Permalänk
Medlem

Nytt chassi

Jaha nu känner man sig lite sugen på nytt chassi.
Jag funderar på:

Antec Super LANBOY eller

Antec SONATA Silent

Jag har hört att Sonatan är mycket tyst, men även att Lanboyen inte heller ger ifrån sig speciellt mycket ljud.

Så kan någon ge mig tips om burkarna och vilken man ska satsa på?

Tacksam för svar!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jag skulle nog välja ett SONATA, eftersom jag har hört från flera håll att det är ett riktigt bra och tyst chassi, OM man välder Acousti Pack.

Snyggare än LANBOY också!

Visa signatur

Pentium III 1Ghz | 256 mb SDR RAM | 40+18,6 gb hdd | GeForce 2 GT 32 Mb

Permalänk
Medlem

Ok, fler med andra åsikter?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Sonatan har stötts o blötts i massa trådar. Så en sökning ger dig massa att läsa.

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

sonata 2 när det kommer? Eller varför inte ta ett Antec P180 när det kommer ut?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Gäst

Han vill nog ha det nu. Om jag vore dig så skulle jag kolla mest på recensioner, eller trådar här på Swec. Super LANBOY är ju väldigt lätt, vilket jag tycker är ett stort plus.
Recension på Super LANBOY:
http://www.antec.com/pdf/press/SuperLanboy_1.pdf

Permalänk
Medlem

ja men jag tänkte bara att eftersom det ryktas om att P180 kommer ut nu i slutet av april så kan det väl inte dröja mycket längre tills sonata 2 kommer ut? Om det är så tror jag nog att det är värt att vänta.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Gäst

Jo, men rykten är rykten och inte ett officiellt uttalande.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att Lanboyen lockar lite mer..

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
ja men jag tänkte bara att eftersom det ryktas om att P180 kommer ut nu i slutet av april så kan det väl inte dröja mycket längre tills sonata 2 kommer ut? Om det är så tror jag nog att det är värt att vänta.

kommer i mitten av maj.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har fått besked från Antec direkt (utvecklingschefen) att P180 troligtvis inte kommer till Europa förrän i juni

När Sonata 2 kommer har jag ingen aning om.

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag använde ett Sonata chassi när jag byggde en dator till en kompis. Är långt i från imponerad! ljudnivån hos nätagg och tillhörande fläkt är okej, men inte låga enligt mig. Sen är chassit inte byggt för att ha en främmre fläkt även om de står att de finns som möjlighet. Fläkten monteras innanför hårddiskarna vilker är helt värdelöst. Sen hålen på sidan av låtan där de står antec är inte heller bra, fasnar dam när och har ingen funtion. Jag och min kompis valde att tejpa dessa hål. När de kommer till lanboy så kan man skälv välja nätagg, och fläktarna går att byta ut om de inte är bra. Vet inte vilken ljudnivå de håller. Enda problemet är kanske att man måste lägga massa jobb för att få lådan snygg, personligen tycker jag de är onödigt jobb. Bättre att ha en snygg dator med hela väggar.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

jag tycker Sonatan, den är en underbart skön burk, jag har 3 120mm fläktar plus nätagg coh cpu kylare och den är tyst som fan ! den väger inte heller så mycket, och är väldigt lätt att arbeta i.

Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusT
Jag har fått besked från Antec direkt (utvecklingschefen) att P180 troligtvis inte kommer till Europa förrän i juni

När Sonata 2 kommer har jag ingen aning om.

/Magnus Thomé

Hmm okej, tråkigt.

Tror det var på silentpcreview som antecs representant sa att de skulle försöka få ut det i Europa samtidigt som i Usa.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Hmm okej, tråkigt.

Tror det var på silentpcreview som antecs representant sa att de skulle försöka få ut det i Europa samtidigt som i Usa.

Jo jag vet. Men det här med leverans i juni fick jag veta per telefon för bara en dryg vecka sen så det verkar vara förseningar helt enkelt. Sen vet man ju aldrig.... det kanske kommer tidigare ändå. Men det känns inte så troligt

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk

Antec AMB 2600 är både billigare och tystare än Sonatan. Har en själv. Samma mått i övrigt. Pris 550kr(?)