Permalänk

Telefonen krigar med modemet XD

Tjena! Jag har ett problem med nätverket, varje gång nån ringer så stängs hela nätverket och sen efter ett tag går det igen. Nån som vet vad det kan vara? Jag har 10 Mbit BBB telejack. Svar skulle uppskattas XD

Permalänk
Medlem

sitter modemet i första jacket ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm är det inte ett måste att det är kopplat i huvudjacket, det där låter inte korrekt kopplat.
Kolla upp var huvudjacket sitter i lägenheten, och prova i det jacket istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
sitter modemet i första jacket ?

Jag är ganska säker på det

Permalänk
Medlem

kolla upp det! annars kanske det är din telefon som stör ut det på något sätt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
kolla upp det! annars kanske det är din telefon som stör ut det på något sätt

ok! då gör jag det XD

Permalänk
Medlem

Är ju också viktigt att det är kopplat vidare rätt också från första. Sedan spelar det dock ingen roll. Det första jacket ska ju bryta de andra jacken.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Om du har en telefon i samma jack som modemet prova koppla ur telefonen och se om det blir samma sak, om det inte blir det, prova med en annan telefon om du prompt måste ha en i det jacket.

Permalänk
Medlem

Jag hade det problemet också förut. Fast bara med vissa telefoner. Jag trodde det var min splitter som var paj men det visade sig att två av mina fyra telefoner störde ut ADSL:et varje gång det ringde. Så prova och byt ut telefonen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.