Permalänk

Nytt igen: www.d-zon.net

Skulle vara tacksam för åsikter på användarvänlighet m.m. på
http://www.d-zon.net/

Sidan ska se bra ut i IE och FF men kolla gärna med olika läsare och se om ni hittar nått som knasar.
Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk

Ser bra ut i Opera också.
Användarvänlig tyckte jag helt klart att den var, ren och simpel.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

Lite väl ljus grön färg, har lite svårt att läsa den.
Ser bra ut annars.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Lite väl ljusa färger på lågkontrastskärmarna i skolan

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk

tycker den så redigt nice ut, kankse ska du fixa så att alla länkar bli samma längd så det inte förstör mönstret när dom där bild, textbilderna kommer ogämt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
tycker den så redigt nice ut, kankse ska du fixa så att alla länkar bli samma längd så det inte förstör mönstret när dom där bild, textbilderna kommer ogämt

Förstog inte riktigt vad du menar, lust att ta en skärmdump?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skulle tippa på att han menar detta:

håller med om att det är snyggare om anteckningsblocken inte ligger i mitten när det inte finns bilder, utan att de ligger till vänster även då.. om du förstår

Permalänk
Medlem

Navigationen är inte tydlig nog, du bör inte ha en mindre fontstorlek på menytexten än i brödtexten. Limefärgen vid mouse over är ingen höjdare på någon skärm även om den i sig själv är snygg så försämras läsbarheten drastiskt.

Att ha tre olika fonter på samma sida är egentligen ingen höjdare. 3 är det absoluta maximumtalet vid design, men man bör egentliegn inte använda mer än två, en font för loggan och kanske rubriker, och en font för brödtext. Du kan också välja att ha samma font på brödtext och rubriker, det skulle ge ett bättre helhetsintryck om du bara använde två fonter. Och att använda georgia på huvudrubrikerna (välkommen, maj.2005)och verdana på underrubrikerna (rubrik) tål att tänkas över. Naturligtvis förstår man innebörden i vilket fall, men det blir mer tilltande rent estetiskt. Kolla upp gestaltlagarna och framförallt likhetens lag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Navigationen är inte tydlig nog, du bör inte ha en mindre fontstorlek på menytexten än i brödtexten. Limefärgen vid mouse over är ingen höjdare på någon skärm även om den i sig själv är snygg så försämras läsbarheten drastiskt.

Att ha tre olika fonter på samma sida är egentligen ingen höjdare. 3 är det absoluta maximumtalet vid design, men man bör egentliegn inte använda mer än två, en font för loggan och kanske rubriker, och en font för brödtext. Du kan också välja att ha samma font på brödtext och rubriker, det skulle ge ett bättre helhetsintryck om du bara använde två fonter. Och att använda georgia på huvudrubrikerna (välkommen, maj.2005)och verdana på underrubrikerna (rubrik) tål att tänkas över. Naturligtvis förstår man innebörden i vilket fall, men det blir mer tilltande rent estetiskt. Kolla upp gestaltlagarna och framförallt likhetens lag.

Det där med navigationen har du verkligen rätt i. Jag såg inte ens att det fanns en meny innan du skrev det nu i ditt inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rippo
skulle tippa på att han menar detta:
[*url]http://www1.shellkonto.se/rippo/swec3.jpg[/url]
håller med om att det är snyggare om anteckningsblocken inte ligger i mitten när det inte finns bilder, utan att de ligger till vänster även då.. om du förstår

Precis vad jag menade, tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Det där med navigationen har du verkligen rätt i. Jag såg inte ens att det fanns en meny innan du skrev det nu i ditt inlägg.

Hehehe, hade problem med att se det också, men när jag verkligen letade så gick det till slut... så ska det inte vara...

Permalänk
Medlem

Jag gillar den, och om dessa saker (och några som tidigare nämnts - speciellt menyn) kan fixas skulle den bli ännu bättre!

Bild-ikonen hamnar lite ovanför Anteckningar-ikonen, och jag anser att det är för stor marginal mellan dem i Firefox.
När man går med musen över dem så fortsätter muspekaren att vara en muspekare (!), och inte en klick-pekare vilket kan leda till att vissa inte förstår att det är en länk.

Liten petig stavningsanmärkning: "mitt minnes skulle"