Permalänk
Medlem

Airbrush och gravyr

Ho ho !

jag hadde ett inlägg tidigare med gravyrer på, men har även börjat med lite Airbrush...

bilderna är riktigt dåliga, eftersom 2 lager klarlack gör det svårt att få bra bilder, men det kommmer bättre bilder om ett tag

http://www.blitzkrieg.se/wickeddesign/

OCTAN

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk
Medlem

Myyyycket mer ljus när du tar korten !
Bilderna verkar snygga, se till o ta lika bra kort nu

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem

Jag ska fixa bilderna så fort som möjligt... kanske redan i kväll... klarlacken gjorde att jag var tvungen att ta bilderna utan blixt så det gick inte att få det bättre med min kamera... men en polare ska hjälpa mig som har lite värre grejjer

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk
Medlem

Ska jag vara HELT ärlig så kan du faktiskt få "öva" lite på något av mina chassin ;);)

Permalänk
Medlem

Vad är airbrush?
fan vill också göra så med mitt chassi

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

He he tycker du jag behöver öva

jo det behöver jag nog !

Men nu kör jag på lånade grejjor så en dags målande kostar mig 300 i resepengar + färg o lack så det är dyrt för mig att öva. Men har beställt egna prylar nu, och det var inte billigt :/

men det kommer bli bättre fart på mina motiv iaf

Icetec är det du på bilden? trodde inte mormor var intresserad av sånt här

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk
Medlem

De senare bilderna ser riktigt snygga ut. Fortsätt jobb så kommer du var riktigt duktig till slut. Dock skulle jag aldrig air-brusha min burk då jag tror jag skulle ångra mig för snabbt och komma på ett bättre motiv

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem

nice! särskilt de som ser rostigt ut!

Permalänk
Medlem

Jag har unreal tournament som favvo lir så jag skulle aldrig tröttna på den loggan tex, men jag har heller ingen egen låda utan annvänder min flickväns låda så hon har grim reaper på sin hehe och en gravyr som inte är upplagd ännu

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk
Medlem

Riktigt Snyggt!

några frågor, om det är ok

¤ Vart köpte du din airbrushspruta / Pris?
¤ Kompressor / Drivgas?
¤ vart köper man färg till airbrush?

Permalänk
Medlem

vad kostade hela airbrushpaketet? Har du gått nån kurs?

Visa signatur

intel i5, a-data 4 gb ram, 1 tb caviar black, gigabyte hd5850, win 7 x64 home premium, gigabyte p55m-ud2, dwa-140 wireless

Permalänk

H@sse: jag ska försöka ge dig lite svar

jag köpte min på clas ohlsson för 370 kr jag tycker den duger bra som första spruta.

köpt helst en kompressor för jag håller också på lite me airbrush och jag ahr hört att drivgas på burk bara är jobbigt, dyrt och det räker inte länge alls.

jag kör me humbrols färger och deras förtuning. jag målar mest modeller men dom funkar på plåt mm.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

snyggt!
när jag såg den "rostiga" burken så tyckte jag att jag kände igen den.. efter jag tänkt ett tag så kom jag på att jag har ju sett den på datoraffärn här i stan, mysko tänkte jag då, tills jag såg att du är från samma "stad"

jag är riktigt imponerad! fattar inte hur man lyckas få det så snyggt.

Visa signatur

/Mvh Olsson

Permalänk
Medlem

Prata med din lokala färgaffär eller konstbutik dom brukar åtminstone veta var man kan få tag på allt man behöver, och ofta kan dom ta hem det till dig. och som sagt gasen ska man hålla sig borta från

Min spruta är en Devilbizz aerograph 93 ultrafin men dom som ligger på hemsidan är gjorda med en Iwata. Min spruta kostar 2800 + slang och kopplingar men sen tillkommer kompressorn.

Nej jag har inte gått någon kurs, men jag har ritat och tecknat i princip hela livet

Nu borde gravyrsidan fungera

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk

Det var inte dåligt.

Nice Work!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Tackar ska sysselsätta mig med en HD tank till veckan och några chassi sidor i helgen, skönt att det finns galna klan medlemmar

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...

Permalänk
Medlem

Måste säga att bilden FUX var överjävligt grym.. Jävligt snygg, fastän man inte ser så mycke på bilden.

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Whooo... rost chassit var grymt.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat lite bilder om någon vill kika, mailen ska oxo fungera

//Wicked

Visa signatur

www.boneyard.se lite airbrush prylar jag målat...