Formateringsproblem efter installation av windows

Permalänk

Formateringsproblem efter installation av windows

Hej!

Jag har några problem efter en väldigt misslyckad ominstallation av Windows.

Det jag hade tänkt först var att formatera C:! Eftersom det inte gick att boota ifrån cd var jag tvungen att välja setup inne i windows och sen genom den installera xp. Saken vad den att jag då bara kunde installera över den gammla och inte formatera C:

Jag gjorde i alla fall detta men det blev ju självklart en massa problem eftersom program inte kunde hittas osv.
PRoblemet var också att mina 2 andra diskar en 80gb och en 160 belv dynamiska och kan därdör inte hittas.

Mina frågor är då:

Finns det något program för att formatera C: igen? Alltså slippa gå in via skivan för det funkade ju ändå inget vidare?

Och herregud vad rädd jag är för mina diskar nu. Kan en ny isntallation av xp ge tillbaka min data där eller om jag sätter in dom i en ny dator och koipierar över all info till en den datorns hårddisk?

Tack!
Jarefjäll

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

partion magic löser dina formaterings problem. annars är det ju bara att stomma in din windows disk i en annan dator som slave och formatera den där.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk

Smart det där med att sätta den i en annan dator. Ska testa det nästa gång jag får problem med windows jag följde ditt första råd med partion magic och det funkade med

Tack

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW