Permalänk
Medlem

zombie spel

tja finns det nagra gryma zombie spel da menar jag riktiga zombie spel inte Doom3 a resident evil 0-4 det ska va fps gryma vapen mycket blod a action.. har kollat men det finn ju inga sana spel nan stans ju=/ tankte det hade vart coolt om det fanns spel som va som dawn of the dead eller land of the dead..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

The house of the dead 1-3
Blood 1:an (inte bara zombies men massor av blood )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark Defender
The house of the dead 1-3
Blood 1:an (inte bara zombies men massor av blood )

House of the dead på arkadmaskin med pistol.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls

Det finns ju också till ps2 med flera! Men det är inte samma känsla som att stå vid en arkad maskin! Sen så är det för lätt på konsole för att man har ju oändligt många "credits" :S

Permalänk
Medlem

hehe nja inte riktigt sa det ska va fps spel man ska sjalv fa styra gubben det ska va som resident evil fast med mera action och utan allt tankade..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hehe nja inte riktigt sa det ska va fps spel man ska sjalv fa styra gubben det ska va som resident evil fast med mera action och utan allt tankade..

Resident evil 4

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Resident evil 4

nja forfarande inte samma sak det ska va fps men det verkar inte som det finns natt sant zombie spel jag ar ute efter skulle va grymt om det va en blandning mellan gta vice city (sjalva staden fast mycket storre) kick ass vapen grymt detaljerat typ skjuter man dom i huvudet sa ska det bli rena splashen typ skjuter man dom i benet med tex shot gun sa flyger benet av sen ska man ha ett helt ton av olika vapen samt olika ammunitioner det ska va lite som boling point ska kunna uppgradera vapen a sant det had vart grymt tycker jag iaf sen ska det finnans online multiplay vad sjalva spelet ska ga utt pa vet jag inte hahaha.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nja forfarande inte samma sak det ska va fps men det verkar inte som det finns natt sant zombie spel jag ar ute efter skulle va grymt om det va en blandning mellan gta vice city (sjalva staden fast mycket storre) kick ass vapen grymt detaljerat typ skjuter man dom i huvudet sa ska det bli rena splashen typ skjuter man dom i benet med tex shot gun sa flyger benet av sen ska man ha ett helt ton av olika vapen samt olika ammunitioner det ska va lite som boling point ska kunna uppgradera vapen a sant det had vart grymt tycker jag iaf sen ska det finnans online multiplay vad sjalva spelet ska ga utt pa vet jag inte hahaha.....

Som vilket annat FPS men med zombier? ... låter väldigt nyskapande .. tror personligen det skulle floppa.

På vilket sätt skulle ett Zombie spel vara roligt om man hade tillräckligt med ammo att döda dem alla? .. Skulle ju förstöra känslan totalt...

Permalänk
Medlem
Citat:

För det första så använd kommatecken. Jag klagar sällan på hur folk skriver, men herrejävlar vad drygt det var att läsa.

Förövrigt så kan jag rekomendera Painkiller. Inte direkt Zombies, men du springer runt och masslaktar demoner och liknande.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Painkiller skulle jag säga, kanske inte bara zombies, men en massa hjärndöd slakt och konstant action:p

Gött att lira ibland, schysst grafik också.

EDIT: Ah, att någon alltid ska hinna före:)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Som vilket annat FPS men med zombier? ... låter väldigt nyskapande .. tror personligen det skulle floppa.

På vilket sätt skulle ett Zombie spel vara roligt om man hade tillräckligt med ammo att döda dem alla? .. Skulle ju förstöra känslan totalt...

Behövs en hel del ammo om man har dåligt aim, måste ju peppra dem i skallen för att de ska dö vettu

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hmm aja jag vet inte vill bara spela natt grymt zombie spel
tycker bara att dom zombie spelen som finns har for lite action plus att det inte ar riktiga zombie spel haller aja som jag sa lite som dawn of the dead filmerna borde det va..
men kanske bara jag som gillar zombie splatter filmer har sa..
darforvil jag ha ett spel som ar zombie splatter skrack..

hittade det har zombie spelet http://www.gamespot.com/ps2/action/cityofthedead/index.html

sry att man skriver som en krata
jag skyller min daliga skrivning pa dyselexi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja ha ett bra Zombie spel! Det finns en mod till Half-Life som heter BrainBread och som är ganska kul, där det går ut på att skjuta zombies och försöka fly. Till xbox 360 kommer det ett spel som heter Dead Rising som verkar jättekul om man gillar zombies. Det skall också komma ett spel som kommer att baseras på den nya Romero filmen "Land of the Dead", jag tror att det kommer att vara ett FPS och tror att spelet kommer heta "City of the dead", eller något liknade.

Permalänk
Sötast
Citat:

Lirade jag i italien för några dagar sen fast det var med hagel

Permalänk

Det ska komma något nytt zombiespel från Capcom som inte är Resident Evil. Skaparen är Keiji Inafune, samma som gjord Megaman och Onimusha. Har sett bilder på det, man är någon slags (före detta?) fotograf i en stad full med zombies. Såg riktigt tungt ut, i sann Romero anda!

Tror spelet i fråga hette Dead Rising.

Permalänk
Medlem

hmmm det kommer bara att komma till xbox360 vad jag har forstatt ser ganska sa intressant utt

http://www.gamecore.se/fortitt.7113.html

finns det inga spel som liknar dead rising fast till pc..

Visa signatur

Permalänk

Det finns en stor mod till Vice City med mycket zombies, GTA: Long Night. Jag har inte testat den själv än, men den ska vara riktigt seriös med speciella uppdrag och dylikt. Läs mer på denna länk jag googlade fram.

(Saxat från länken)

The Fighting Hellfish proudly present GTA: Long Night, a finished arcade horror total conversion for Vice City. Guaranteed to meet the Surgeon General's recommended daily allowance of zombie slaughter.

-New Storyline
-Over 20 original full missions
-Over half a dozen playable characters
-New Radio Stations
-New Particle Effects
-Numerous weapon tweaks (including the ability to carry all heavy weapons simultaneously)
-New Gameplay elements (Zombies, plotlines, bomb dropping airplanes)
-New and improved zombie spawning system
-25 Unique Zombies

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=187774

Annars rekomenderar jag också painkiller. Gärna expansionen Battle Out Of Hell där det är mycket sköna zombie scener i storstaden. Bla vid ett tillfälle där det regnar ner kroppsdelar, som sedan dras ihop och bildar ett stort antal zombies. Underbart:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Varför säger in Serious Sam 2?.

GRYMMA VAPEN.
Massvis med fiender (dock inte zombies men andra ganska äckliga grejor).

Serious Sam 2 är action spel #1! ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det finns en stor mod till Vice City med mycket zombies, GTA: Long Night. Jag har inte testat den själv än, men den ska vara riktigt seriös med speciella uppdrag och dylikt. Läs mer på denna länk jag googlade fram.

(Saxat från länken)

The Fighting Hellfish proudly present GTA: Long Night, a finished arcade horror total conversion for Vice City. Guaranteed to meet the Surgeon General's recommended daily allowance of zombie slaughter.

-New Storyline
-Over 20 original full missions
-Over half a dozen playable characters
-New Radio Stations
-New Particle Effects
-Numerous weapon tweaks (including the ability to carry all heavy weapons simultaneously)
-New Gameplay elements (Zombies, plotlines, bomb dropping airplanes)
-New and improved zombie spawning system
-25 Unique Zombies

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=187774

http://hellfish.gtajunkies.com/Images/longnighta.jpg
http://hellfish.gtajunkies.com/Images/longnight01.jpg
http://hellfish.gtajunkies.com/Images/longnight02.jpg

Annars rekomenderar jag också painkiller. Gärna expansionen Battle Out Of Hell där det är mycket sköna zombie scener i storstaden. Bla vid ett tillfälle där det regnar ner kroppsdelar, som sedan dras ihop och bildar ett stort antal zombies. Underbart:D

haha jaklar det verka va ganska sa coolt ju nan som har testat den? har dock inte gta:vc:(

men vem ar det som skjuter pa lastbilen? ska manniskorna inte halla ihop?

ahahaha ja serious sam ar ganska sa kul gillar sjalvmords bombarna som skriker aaaaaaaaaaaaaaa samtidigt som dom har 1bomb pa varsin hand hehe.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Varför säger in Serious Sam 2?.

GRYMMA VAPEN.
Massvis med fiender (dock inte zombies men andra ganska äckliga grejor).

Serious Sam 2 är action spel #1! ...

Serious Sam 2 har inte kommit ut än. Du menar kanske Second Encounter?

Citat:

haha jaklar det verka va ganska sa coolt ju nan som har testat den? har dock inte gta:vc:(

men vem ar det som skjuter pa lastbilen? ska manniskorna inte halla ihop?

I de flesta zombie-filmer så är det ofta någon sorts militärstyrka som har i uppdrag att ta dö på zombies och alla övriga som är inblandade, smittade, eller nyfikna. Kanske är något sådant. Ska nog ta och testa detta i helgen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns inget bättre! Lovar under mina 16 år på jorden så har jag nog slösat bort 1000 kr på endast House of the dead på arkadmaskin

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Läste i PCGamer för ett tag sedan om ett nytt zombie spel som skulle komma i år.. Något om att man blir dödad på ett fält, man vaknar upp o någon har byggt ett nöjesfält över dina kvarlevor. Ditt uppdrag blir sen att äta hjärnan på ägaren .. hehe låter lite små skoj .. omvända förhållande ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Serious Sam 2 har inte kommit ut än. Du menar kanske Second Encounter?

I de flesta zombie-filmer så är det ofta någon sorts militärstyrka som har i uppdrag att ta dö på zombies och alla övriga som är inblandade, smittade, eller nyfikna. Kanske är något sådant. Ska nog ta och testa detta i helgen.

har du ork aterkom med detaljer och om det va bra eller daligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det här city of the dead verkar ju någe att se fram imot. trorts allt romero´s spel!
fan verkar va försent nu men dom ahde en tävlig där man skickade inn ett kort på dig själv så hade man en chans att få va med i spelet!

http://www.romerogame.com/

gta modden så ball ut, men hur bra dator måste man ha?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Läste i PCGamer för ett tag sedan om ett nytt zombie spel som skulle komma i år.. Något om att man blir dödad på ett fält, man vaknar upp o någon har byggt ett nöjesfält över dina kvarlevor. Ditt uppdrag blir sen att äta hjärnan på ägaren .. hehe låter lite små skoj .. omvända förhållande ...

Är det inte "Stubbs the Zombie" du tänker på?

Permalänk
Medlem

Typing of the Dead?

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Dead Rising verkar ju trevlig

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Vad fan skulle man göra om man stod där själv och inte hade några vapen alls?

Permalänk
Citat:

Vad fan skulle man göra om man stod där själv och inte hade några vapen alls?

"Dra skinnet bakåt, dra skinnet frammåt, å sedan bakåt, å fram igen......."

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Det är nästan värt att köpa xbox 360 bara för att spela Dead Rising : )