Permalänk
Medlem

Router som klarar 24Mbit

Kan nån ge tips på en bra router (helst Dlink eller Netgear) som klarar 24Mbit på wanporten? helst inte trådlös

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Zyxel Prestige 334 finns på telias hemsida. Kollade upp den på pricerunner och då var det telia som var billigast på dom

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
Zyxel Prestige 334 finns på telias hemsida. Kollade upp den på pricerunner och då var det telia som var billigast på dom

Säker på att den klarar 24Mbit troughput?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Den nya versionen ska göra det. Den ser ut på följande sätt:

http://www.zyxel.se/
Leta reda på Prestige 334 själv.

Permalänk

Jag köpte en sådan (Zyxel 334) förra veckan, men den klarade inte ens 8Mbit troughput utan blev strax under 6Mbit.
Om jag däremot stängde av brandväggen så klarade den 7Mbit och det är max hos mig.

Kanske är jag som ställt in den fel, men så blev det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjoflöjt
Jag köpte en sådan (Zyxel 334) förra veckan, men den klarade inte ens 8Mbit troughput utan blev strax under 6Mbit.
Om jag däremot stängde av brandväggen så klarade den 7Mbit och det är max hos mig.

Har du senaste firmwaren?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Router som klarar 24Mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Kan nån ge tips på en bra router (helst Dlink eller Netgear) som klarar 24Mbit på wanporten? helst inte trådlös

Netgear Rp614v3 klarar runt 60-70 på Wan porten med SPI aktiverat... var noga med att det är v3 du köper så du inte tar tex en v2. för då tror jag inte du når upp till 24 mbit med SPI. Den är inte trådlös heller...

// Mvh Aries

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjoflöjt

Den ska då enligt zyxel klara 80 Mbit.

Har en zyxel 334 själv och hade då inga problem med att den var slö när jag laddade i ~10-11 mb i sekunden från en kompis som bor i en annan del av stan.

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem

Level1 FBR-1409TX Router VPN

LevelOne FBR-1409TX. Bredbandsrouter med USB-printerserver, inbyggd 4-ports 10/100 switch samt VPN. (Upp till 5 samtidiga tunnlar). 52 Mbps verklig hastighet (throughput) mellan WAN och LAN. DMZ gör det möjligt att öppna för egen server på insidan. Inbyggd DHCP server. Brandvägg med NAT och SPI. Accesskontroll på MAC-nivå. In och utgående IP-filter. Minne: 1Mb flash samt 8Mb DRAM. Webbaserad konfiguration. 4-port switch med auto MDI/MDIX-avkänning. Stödjer: Win 98/ME/2000/XP, Unix LPR samt MAC OS.

Mer information se:

http://www.level1.com

http://www.kjell.com

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunir
Den ska då enligt zyxel klara 80 Mbit.

Har en zyxel 334 själv och hade då inga problem med att den var slö när jag laddade i ~10-11 mb i sekunden från en kompis som bor i en annan del av stan.

Låter konstigt att du fått så extremt bra hastighet. Skrev precis till supporten och dom sa att specifikationerna på den är 80Mbit troughput, men att verkligheten är sådan att den i praktiken "bara" klarar 40Mbit.

Tjoflöjt
Har du msn eller icq så kan du skicka ett PM?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Router som klarar 24Mbit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aries
Netgear Rp614v3 klarar runt 60-70 på Wan porten med SPI aktiverat... var noga med att det är v3 du köper så du inte tar tex en v2. för då tror jag inte du når upp till 24 mbit med SPI. Den är inte trådlös heller...

// Mvh Aries

vet du nån affär som säljer den?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

linksys

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

modell?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prestandamätning av Zyxel. Ingen vidare läsning...

http://sartryck.idg.se/Art/Brandvaggar_4_MD72004.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code
Prestandamätning av Zyxel. Ingen vidare läsning...

Om du tittar på bilden så ser du att det är den gamla versionen dom testar där. Den nya ska vara mycket snabbare.

Permalänk
Medlem

Jag har den nya Prestige 334, och har hittils inte haft möjlighet att testa den i mer än 10Mbit-FD, och det klarar den galant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en LevelOne FBR-1409TX idag, och den klarar mina 19Mbit utan problem, har dock lite problem att få printerservern att fungera.

Visa signatur