Permalänk
Medlem

Ntldr

Fick mitt nya 550w nätagregat idag. Kopplade in de och de andra diskarna som datorn inte pallade med innan.
Men så är de en disk, om jag koppla in den så kommer de bara upp en svart ruta med en vit blinkade grej uppe till vänster när jag försöker boota. Kopplade ur den(eller bara strömen till den) då bootar datorn som vanligt.
Jag koppla om lite så den hittas i windows, men står att jag måste formatera den, jag bara jaja va fan skit samma bara gamla grejer på den. Går in i hanteraren och ta formatera, men den formatera inte helt och de står väl nått att den inte går att formatera.
Så jag koppla om diskarna som de va innan, försöker boota, men då kommer de upp "NTLDR saknas" när jag har den disken som inte gick att formatera i. Jag har inget os på den disken så de är skumt.
Så vet inte hur jag ska lösa de, är ju DH om 2 dagar skulle va gott att ha en disk ledig då.

Wrole\\

Permalänk
Medlem

När du har en fråga börja med sök funktionen, hittar du inte svaret kan du ställa frågan.

Eftersom detta "problem" har tagits upp flera ggr på detta forum var det lätt att hitta flera svar bla detta.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28221...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
När du har en fråga börja med sök funktionen, hittar du inte svaret kan du ställa frågan.

Eftersom detta "problem" har tagits upp flera ggr på detta forum var det lätt att hitta flera svar bla detta.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28221...

Jo jag sökte före och läste den tråden. Men jag fattar som man ska göra de där med disketten om man har os på disken som krånglar.
Har ej os på min.

Permalänk
Medlem

Ok låter som den "felande" disken är en "aktiv disk" och gör före din systemdisk.

Prova att ändra dina bios inställningar att inte tilllåta boot på den kanalen du sätter disken på.

Sätt bara boot floppy och disk0 (IDE kanal 1)

Funkar det inte kan du prova att koppla in den felande disken solo och köra en startdisk alt. bootbar System disk och formatera den eller kör fdisk radera alla partitioner.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.