Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
http://dinip:81 fungerar inte?

Du har väl startat om Apache efter ändringen?

Nope. Måste man typ inte göra så det blir http://mittip:81/index.php?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte ens pinga din IP-adress...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Jag kan inte ens pinga din IP-adress...

öhh...låter inte bra.

skriver jag in mitt LANip så funkar det..men inte mitt internet ip..

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem

När man pingar en IP-adress brukar routern svara men inte ens den svarar. Verkar ganska skumt tycker jag.

Leta efter exempelvis localhost eller 127.0.0.1 i konfigurationsfilen och ersätt det med * (har för mig att det går).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
När man pingar en IP-adress brukar routern svara men inte ens den svarar. Verkar ganska skumt tycker jag.

Leta efter exempelvis localhost eller 127.0.0.1 i konfigurationsfilen och ersätt det med * (har för mig att det går).

Jag har localhost inställt och det fungerar ändå.
Och sen vad jag vet så svarar inte alla routrar på pingningar.

biohazard: Har du verkligen öppnat porten i routern då?

Permalänk
Hedersmedlem

Don_Tomaso: Om endast min router står på dvs varken servern eller någon annan dator här hemma så kan jag fortfarande pinga hem och få svar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Don_Tomaso: Om endast min router står på dvs varken servern eller någon annan dator här hemma så kan jag fortfarande pinga hem och få svar.

Olika routrar uppför sig olika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Don_Tomaso: Om endast min router står på dvs varken servern eller någon annan dator här hemma så kan jag fortfarande pinga hem och få svar.

Jag har något "deny incoming ping bla bla" tjafs i min router, kanske han med har.

Permalänk
Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar, dock får man en hel del fel meddelanden.

Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\conn.php on line 10 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\conn.php on line 10 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\apache\htdocs\conn.php on line 11 Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\index.php on line 5

Har du installerat MySQL?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Ja det funkar, dock får man en hel del fel meddelanden.

Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\conn.php on line 10 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\conn.php on line 10 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\apache\htdocs\conn.php on line 11 Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: MySQL: A link to the server could not be established in c:\apache\htdocs\index.php on line 5 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\index.php on line 5

Har du installerat MySQL?

Jo jag får det också. Jag installerade en sak som hade allt i ett...kanske de inte hade MySQL ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

EasyPHP 1.7 rekomenderas.. Där ingår allt, apache, php, mysql, phpmyadmin. Du behöver inte krabba med några inställningar för att det ska funka.. Finns att ladda ner på www.easyphp.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoZa
EasyPHP 1.7 rekomenderas.. Där ingår allt, apache, php, mysql, phpmyadmin. Du behöver inte krabba med några inställningar för att det ska funka.. Finns att ladda ner på www.easyphp.org

Gillar den inte. Måste ju fan vara på eng. för att kunna använda. Inte polska eller vad det är.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Går att välja språk, Engelska bland annat..

Permalänk

Valde engelska..men fortfarande är vissa saker på annat språk.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Konstigt, allt mitt är Engelska iaf..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoZa
Konstigt, allt mitt är Engelska iaf..

Vart ska jag lägga min hemsida då?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Vad dumma ni är, håller ju på och förvirrar honom
Om ingen har nämnt det, kolla phpsidan.nu efter guider.
Förutsätter att du kan lite html

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Vart ska jag lägga min hemsida då?

Lägg alla php filer i mappen som heter www

Permalänk
Medlem

biohazard: allvarligt, det går snabbare om du läser manualerna till sakerna du använder.
eller sök på nätet istället för att fråga det gör minst 100x snabbare.

huga jag får mardrömmar av sånt här. har nog jobbat som supporttekniker för länge

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."