Kan inte starta HL2..Hjälp!

Permalänk

Kan inte starta HL2..Hjälp!

När jag ska starta HL2 eller DM kommer detta felmeddelande upp:

The instruction at "0x2406dd69" referenced memory at "0x010bfacc". The memory could not be "read". Click OK to terminate the program.

Det går alltså inte att läsa från minnet. Vad är det för fuffens egentligen?? Problemet uppstod efter att jag ändrat i configen (ändrade toggle console) men hur skulle detta kunna orsaka ett minnesfel?? CS S och alla andra spel funkar, problemet är bara relaterat till HL2. Så det måste ju nästan ha orsakats av att jag pillade i inställningarna men hur är det möjligt?? Kan man inte ändra i config utan att programmet keffar ihop eller??

Aja mycket frustrerande är det i alla fall. Skulle uppskatta mycket om någon hade en lösning på detta problem då jag inte känner för att installera om...

Tacksam för tips,

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ändra toggleconsole bindningen till "\" så funkar det. Du kommer då åt den på §-knappen ingame.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Ändra toggleconsole bindningen till "\" så funkar det. Du kommer då åt den på §-knappen ingame.

Nu funkar det!! Tack så hemskt mycket för tipset, det var verkligen uppskattat :)!!

Men hur fasen kan en ändring av toggleconsole i config orsaka ett sådant fel?? Skumt tycker jag.....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Antar att det är något dåligt kodat, och att programmet inte kan identifera §-tecknet korrekt.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

altså den menar typ att det är någon fil i spel mappen som inte går att läsa och inte att det är något fel på primär minnet.. fick också detta problem när jag mixtra med Console knappen ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Man ska tydligen inte mixtra med configen om man vill att spelet ska funka...

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400