Permalänk

C++ Scripts

Tjena folks! Jag har små sökt på google efter lite tutorials, men hittar inte mer än vanliga. Jag kanske inte har super sökt, utan för det mesta kollat snabbt men get upp hoppet ganska snabbt och vänder mig genast till er :). Så jag undrar om nån skulle kunna länka nån tutorial för en nybörjare? eller en sida. Svar uppskattas.. dock inte mobbning

Permalänk
Medlem

http://www.google.se/search?q=FAQ+-+L%C3%A4s+h%C3%A4r+innan+n...!&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Sen är C++ inget skriptspråk utan ett programmeringsspråk, därmed heter det inte skripta utan programmera och således program och inte skripts.

*Petig*

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Sen är C++ inget skriptspråk utan ett programmeringsspråk, därmed heter det inte skripta utan programmera och således program och inte skripts.

*Petig*

Bara för att jävlas lite.
Om jag inte minns fel så använder Graal (ett litet MM"O"RPG) något scriptspråk som de kallar Java C++. Och om man ser till namnet så är det en typ av C++, därmed finns det C++script.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Sen är C++ inget skriptspråk utan ett programmeringsspråk, därmed heter det inte skripta utan programmera och således program och inte skripts.

*Petig*

Förvisso sant, men PHP är t.ex. ett C++ scripting language, det är även Esla och flera andra.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Myris: Nja, på vilket sätt är PHP ett C++ Scripting Language? För att modulerna är skrivna i C/C++?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Myris: Nja, på vilket sätt är PHP ett C++ Scripting Language? För att modulerna är skrivna i C/C++?

För att Google säger att det är det. Jag har ingen aning, kanske att det är C-style syntax eller något sånt?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, det är Perl-syntax, första versionen var bara en hög med Perl-skript, det är därför man använder $ till variabler, precis som i Perl...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om det är Perl och C syntax, det är ändå C syntax.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: C++ Scripts

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piggynized
Tjena folks! Jag har små sökt på google efter lite tutorials, men hittar inte mer än vanliga. Jag kanske inte har super sökt, utan för det mesta kollat snabbt men get upp hoppet ganska snabbt och vänder mig genast till er :). Så jag undrar om nån skulle kunna länka nån tutorial för en nybörjare? eller en sida. Svar uppskattas.. dock inte mobbning

FAQ är din vän, de tutorials man hittar där tycker jag är mycket bra.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.