Skapa eget spel till halo 2 i xbox live??

Permalänk

Skapa eget spel till halo 2 i xbox live??

Jag har försökt att göra ett spel så andra kan joina i halo 2 på live. Men det funkar ju inte, bara folk som är mina clan members och friends kan joina spelet!

Orkar inte köra med massor med noobs på random servers som live väljer åt mig.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Det går inte, det är det största mistaget de har gjort, enormt tråkigt att inte kunna joina vilka servrar man vill o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det går inte, det är det största mistaget de har gjort, enormt tråkigt att inte kunna joina vilka servrar man vill o.s.v.

Kan jag inte creata min egen server? Hur gör alla andra då?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Vill du endast köra ett eget spel utan matchmaking och ranking så väljer du helt enkelt Create Party från Xbox Live-menyn.

Vill du köra mot främlingar så är det matchmaking som gäller, men du kan alltså även då bjuda med vänner. Är ni fyra stycken i ert party och du väljer Team Skirmish så kommer ni fyra vara ett lag tillsammans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Vill du endast köra ett eget spel utan matchmaking och ranking så väljer du helt enkelt Create Party från Xbox Live-menyn.

Vill du köra mot främlingar så är det matchmaking som gäller, men du kan alltså även då bjuda med vänner. Är ni fyra stycken i ert party och du väljer Team Skirmish så kommer ni fyra vara ett lag tillsammans.

Tar man create party så kan bara vänner ooch klan kompisar joina.

Vill kunna göra ett eget game så JAG väljer reglerna.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Skippa Live och kör med Kai istället.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Skippa Live och kör med Kai istället.

Kai suger, xbc är skönare.

har kört med xbc ända tills nu när jag köpte Halo 2 och fick gratis live!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Kai suger, xbc är skönare.

har kört med xbc ända tills nu när jag köpte Halo 2 och fick gratis live!

Kai är bättre än XBC på många punkter. Bortsett från att det är mycket enklare att använda kan man idag intergera det med tex XBMC. Att välja spel utan att springa arlset av sig varje gång någon stänger servern är guld värt. Utmärkt är det även att det poppar upp en liten ruta när man tittar på en film att polarn har gått in. Man kan sedan snacka via Headsetet utan att behöva gå in i spelet och en massa annat mys. XBC hade den fördelen att det var mer folk som använde det, men idag finns det över 600 spelare på Halo 2 i Kai, vilket räcker gott och väl. LIVE är dock enkelt det bästa, men smakar det så kostar det. Dock så är ju knappast en Bigmac & Co i månaden någon kopiös kostnad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Kai är bättre än XBC på många punkter. Bortsett från att det är mycket enklare att använda kan man idag intergera det med tex XBMC. Att välja spel utan att springa arlset av sig varje gång någon stänger servern är guld värt. Utmärkt är det även att det poppar upp en liten ruta när man tittar på en film att polarn har gått in. Man kan sedan snacka via Headsetet utan att behöva gå in i spelet och en massa annat mys. XBC hade den fördelen att det var mer folk som använde det, men idag finns det över 600 spelare på Halo 2 i Kai, vilket räcker gott och väl. LIVE är dock enkelt det bästa, men smakar det så kostar det. Dock så är ju knappast en Bigmac & Co i månaden någon kopiös kostnad.

XBC är större och mycket enklare att använda. Har man desutom datorn vid xboxen behöver man inte springa iväg

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
XBC är större och mycket enklare att använda. Har man desutom datorn vid xboxen behöver man inte springa iväg

Enklare att använda? Baah! Kan det bli enklare än att gå in på XLINK KAI på XBMC, bläddra bland spelen, chatta med sina polare via headset, välja vilket man vill köra och spela. XBC har ju tom så att man måste gå in på varje separat server istället för att ha en stor arena där du ser alla spel direkt på boxen med ping och hela köret. Antalet som spelar idag är likvärdiga, men Kai börjar vinna stor mark där. Nu när det dessutom räcker med att du har en Linux Router så behöver du inte ens ha igån PC igång utan det är bara att logga in direkt och köra. Vill man dessutom använda alla funktioner i XBC så får man hosta upp kapital och då kan man likaväl köra LIVE.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum