5.1 Surroundsystem i klass med Z-5300?

Permalänk
Medlem

5.1 Surroundsystem i klass med Z-5300?

Jag har länge tänkt köpa ett surroundsystem till datorn och har i ett tag funderat på att skaffa Logitechs Z-5500-system men tycker dock att 3000kr är för mycket för min del.

Ett par Z-5300 skulle passa mig perfekt (men de säljs inte längre ), men skulle ni hitta dem nånstans, let me know.

Men nu undrar jag om det finns några högtalare som är likgiltliga med Z-5300. Både i pris och prestanda. En kraftig bas med hög watt i synnerhet. Så är det någon som har ett bra tips på ett 5.1-surroundsystem för runt 1500-2000kr med bra kräm i?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett har dom listade så man vet aldrig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Här har du några affärer som säljer Z-5300:

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/pc-speakers/2...

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Microstore AB, Burn-it har fel högtalare. Data Fix-IT´s högtalare hittar jag inte och ITParadiset har inte i lager. Och 2420 kommer jag inte betala!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Har själv ett Creative för Ca:800kr inga imponerande siffror men det räcker långt (full volym = går inte att va i rumet!)

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk

När du ändå ska köpa sourrond system... varför inte satsa på riktig förstärkare o högtalare så du kan ha de till DVD? finns ett bra på netonet för 2999:- med centrum förstärkare ophelia högtalare 5.1

kolla in de

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Hehe...riktig hemmabio för 3000:-...säkert, men det kommer definitvt att låta bättre än ett dator "hemmabio" paket för under 1000:-.

/Ers

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Avstängd

uhm, kan ju lova er att ett paket Z-5500 avger många gånger bättre ljud än vad ett centrum-paket till tv'n gör...

helt olika grejer.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

tycker mitt billiga tsunami sp5100 5.1 surround till datorn låter riktigt fint för priset när jag köpte det (499kr). Och endå är jag lite av en ljudfantast då jag har en hemmabio för 30k +

Det enda jag säger är att bra ljud till datorn inte behöver kosta många nollor efter siffran är så liten yta högtalarna ska spela i

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd

själv ska man köpa "Z-5500"

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Har ett Z-5500 som sovrumsljud till datorn, mycket imponerande ljud för pengen, HAr "riktigt" ljud för ca 50" i vardagsrummet men Logitech gör inte alls bort sig i mina öron, bara att spara och köpa eller nudla och handla direkt

Permalänk
Medlem

Har ett Logitech Z-5500 System som ja kör digitalt med en Taralabs kabel av den dyra kalibern. Låter kanon i filmer, eftersom ja har litet rum räcker det med ett z-5500. Det är en sjuk upplevelse i filmer samt spelen med dolby digital stöd.

Hade sparat lite pengar till z-5500 ifall jag varit du!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Har ett Logitech Z-5500 System som ja kör digitalt med en Taralabs kabel av den dyra kalibern. Låter kanon i filmer, eftersom ja har litet rum räcker det med ett z-5500. Det är en sjuk upplevelse i filmer samt spelen med dolby digital stöd.

Hade sparat lite pengar till z-5500 ifall jag varit du!

Tja, det verkar inte vara några andra högtalare som passar mig. Saken är bara att jag vill ha surround för TV:n också, som står 3m vänster om datorn och att jag ligger i sängen när jag tittar på TV. Och så bor jag fortfarande hemma och föräldranas sovrum är precis ovanför =/
Vet inte om hon är så glad för ett par Z-5500

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clearion
Har själv ett Creative för Ca:800kr inga imponerande siffror men det räcker långt (full volym = går inte att va i rumet!)

Det beror antagligen på att det det blir väldigt mycket distrotion när du spelar högt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja bra ljud och högt ljud är inte samma sak.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Tja, det verkar inte vara några andra högtalare som passar mig. Saken är bara att jag vill ha surround för TV:n också, som står 3m vänster om datorn och att jag ligger i sängen när jag tittar på TV. Och så bor jag fortfarande hemma och föräldranas sovrum är precis ovanför =/
Vet inte om hon är så glad för ett par Z-5500

Du det kvittar var i huset du är när du lirar me dina z-5500, satte på lite nice techno med GROV slagbas, stack ner på toa och när jag gick ut så trillade taklampan under mitt rum rakt ner i golvet. Kras gick i 1000 bitar. Du hör basen överallt, den går igenom allting helt jävla sjuk subba.

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y):cool:

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Kolla på netonet... så finns de ett 6.1 hemma bio system för 2999... 3 polare av mig har köpt de... Vi e helt jävla nöjda iaf när vi ser på film hos dom=) lr när vi förfestar=P

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W