Problem med 100fps i cs. RADEON.

Permalänk
Medlem

saken är den att det inte handlar om att men ser alla fps:en.
det märks mycket då vissa uträkningar sker helt beroende av fps:en
det går rätt lätt att känna om jag har vsync på 60 eller 85.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som om någon har länkat hit ännu: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42521...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Tyvär killen det är bara att köpa ny dator. ditt grafikkort har fått kretsvirus och ditt moderkort är tvåkönat.

suck.....jag slår vad om att du inte ser nån skillnad på 70 fps och 100 fps.....detta är 2000-talets I-landsproblem som verkligen visar hur borkskämda vi är. jag klagar inte när tandkrämen är en nyans mindre blå än vanligt.

jag slår vad om at du märker skillnad mellan 70 och 100fps

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

finns där inga cs-forum?!
varför söker alla sig hit?
Lås alla cs trådar och tipsa om www.cs.com (eller vad addresse nu är)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
NEJ! de räcker gott med 70 fps! Eller e du en sån där superWhainare som gnäller så fort det droppar till 99.999 eller nått sånt?

Jag blir bara så jävla matt på sånna som dig, hur många ska behöva säga det?
Olika spel påverkar vad du upplever som hackande. 50fps i doom3 flyter jättefint medans 50 i cs Inte alls flyter fint.
Jag spelar inte cs längre, men har gjort det, och det spelar ingen roll i hur mycket du än kommer med dina "70 fps räcker, sluta klaga" påståenden.
Half-life motorn flyter riktigt mjukt vid endast ett läge, 100HZ, Vsync PÅ och fps_max 100.

Har du då en dator som klarar att ge 100fps konstant, grattis. Har du inte det så är det så.
Men jag blir ju galen på ni som tycker att Cs flyter vid 60-70 fps.

Gör ett blindtest på mig då, skulle se skillnad på 50 och 100 fps 10 av 10 gånger.

Nog om det nu, kan ingen försöka hjälpa killen?

Permalänk
Avstängd

självklart märker man lite skilldnad mellan 70 och 100, det är den att på 100 så går de helt utan problem och helt flytande, allting bara skär igenom perfekt och det går nästan övernaturligt bra och lite snabbare än vad man kallar flyt tillochmed iaf för mig.
70 Flyter på bra som fan, ehmm...ungefär som 100, asså det e nästan ingen skilldnad....vet inte om man kan se det, skulle tvivla på d faktiskt.
va tror ni andra?

70 på doom o 70 på cs e samma sak, 70 bilder/sek........

det är vad jag har lärt mig

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
självklart märker man lite skilldnad mellan 70 och 100, det är den att på 100 så går de helt utan problem och helt flytande, allting bara skär igenom perfekt och det går nästan övernaturligt bra och lite snabbare än vad man kallar flyt tillochmed iaf för mig.
70 Flyter på bra som fan, ehmm...ungefär som 100, asså det e nästan ingen skilldnad....vet inte om man kan se det, skulle tvivla på d faktiskt.
va tror ni andra?

70 på doom o 70 på cs e samma sak, 70 bilder/sek........

det är vad jag har lärt mig

Som jag skrev ovan, skulle nyvaken kunna se skillnad på 70 och 100. 10 av 10 gånger.

Men alla som lever i deras falska tro kan ju få göra det, jag har rätt i det jag skrev.

. slut

Permalänk
Avstängd

aja iaf, cs 1.6 går extremt väl vid 70, jag spelar på 60 just nu, flyter på helt utan problem, har inget att klaga på. De va 30 på min gammla....
Cs:source också om ni menar det, de flyter ocskå skitbra på 70, så att om någon av de spelen "sjunker" ner till 70 vid stora strider så går det extremt väl

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett blindtest och såg absolut ingen skillnad på 100 fps och 70 fps. kan tillägga att jag lirat cs bra många år och aldrig märkt av att spelet inte flyter rätt med 70 fps.

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas ni är nöjda med en massa moderatorer som sitter på mentalsjukhus p.g.a såna här trådar... Kan inte CS spelare och andra bollar hitta ett riktigt CS forum med sina dumma och ofta idiotiska frågor, jag börjar ju verkligen lacka ur när det gäller sånt som;

1. Står i FAQ,
2. redan finns 473453434 trådar om
3. lätt kan hittas med sökfunktionen vilken är lätt att använda, fast den gamla var bättre...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Vad är CS för spel? aldrig testat det ens? e det bra?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Vad är CS för spel? aldrig testat det ens? e det bra?

va?? Skojar du eller???

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
va?? Skojar du eller???

ja han driver med os, counter strike annars, kanske friskar upp ditt minne, om du inte hört om det, så får jag lov att säga utan att du ska käfta emot; du är efterbliven

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Men asså lägg ner eran attityd! Hjälp grabben nu! och de är en himla skillnad mellan 70 och 100fps. Det skall vara 100hz, v-sync på och fps_max 101!!!!!!!'
å senn ska de vara ett Radeon 9800Pro eller Geforce4 TI4200 för att kunna ligga stabilt på 100fps..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

fps_max 1 i consolen!

Visa signatur

ZalCiNoWa

Permalänk

Kan inte någon ta sig intsiativet att göra en FAQ om hur man får 100fps i CS någon gång? Så man slipper alla dessa miljontals "HUR FÅR JAG 100FPS I CS?!" trådar:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Tyvär killen det är bara att köpa ny dator. ditt grafikkort har fått kretsvirus och ditt moderkort är tvåkönat.

suck.....jag slår vad om att du inte ser nån skillnad på 70 fps och 100 fps.....detta är 2000-talets I-landsproblem som verkligen visar hur borkskämda vi är. jag klagar inte när tandkrämen är en nyans mindre blå än vanligt.

Va fan? Har du blå tandkräm?? Fy fan va orättvist. Det här är särbehandling på högsta nivå. Jag kommer att gå till tingsrätten med det här...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Erm. Om du stänger av VSYNC får du horisontella streck över skärmen när din dator renderar mer än skärmen kan visa. Annars ser du ingen annan skillnad. Så det andra är bara ditt psyke som jävlas med dig

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hade mitt geforce 4 mx 440 före radeon å de flöt på galant med 100 fps jämt. Sen köpte jag detta radeon å sen så har jag inte haft 100 hela tiden vilka inställningar jag än försökt göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
Hade mitt geforce 4 mx 440 före radeon å de flöt på galant med 100 fps jämt. Sen köpte jag detta radeon å sen så har jag inte haft 100 hela tiden vilka inställningar jag än försökt göra.

Att få Cs är som att spela bingolotto.
Du kan köpa 5 st identiska datorer, 2 st av dom kommer kanske att få 100, resterande får drops.
Jag tror faktiskt att det stämmer, verkar vara ett jäkla lotto.
Man ska inte behöva Tweaka cs med dagens datorer, funkar det så funkar det.
Jag tror jag prövade ALLT på min förra dator, lyckades aldrig uppnå 100fps stabilt, men med denna i sign så har jag faktiskt lyckats, ren tur som sagt.

Inställningar:
100hz på skärmen
fps_max 100 i consolen
Vsync PÅ

Och sluta tjöta nu, man ser skillnad.

End of this thread?

Permalänk
Medlem

Utifrån den information jag har läst kan man konstantera följande saker.
Spelet är helt och hållet spelbart med en FPS över 60 sålänge den ligger där hyffsat stabil. Varför alla whinar något så otroligt över att de inte har 100 fps kan bero på 2 orsaker.

1. Half-Life motorn är gammal och buggig och har därför ett par problem. Ett vanligt problem är tydligen att siktet inte drar ihop sig lika snabbt vid 60 fps som det gör vid 100. Tydligen så leder detta till att ett skott utav en salva kanske flyger 2 mm åt höger istället för vänster och då är det givetvis ett enormt stort problem.

2. Folk som bara vill ha det för sakens skull. INSE, spelet är gammalt och inte anpassat för den moderna hårdvara som vi använder idag. Grafikorten är helt enkelt inte utvecklade för att spela spel årgång 99 och så är det med den saken.

Jag har för mig att de flesta buggar i lösta i Source så alla som sitter på saftiga grafikort anno 04, hosta upp 300 spänn extra och spela en bättre variant utav samma spel. Spelar ni CS:S med ens hälften utav den hängivelse ni ger till ett spel ifrån 99, så är 300 spänn ingenting.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Till alla er som säger att det räcker med 30 fps, så kanske det är sant. Men har ni någon gång, lirat med 100fps, för att sedan få en dropp ner till 60-70 fps ? Jag lovar er, att det "hackar". Visst kan man lira med 70fps, om det ligger på 70fps alltid! det är alla hoppen ifrån 100 till 70 som gör att han upplever det som hack. Har ni inte testat, så vet ni inte hur det känns, och då har ni inget att säga till om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heliga Maria. Vilka är det som är whinare här egentligen? Inte fan whinar han lika mycket som ni om fps.

Sarta cs och skriv in olika fps_max så ser ni skillnad, annars ljuger ni. fps_max 30 fps_max 101 fps_max 70, etc

Permalänk
Medlem

kör med vsync på , på min tft som körs i 60HZ och det hackar då inte

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Till alla er som säger att det räcker med 30 fps, så kanske det är sant. Men har ni någon gång, lirat med 100fps, för att sedan få en dropp ner till 60-70 fps ? Jag lovar er, att det "hackar". Visst kan man lira med 70fps, om det ligger på 70fps alltid! det är alla hoppen ifrån 100 till 70 som gör att han upplever det som hack. Har ni inte testat, så vet ni inte hur det känns, och då har ni inget att säga till om.

Hm, de tänkte ja inte alls på, men de stämmer nog om man hela tiden får drops på 30 fps.

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
NEJ! de räcker gott med 70 fps! Eller e du en sån där superWhainare som gnäller så fort det droppar till 99.999 eller nått sånt?

ja.. blir det 99.9 och jag slår sönder datan och köper nytt

Permalänk
Avstängd

dåså, WHAINER!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
dåså, WHAINER!

"whiner"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
ja.. blir det 99.9 och jag slår sönder datan och köper nytt

Du menar att du formaterar datan i din dator, och sen köper en ny?

OnT: Nytt och intressant ämne.
Testa www.fragbite.se

Permalänk
Medlem

Stackare där.. kom ska du få en kram som gottgör för dina 30 tappade fps..

=( Det är synd om dom för det hackar isönder...

En annan spelar wow med 35-70 fps och är lika jävla glad för det.
Ögat kan inte läsa mer än 25 uppdateringar i sekunden så har du över 40 ser du ingen skillnad mot om du har 100. Sorry sad but true.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...