Oprativsystemet hittar inte nätverkskortet :(

Permalänk

Oprativsystemet hittar inte nätverkskortet :(

Tjena! Det är så att mitt Oprativsystemet hittar inte nätverkskortet, inte ens om jag formaterar eller försöker med Lägg till maskinvara.
Nån som vet vad problemet skulle kunna vara? kan juh alltid vara nätverkskortet men det tvivlar jag på eftersom lampan på nätverkskortet lyser glatt.

><><
Candy!

Permalänk
Medlem

testat att ta loss kortet och sätta in det igen? pci kan enligt min mening vara lite bråkigt ibland...

Permalänk

already done that that

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att sätta kortet i en annan plats.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Det har ma redan gjort, men det blev samma resultat. >_<

Permalänk

Kollat om det finns några problemenheter i enhetshanteraren?

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Avstängd

Har du provat med att ladda hem korrekta drivrutiner för nätverkskortet?

Brukar gå att söka efter eller tom. hitta på tilverkarens/leverantörens webbplats.

Permalänk

Testat med annat nic? det kan faktiskt vara tasigt/ESD-skadat.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att när du skruvar fast kortet så lyfts det i andra ändan. Testa att inte ha någon skruv och se till att det är nertryckt helt i båda ändar.. detta har hänt för mig iaf..

Jobbigt problem med enkel lösning!

Permalänk
Medlem

Du har inte vart och pillat i bioset eller något, så det kan vara det som är problemet? Kan ju va så att du har avaktiverat det där ifrån...?

Permalänk

Fick hem ett annat nätverkskort och när man hade kört in den (Jag vet vad ni tänker era perversa typer ) och starta datan, så helt plötsligt hade den hittat 2 nätverkskort... grymt jobbigt.
Men tack för svaren.. höh ;P