Stömmen till apple lcd skärm?

Permalänk

Stömmen till apple lcd skärm?

fick tag i en sång här:

vet nån var den får ström ifrån? från "vga uttaget"?
tackpå förhand.. hoppas nån vet

Permalänk
Hedersmedlem

Fått tag i! det låter skumt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Du kan ju till en början ta reda på modellnummret och märket innan du ställer en sådan fråga. Seriöst... Jaja, det är en Apple Cinema Display utav det gamla sortimentet, 20" modellen har modellnummret "M8893ZM/A" tex. Har ingen aning vilken du har, men jag antar att din skärm andvänder som alla andra Apple skärmar DC power (24.5 V).

Edit : få ström från VGA uttaget, jag det lät förbra för att vara sant

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

1:asså fått låna av en polare o kanske köpa om jag e nöjd
2:nopp ha ringen dc bara mac DVI

rätta inte mina ordval för jag vet inte ett skit om detta

Permalänk
Medlem

Apple Cinema Display

Input Voltage: 24.5 to 28V DC 110V AC
Simple, quick-latch connection to the Power Mac G4 (no power cord required)

Du behöver antagligen en Power Mac G4 får att koppla in inom det gränssnittet, kanske finns adapter?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
1:asså fått låna av en polare o kanske köpa om jag e nöjd

Och din polare vet inte.........hmm

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo, jaa eller hur. Detta inlägg låter skummt från dig Akira_san.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle bara veta vad jag fick höra när jag hade min lilla spelbutik.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hehe. Men ta och fråga din kompis om detta, tyvärr kan jag inte hjälpa dig på detta område.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

vaffan inget skumt med detta.. men men kan jag inte ta adaptern från kjell och compani då fanns en mac till vga.. skulle inte det ge rätt spänning?

Permalänk
Medlem

det finns adapter för ca 1000 kr.

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.