Ersätta MS Intellimouse Explorer 3.0 med likvärdig mus?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ersätta MS Intellimouse Explorer 3.0 med likvärdig mus?

Min älskade Microsoft Intellimouse explorer 3.0 har precis gått bort. Hon blev 3år gammal, inte illa för en liten mus. Efter begravningen hade jag tänkt att köpa en ny, snarlik mus.

Jag har hört att version 4.0 inte är något att ha, så jag kikar på Logitechmössen. Har inte hittat någon med samma underbara känsla som min gamla mus, så jag ber om lite hjälp. Det borde finnas mängder med folk här på swec som provat IE 3.0 samt de nyare Logitechmössen och kan rekommendera mig någon?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

jag har 2stycken ms 3.0 i livet och en MX510 och en MS4.0

passformen på ms4.0 är bäst , sedan ms.30 sist mx510.

fast just nu står båda ms3.0 mössen på hyllan, för ger mx510 en ny chans.

den ena ms3.0 har jag till och med garanti på.

scrollen på ms4.0 är det skönaste jag känt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

scrollen på ms 4.0 är skön, men du kommer märka att den kommer börja spöka. Det gör min ms 4.0 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
scrollen på ms 4.0 är skön, men du kommer märka att den kommer börja spöka. Det gör min ms 4.0 i alla fall.

är min sambo/flickvän/blivande fru som kör med den.

undra vad man kan sälja 2 ms3.0 möss i ett paket för på tradera , ena har ju garanti på säkert 6-7månader. ingen av dem känns nötta. alltid kört på mjuk ikea matta.. fötterna är som nya.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

har en MS 3.0 men har sedan någon månad kört med MX900, bluetooth varianten. Hade svårt att vänja mig i början men nu när jag kört med den ett tag så är den riktigt go.

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem

Köp en till Ms 3.0?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

isf begangnad finns inte 3.0 or att få tag på
3.0 bästa musen hittills !

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

rätt bud och jag kan sälja en av min 3.0möss. men de är ju RARE så bjud på.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vill inte ha något trådlös mus pga av laggen. Hur är Razor Diamondback? Verkar vara fin på pappret. MS 4.0 ska tydligen ha urdålig kvalitet, så jag får nog skippa den.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vill inte ha något trådlös mus pga av laggen. Hur är Razor Diamondback? Verkar vara fin på pappret. MS 4.0 ska tydligen ha urdålig kvalitet, så jag får nog skippa den.

Kan du ange någon källa som bevisar att en MX700 "laggar". Jag vågar påstå att MX700 (som använder FastRF) är lika laggfri som en icke trådlös mus.

Jag använder MX700 och spelar NS professionellt. Märker inte eftersläpningar, känns t.o.m snabbare än min förra icke trådlösa mus.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

vad är det som är fel på 4.0?

är skit nöjd med min iaf

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
vad är det som är fel på 4.0?

är skit nöjd med min iaf

ms 4.0 har den bästa passformen och skönast scroll jag känt. snyggast oxo.

men sitter själv med mx510

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

När vi ändå talar möss, är det någon som har en idé om andra skal till MX510? gillar musens egenskaper i övrigt men hade som velat kunna räta till handen lite så den för min del inte släpar i mattan hela tiden..

Permalänk

lånar min brors mx510 nu blev direkt mycket bättre i CS
Får nog ta och köpa en sån, fast röd

Permalänk
Medlem

tänk om logitec kunde se och lära och använda MS läckra gråa/silvriga färger till sina möss istället för en FUL röd och BLÅ , usch.. den blåa är rätt mörk så den känns svart.. men ms silver är ju så mycket snyggare och ser dyrare ut... logitec LÄR ER!!!

om jag skulle lacka om till silver min fula mx510 mus...

spyr på den när jag ser den.. så ser jag ms4.0 musen ijämte som är så läcker.. och även mina ms 3.0 möss 2 stycken är snygga...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz