Permalänk

Klocka mitt radeon 9600xt.... snälla!

har tänkt mej att klocka mitt radeon 9600xt.... bara det att jag inte kan så mycke om sånt där krafs, det finns möjligtvis inga fina guider eller snälla personer som kanske kan hjälpa mig litet?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

använd powerstrip det är bus enkelt...

finns på sweclockers under filer sedan överclockning-grafik kort!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk

jojo... busenkelt.... inte för mig iaf

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Musikälskare

skit i powerstrip, testa med typ coolbits eller nått så du kan klocka i din drivrutin.

Höj lite i taget, kör 3d mark med jämna mellan rum, blir det artifakter dra ner klocken och kör där.

gl hf m8

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

artifakter e det typ grafik buggar lr?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
artifakter e det typ grafik buggar lr?

jess, se du kan visst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

använder rivatuner... jag klockade migg 5600 256mb med 200 på minnena och 110 på GPU utan artifakter sen sket det sig för det hände nåt när jag flyttade datorn... rivatuner é bäst!

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

ni kan inte förklara lite mer detaljerat hur man klockar saken? jag är ju nybörjare på det här kan ingeting....
[EDIT] och juste ja... behöver jag ingen bättre kylning till kortet lr kan jag låta det va som det är?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Gäst

EX: core 300mhz, mem 300mhz, pröva att höjja sakta med typ 5mhz i taget och se hur högt du kan komma

Permalänk
Medlem

ett annat tips är att höja "stora" steg i början och när man får artifakter så klockar man ner, bit för bit..

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

vill bara veta så jag inte gör någe dumt... vad skulle hända om jag skulle dra upp för mycket? kan det bara bli artifakter lr kan hela skiten gå sönder?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Jag leker med AtiTool till mitt 9600xt. Tycker det funkar bra, händer bara att cs:s tokflippar efter 4h lirande.. men det kanske är som det ska.. måste ju äta nångång osså..

Klockar du för mycket kan du grilla gpu´n och minnena och det är inte så värst bra.. jag tycker du ska börja lågt och klocka uppåt istället..

guddi lucki

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet

Permalänk

har provat lite nu. fick artifakter en gång och då vred jag ner litet så funka det igen men när jag ska spela så blir det nåt fel och spelet stänger av sig efter en stundm, sen kommer det upp en ruta där det står att grafikkortet nollställer sig pga det inte längre lyder på drivrutinens komandon. ganska jobbigt faktiskt. nån som vet vad jag kan göra?
[EDIT] fixat det va tvungen att ladda ner nån moddad version av drivrutinerna. men har en annan fråga nu. hur mycke brukar man kunna klocka saken innan det går i bitar?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
har provat lite nu. fick artifakter en gång och då vred jag ner litet så funka det igen men när jag ska spela så blir det nåt fel och spelet stänger av sig efter en stundm, sen kommer det upp en ruta där det står att grafikkortet nollställer sig pga det inte längre lyder på drivrutinens komandon. ganska jobbigt faktiskt. nån som vet vad jag kan göra?
[EDIT] fixat det va tvungen att ladda ner nån moddad version av drivrutinerna. men har en annan fråga nu. hur mycke brukar man kunna klocka saken innan det går i bitar?

Det lär du märka.. Det går inte svara exakt eftersom allt klockar olika beroende på vilka versionen, fabrikat osv det är. Gör som du gör nu.. klocka lite, testa.. klocka lite till.. testa.. till slut har du en sjysst nivå som är stabil

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet

Permalänk
Medlem

Atitool är bra. Kör med Omegadrivisar också

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk

hmmm... jo nu har jag hittat en fin nivå som är stabil (använde AtiTool, lätt bäst). men så läste jag i en tidning att man kunde låsa upp pipelines (?), vad är dessa pipelines och hur låser man upp dom?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Det finns inga stängda piplines på ditt 9600XT.

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Ati Radeon 9600XT 265mb .. körde på omegadrivisar och enligt mig så sög dom :S en del spel vägrade even att starta.

har testat AtiTool och det är rätt roligt ^^ men hur mkt klockade du upp ditt PlastAnka?

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken hur mycket du klockade ditt kort plastanka..
Jag har smartdoctor installerat för tillfället och mosar man på core och mem fullt (ganska begränsat i det progget) så är det riktigt stabilt (se sign). Med AtiTool kan man mosa på bra mycket mer, men även fast det verkar stabilt till en början så hittar jag ingen stabil nivå för spel (läs cs:s ), de tokhänger efter en stunds lirande.

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet