies should only be added to native skills which have at least one point investment.
# Give every skill at least one synergy.

Items
- Add more crafting recipes for specific classes.
- Increase the Rune/Runeword drop percentage.
- Make it so the order you put runes into an item doesn't matter.
- Make durability decay more slowly.

Battle.net/Multiplayer
- Run regular Ruststorms weekly to help remove Duped Items.
- Have the ability to categorize Battle.net game types such as: Trade, Experience, Difficulty, etc.
- Have the ability to search for a game using keywords.
- Add a new mail box system for trading or a hub to trade items at.
- Have the ability to control hostile attacks. Both players must accept a hostile agreement.
- With the current setup, if a player is killed by another player, their corpse should return to a Town to prevent Corpse Camping.
- Decrease the amount of gold lost when killed by another player.
- Have the ability to open the Cow Level even after you have defeated the Cow King.
- Have a new option for automatically accepting party invites or to send party invites.

Balance
- Make hired mercenaries more appealing after Act 2.
- Only allow the highest ranked aura to be up instead of stacking the same auras of different ranks.

User Interface
- Fix the numbers 5 and 6 on the character sheet. These can easily cause confusion because they look very similar.

The following class suggestions/concerns were the most requested ones to be addressed:

Paladin
- Reduce the damage of the Blessed Hammer.
- Make it so that Smite can be blocked more often.
- Sanctuary Aura: Bonus is not working properly against Undead.

Amazon
- Shorter cool down on Immolation.
- Impale should get an attack speed bonus with increased points, or from a synergy.

Assassin
- Increase damage for Fire Traps
- Increase general skill durations
- Dragon Flight: Revert back to how it was in 1.09

Barbarian
- Add a synergy that increases the radius for Battle Cry and War Cry.
- Allow them to get +1-3 Bash and +1-3 Stun on helmets and not just charges
- Give them Dagger Mastery

Necromancer
- Poison Nova should get a higher Next Hit Delay of 25 Frames similar to Twister.

Sorceress
- Increase amount of damage down by Thunderstorm.
- Blizzard does too much damage in PVP.
- Add a cool down timer to the Teleport skill as well as increase the amount of mana it requires.

Druid
- Increase fire skills damage
- Add something new to the Spirit of Barbs skill to make it more appealing.
- Increase the attack speed of Werewolf form.

Additional Item and Class Suggestions are scattered through out these two threads:
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=d2-general&t=1247...
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=d2-general&t=1255...

Bugs
- All current bug reports should be sent to support@blizzard.com

Miscellaneous Suggestions
- Add a permanent ignore option on Battle.net.
- Both players must accept a friend invite in order to add each other to their friends list on Battle.net.
- Allow the Single Player "/Players 1-8" command to be added to Battle.net.
- Add official Clan Channels for Diablo II players.
- Both genders for classes
- Allow the option to copy over your closed Battle.net characters to single player characters.
- Add a PVP server and PVP Rank/Ladder Systems
- Make events/items/etc. that are normally only available on Battle.net, available in Single Player Mode.
- Change the way Uber Diablo is spawned.
- Increase the amount of experience gained
- Add a new difficulty mode
- Add new items, quests, monsters, etc.

EDIT:
Onix är glad Enda jag är lite oroad över är cool down på teleport, skulle förstöra en stor del av spelet.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Aha nu blev det tydligare Tack för den Onix

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Goa nyheter, tackar Onix.

Jo jag är lite oroad över det med. Aja får se hur det blir.. I CANT WAAAIITTT

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

få se när den kommer då...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

"- Add a cool down timer to the Teleport skill as well as increase the amount of mana it requires."

O_o

Detta verkar dock otroligt bra om jag ska vara ärlig.

"Miscellaneous Suggestions
- Add a permanent ignore option on Battle.net.
- Both players must accept a friend invite in order to add each other to their friends list on Battle.net.
- Allow the Single Player "/Players 1-8" command to be added to Battle.net.
- Add official Clan Channels for Diablo II players.
- Both genders for classes
- Allow the option to copy over your closed Battle.net characters to single player characters.
- Add a PVP server and PVP Rank/Ladder Systems
- Make events/items/etc. that are normally only available on Battle.net, available in Single Player Mode.
- Change the way Uber Diablo is spawned.
- Increase the amount of experience gained
- Add a new difficulty mode
- Add new items, quests, monsters, etc."

Permalänk
Medlem

- Add a new difficulty mode = SLÄPP NU MÅSTE BARA SPELA DET ÄNNU SVÅRARE!!!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bra förslag men "ability to reset skill points" aldrig i livet.

Permalänk
Medlem

tja.
vad ska man ha för skills på en java ama?

Permalänk
Medlem

Charged Strike och Lightning Fury och dess synergier. Mer behövs inte

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

ok
tack tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Bra förslag men "ability to reset skill points" aldrig i livet.

Vad i hela friden pratar du om, det är juh för fan en av de sakerna man har väntat/saknat genom D2s historia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Vad i hela friden pratar du om, det är juh för fan en av de sakerna man har väntat/saknat genom D2s historia.

Nej det är det verkligen inte. Hela charmen med Diablo 2 är att planera sina karaktärer in i minsta detalj för att optimera dem, och sedan få skylla sig själv och börja om, om man skulle sätta en point fel :D.

Permalänk
Medlem

Håller med faktiskt, vore inte kul om man kunde ändra stats.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Ah! Äntligen, jag har letat som en galning efter ett svensk forum där det fortfarande diskuteras D2LoD aktivt. : )

Det är så att jag behöver hjälp med två saker, informationen jag har fått på Blizzards hemsida hjälper mig inte ett dugg.

1. Jag har problem att komma in på battle.net. Ibland står det nånting om att min CD-key kanske inte är verifierad hos Battlenet, men för det mesta står det bara att det inte går att connecta. I desperation avinstallerade jag hela spelet och installerade om det igen, allt för att vara helt säker på att jag hade rätt CD-keys. Detta ledde i sin tur till mitt andra problem...

2...för nu kan jag nämligen inte spela med min gubbe längre. När jag avinstallerade spelet kopirerade jag givetvis över den (en lvl 57, barbar) i en mapp på skrivbordet för att senare lägga in den i mappen "save" igen efter att ha återställt allt. När jag nu startar spelet syns den inte till överhuvudtaget. Jag hoppas att den går att lägga in igen.

Är det någon som har lösningen på mina problem?

Tack på förhand! : )

Permalänk
Medlem

Använder du samma patch som innan du avinstallera det?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Använder du samma patch som innan du avinstallera det?

Jag har nog kört opatchat hela tiden. Kommer ihåg att jag skulle installera 1.11 men orkade inte på grund av att det tog för lång tid. Just nu har jag iallafall ingen patch inlagd.

Ska jag prova att patcha spelet nu och sen lägga in gubben igen? Kan det vara det som är felet?

Permalänk
Medlem

Om du körde med gubben på en patch som var nyare än vad du har nu så är det nog problemet Du är säker på att du kopierade alla filer från save mappen?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Såg att tråden var på topp igen och fick för mig att spela lite.

Har dratt upp en ny pala med någon mixat build.

Zeal + Fantisicm (Stavning ?) + Holy Shield + Synengier

EDIT: Gjorde en hammerdin istället.

Har Hoto + Shako. Råkade slarva bort min enda soj i en trade ;<

Har även lidless och lite annat kul.

I nuläget så känner jag mest behov för Enigma, mara och 2 Sojs.

Använder Griswold armor sålänge. Dwarf star + Rare som ringar och bladebuckle belt.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Om du körde med gubben på en patch som var nyare än vad du har nu så är det nog problemet Du är säker på att du kopierade alla filer från save mappen?

Det löste sig, jag kom in på battle.net och efter att patchen intallerats fungerade min gubbe igen. Tack för hjälpen.

Kan passa på att fråga hur fan jag man gör för att bli riktigt bra. Jag är uppe i lvl 85 nu, men jag tror att jag är riktigt dåligt utrustad. Från början strävade jag efter att skaffa Immortal King, och när jag väl fick det fick jag höra av alla att IK och alla andra set var dåliga. Alla verkade använda sig av runor så jag försökte med det istället. Nu använder jag Beast och Breath Of The Dying, samt Enigma som armor. Men det går inte särskilt mycket bättre för det. Jag har ingen som helst chans mot andra barbarer i ungefär samma lvl som jag. Dom snackar om sina 6000 i liv, hur skaffar man det!? Jag har ju bara 800.

Vilka saker ska jag använda för att bli så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem

Dem har antagligen bara Etheral saker + Hela inventoryt fullt med Life SCs och Skillers.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OsccarZ
Det löste sig, jag kom in på battle.net och efter att patchen intallerats fungerade min gubbe igen. Tack för hjälpen.

Kan passa på att fråga hur fan jag man gör för att bli riktigt bra. Jag är uppe i lvl 85 nu, men jag tror att jag är riktigt dåligt utrustad. Från början strävade jag efter att skaffa Immortal King, och när jag väl fick det fick jag höra av alla att IK och alla andra set var dåliga. Alla verkade använda sig av runor så jag försökte med det istället. Nu använder jag Beast och Breath Of The Dying, samt Enigma som armor. Men det går inte särskilt mycket bättre för det. Jag har ingen som helst chans mot andra barbarer i ungefär samma lvl som jag. Dom snackar om sina 6000 i liv, hur skaffar man det!? Jag har ju bara 800.

Vilka saker ska jag använda för att bli så bra som möjligt?

du kommer vel ihåg att använda battle orders o dom där skriken? annars är det ganska bra att skaffa ifall du inte gjort det

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
du kommer vel ihåg att använda battle orders o dom där skriken? annars är det ganska bra att skaffa ifall du inte gjort det

Absolut.

Ger skitmycket (:

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

800 liv och level 85 ?????

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller hur han kan ha 800 liv på lvl 85. Antagligen är han bara dryg Inte så att man skaffar Beast,Enigma och BoTD lite så där heller.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Har 650~ på min 40 pala :x

Utan gearadds. Har inte kört över allt än.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

har ~2k med min 94 hammer