Över 200kr för en hamburgermeny på Bastard Burgers - var går er smärtgräns?

Permalänk
Medlem

Över 200kr för en hamburgermeny på Bastard Burgers - var går er smärtgräns?

Min smärtgräns passerades idag. Det hade landat på strax under 500kr för att beställa en middag till mig och sambon, vilket är strax under vad det hade kostat oss att gå ut och käka på den lokala indiska krogen, varpå vi raskt stängde ner Bastards beställningsapp och beställde från McDonalds istället. 258kr landade den beställningen på.

Är det bara jag som tycker detta pris är helt sinnessjukt? 205kr för en burgare som kommer vara ljummen när man kommer hem och pommes som börjat bli soggiga.

Hur överlever de med denna prissättning? Tycker ni det är värt det?

Tips på mer prisvärda ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

Vet inte var du bor, men Mister York ger bäst smak/krona.

https://www.misteryork.se/

Brödernas, Bastards, Babas, Phil's m.m. känns bara som same shit different name enligt mig.

Själv tog jag ett meal med kycklingburgare på KFC för 59:- innan idag (lördag):
https://kfc.nu/nyheter/kuponger/

Permalänk
Medlem

Bastard burgers. Sveriges minsta burgare.

Max. Sveriges kallaste burgare

Osv...

Permalänk
Medlem

Två hamburgare på McD, 20 kr. Prisvärt och fullt tillräckligt för en måltid för en person.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vet inte var du bor, men Mister York ger bäst smak/krona.

https://www.misteryork.se/

Brödernas, Bastards, Babas, Phil's m.m. känns bara som same shit different name enligt mig.

Själv tog jag ett meal med kycklingburgare på KFC för 59:- innan idag (lördag):
https://kfc.nu/nyheter/kuponger/

Jag testade brödernas för några veckor sedan. Det var väldigt lite smak/krona, vilken sunkig måltid.

Varför gör ingen kedja sliders förresten?

Permalänk
Medlem

Föredrar fortfarande en klassisk bigmac över alla dessa nya hajpade ställen. Lika god idag som första gången.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Grundproblemet är att det har blivit väldigt dyrt överallt.
Jag minns när man fick en Big Mac och Co med plusmeny för 45kr med studentrabatt. Idag, ja det är väl över det dubbla utan inflation har stigit lika mycket.

Bortsett från detta så har jag inte emot exklusivare matställen. När det gäller hamburgare så går det lätt göra dem mer exklusiva som riktigt gott bröd osv. 200kr för en hamburgare exkl meny anser jag inte behöver vara så farligt, dessa snabbmatsställen håller dock ofta inte den kvalité jag önskar.

För länge sedan fanns det en hamburgerrestaurang i min närhet där man fick välja själv, han hade mängder med olika bröd, olika kött, dressing, olika steksätt (smash etc) och hur mycket som helst som man kunde välja lägga på.
Det gick dock dåligt för han för vanligt folk hade inte kompetens att själv välja.

Permalänk
Medlem

Kan absolut tänka mig att någon gång per år betala 200kr för en hamburgermeny, om man äter den på en restaurang där inget annat vettigt finns att äta (för mig). Men då vill jag egentligen helst ha en öl och inte läsk till maten. Frikostigt med okryddad pommes ska det vara också.

Käkade på ett danskt nöjesfält för ett par år sedan, alla restauranger var svindyra och vi (2 vuxna + barn) landade en bit över 1000kr bara på lunch. Enda på menyn jag kunde äta var typ pommes med en liten köttbit, över 300 kostade bara det kalaset. Drunknade i alla andra kostnader på resan, men, det var en utgift jag överraskades av.

På en svensexa betalade jag, desperat hungrig och i tidsnöd, styvt 200kr för en hamburgare på en hamnkrog, trots det var den rå i mitten och jag hade inte tid att klaga på klåparna i köket utan lämnade det mesta innan jag gick.

Så, för mig är det nödlösningar med så dyra burgare.

Har dock förståelse för att de som tjänar bättre vill ha en lite annorlunda upplevelse än vanliga snabbmatsburgaren från McD eller BK. (Vi äter ofta på McD, bäst och billigast för familjen)

Skrivet av cyklonen:

Två hamburgare på McD, 20 kr. Prisvärt och fullt tillräckligt för en måltid för en person.

Där jag bor kostar de 19kr nu tror jag, det är rätt drygt jämfört med hur relativt billiga de var förr. I appen får man dock rätt ofta erbjudande på typ 2 menyer + 2 Happy meal för 209kr, det är ganska prisvärt ändå.

Angående Mister York så verkar de ha Briochebröd till de flesta burgarna, och det är ju rätt vidrigt, och tyvärr allt mer vanligt. Mer bulle än bröd över det. Men, var och en får tycka vad de vill antar jag.

Har f.ö, som en del andra, slutat beställa hem mat. Visade sig att pizzorna (som var min last) var mycket dyrare via Foodora än att beställa direkt från pizzerian... + att det tog längre tid att köra maten till mig än att jag gick och hämtade den själv (2*15 minuter promenad)..."dyrare och vänta längre tid" = jag går själv.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Mister York.

Dubbel Cheese kostar 35kr, 2 sådana räcker och blir över för mig till middag + en kall cola zero från kylen.

Bor dock mindre än 5 minuter från en Mister York

Jag ser mer på Bastard Burgers som ett restaurangbesök, skulle aldrig i hela mitt liv beställa hem därifrån, ska ätas färskt på plats.

Även Mister York brukar jag äta i bilen direkt.

Har nog helt ärligt inte beställt hem mat på 15 år, Budpizzan har blivit utbytt mot Tonys Kebabpizza + schysst käk vitlökssås och burgare kan jag snabbt slänga ihop hemma, ibland gatuköksburgare med scans fryspuckar och kavli hamburgerdressing och ibland en smashburgare på högrevsfärs.

Vill du ha bra deals på mat, håll koll i MAX appen, just nu finns det 2 cheeseburgare + mellan läsk för 39kr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Som nämnts så har resturanger blivit dyrare i en allt högre takt på senare år, jag äter ute 5-10 gånger i veckan och gjort så senaste 10åren så sitter på lite statistik 😅, bryr mig egentligen inte så mkt om vad det kostar, enda gången jag kan komma på att jag känt att något var riktigt ovärt var efter ett besök på five guys aproå ovärda hamburgare

Permalänk
Medlem

För vad det är... på tok för dyrt.

Men de har ju samtidigt aggressivt försökt pusha att burgarna nu skall vara likvärdiga med "restaurangbesök", vilket de naturligtvis inte är, utan mer lite "upphottad fastfood". De är ju dyrare än vad en "normal" restaurang tar för sina burgare nu för tiden, är det för att det är "smash" man skall betala extra "moms" då eller?

Skulle förstå om det var en smakupplevelse av högre rang, Funky Chicken skulle jag kunna lägga 200:- på att testa då deras burgare sägs vara något utöver det extra. Men dessa kedjor går helt bort....

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Grundproblemet är att det har blivit väldigt dyrt överallt.
Jag minns när man fick en Big Mac och Co med plusmeny för 45kr med studentrabatt.

Jag minns när jag cyklade till donken med 40 kr i fickan och köpte mig ett Big Mac och Company för 39 kr. Tider det.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk

Har inga problem med att betala 200 plus för en hamburgermeny.. MEN då måste det kännas som valuta för pengarna. Texas Longhorns Hamburgerrestaurang brukade ha en sådan som hette T.K.O. (The Knock Out) runt 400 gram kött om jag minns rätt. Slutade gå dit dock sedan de inte bara halverade hamburgermenyn, utan gjorde hälften som återstod til "gröna alternativ" Och det gjorde nog många andra också då Restaurangen slog igen i Norrköping inte allt för länge efter det, brukade alltid vara fullsatt förr i tiden, var väldigt populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

<Uppladdad bildlänk>

Min smärtgräns passerades idag. Det hade landat på strax under 500kr för att beställa en middag till mig och sambon, vilket är strax under vad det hade kostat oss att gå ut och käka på den lokala indiska krogen, varpå vi raskt stängde ner Bastards beställningsapp och beställde från McDonalds istället. 258kr landade den beställningen på.

Är det bara jag som tycker detta pris är helt sinnessjukt? 205kr för en burgare som kommer vara ljummen när man kommer hem och pommes som börjat bli soggiga.

Att jämföra bastard mer MacDonalds är lite komiskt då MacDonalds är vidrigt.

Bastards lunch är prisvärd på 120kr för samma Meny 😀 ink dryck och kaffe.

Måste testa mister York men sällan inne i city där de ligger

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Billigt värre 1991 i USA big mac och company $1.99 dollarna stod i 5.60 kr.
lite mer än 11 kronor 😮

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Instämmer i att Bastard är både dyrt och små portioner. Sist vi var där gick en av gänget till McDonalds och kompletterade efteråt med några 10kr burgare. Det kanske säger nåt om både portionsstorlek och hur länge sedan det var, tror inte ens man får en 45g burgare på McDonalds nu.

Dock det här att hämtmat kallnar och att pommes blir tråkiga om man inte äter dem direkt är ju inte Bastards fel. Annan hämtmat tycker jag funkar bättre som take away, burgare äter vi alltid på plats just därför. Men det är ju tycke och smak och helt upp till vad man kan stå ut med.

Sedan det som skrevs om brioche ovan, vad är det med detta otyg till trendiga bröd som ska vara överallt, helst på smashburgare. Segt och jävligt och inte ens gott någonstans. Enda som är värre är Friscobröd, det är det väl mest Max som kör tack och lov och dit går jag inte in om det inte sker under vapenhot, sämsta burgarmåltiderna alla kategorier.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

<Uppladdad bildlänk>

Min första tanke där är att en burgare från ett ordentligt burgarhak för 250kr år så ofantligt mycket mer värt än donken för 125kr, så där skulle jag personligen sagt att ni gjorde valet att lura er själva.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Min första tanke där är att en burgare från ett ordentligt burgarhak för 250kr år så ofantligt mycket mer värt än donken för 125kr, så där skulle jag personligen sagt att ni gjorde valet att lura er själva.

Inte säkert, eftersom man måste räkna in upplevelsens halveringstid efter tillagande. Om maten är ljummen när den skall ätas kanske båda hunnit bli såpass mediokra att man inte märker någon direkt skillnad. Då kan man lika gärna spara pengarna.
Bättre att köpa saker som faktiskt håller sig hyffsat som hämtmat, typ inbakad pizza.

Permalänk
Medlem

Burgare har varit orimligt dyrt i många år. om man ser till hur lite mat man får. och enligt mig hur lite smak det är. pizza är enda jag kan tänka mig om det inte är lunchbuffé.- betala 200spänn för så lite mat som knappt har någon smak. nej. tacka vet jag kebabpizza med rå lök och stark sås.
60kr skulle jag kunna sträcka mig till typ för dom menyerna lokala hamburgerstekarna värmer upp

Permalänk

Burgare och pommes ska likt pizza ätas varm.

Aldrig att jag skulle buda hem sådan mat.

Permalänk
Medlem

Tycker inte priset är orlimligt direkt, McDonalds och liknande ser jag inte ens som ett alternativ så vad de kostar är irrelevant. Att gå ut och köpa något enkelt till lunch som en “sushi bowl”/bibimbap eller liknande hamnar på ca 160-170 kr idag.

Men jag tycker också det är värt att äta det jag vill ha så jag kollar inte direkt på priserna så det inte ska bli en faktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Jag minns när jag cyklade till donken med 40 kr i fickan och köpte mig ett Big Mac och Company för 39 kr. Tider det.

Minns när det kostade 36 kr. Snabbmat var för för den fattige, idag är det en lyx även om alla ingredienser är sämre än de var förr i tiden.
Nu kostar en vanlig bigmack och company 104 kr senast jag kollade för några veckor sedan. Vill man ha en sådan med + meny en extra cheeseburgare och kanske en äppelpaj blir det straxt över 300 spänn för mig och damen.

Ändå är det köer till alla dessa ställen varje lunch, priserna på mat kommer att höjas tills det verkligen inte går längre. Så länge folk går till dyra affärer och det är köer kommer de höja priserna och jag hade gjort precis likadant.

Uppmanade min bror att höja priserna på sin verkstad då han verkligen har bra priser på bil reparationer och det är något han givetvis kommer göra. Han kommer hålla sig lite under "jättarna" och hittills har ingen klagat på höjningarna.

ICA sa det bäst "det är kunderna som sätter priset". Efter det bojkottar jag dem men det hjälper knappast då alla icor är knökfulla om dagarna.

Jag personligen kan ta dessa utgifter men idag lånar folk till hamburgare och ute mat, hur desperat är man inte då? Har ingen hört talas om nudlar?

https://www.sn.se/ledare/artikel/nar-fogden-kraver-betalt-for...

Idag ska jag själv åka och handla på lidl eller willys, de har samma regler som alla andra mataffärer och jag bryr mig inte om någon granne ser mig där eller kompis för den delen men idag är yta och att allt ska se bra ut högst upp på listorna.
Sånt bryr jag mig inte om och det gör att jag har väldigt låga utgifter och istället kan lägga undan 20-25k varje månad, jag lever ganska gott men köper väldigt sällan saker jag inte behöver eller kommer använda mycket.

En kollega kallade häromdagen min lilla bil bögig, japp exakt det ordet använde han. då sa jag att jag betalar runt 700 kr i månaden för den med ALLT inräknat. Frågade vad han betalade för sin lika alldagliga passat, då blev han rätt tyst.

Vet folk som inte KAN åka annat än bmw M5 eller mercedes AMG. Dom kan vara fattiga som kyrkråttor men köper ändå sådana bilar för att att de tror att deras status höjs och att de ska få tjejer.
Brukar fråga hur det går med tjejerna och undrar varför jag med min gamla slitna bil har tjejer och inte dom. De har ingen riktig förklaring.

Utöver allt ovan så har folk idag inget tålamod, allt måste hända instant idag på direkten. Jag var ung och fattig kunde jag spara till något i flera månader och det gav även saken mervärde och blev något jag värderade och nyttjade i högre grad än om jag bara fått den att jag kämpat för det.
Många unga tycker det är otänkbart och stönar bara "OMG orka" och går in på klarna och beställer något och betalar månader senare.

Blev en lång rant som började med ett svar på när doken kostade 36 kr...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

För vad det är... på tok för dyrt.

Men de har ju samtidigt aggressivt försökt pusha att burgarna nu skall vara likvärdiga med "restaurangbesök", vilket de naturligtvis inte är, utan mer lite "upphottad fastfood". De är ju dyrare än vad en "normal" restaurang tar för sina burgare nu för tiden, är det för att det är "smash" man skall betala extra "moms" då eller?

Skulle förstå om det var en smakupplevelse av högre rang, Funky Chicken skulle jag kunna lägga 200:- på att testa då deras burgare sägs vara något utöver det extra. Men dessa kedjor går helt bort....

Lite nyfiken kring hur du tänker med "vanliga restaurangers" burgare? Vilka restauranger? De är ju oftast skräp i jämförelse, något som ska finnas på menyn bara för att det förväntas att finnas där. En trött köttpuck (antingen på högrev med för lite fett så den blir torr, eller ibland t.o.m. fryspuckar) slarvigt ihopsatt och med en pinne rakt genom brödet så den inte ramlar omkull över hela tallriken.

Permalänk
Medlem

En hamburgare man fixar hemma tar runt 10 minuter med uppvärmning av stekpannan ej inräknad.

Kostnaden för ingredienser (Fryst anamma burgare i mitt fall) borde ligga på runt 25:- med allt gött man vill ha på.

Slutresultatet slår mig alltid som inihelvetes gött och det är totalen, kostnaden,tid och smak som gör att jag aldrig väljer ett snabbmats ställe när det kommer till burgare förutom deals man kan hitta i Max egna app.

Det är dyrt men så ska företaget tjäna pengar på det dom säljer, dom har personal, lokal och what-not så jag förstår att det kostar men i mina ögon så kan jag göra en bättre burgare hemma själv, det enda som krävs är ca 10 minuter och ingredienserna jag vill ha på min burgare.

Känner man att man inte orkar/kan eller saknar kunskaper och har pengarna så kör på. Köp det du vill ha.

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC / Skärm #1 MSI G2712F + Skärm #2 Asus VG248

Permalänk
Medlem

200 kr är långt över min smärtgräns. Föredrar att gå till affären och köpa burgare, bröd, lök, dressing för drygt en hundring och tillaga det själv och äta det i 2-3 dagar 😇

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Att köpa hem burgare från typ Bastard och liknande ställen skulle jag aldrig göra. Dels blir det dyrare för det läggs till avgift för utkörning (eller så har de "gratis utkörning" men den kostnaden ligger direkt på produkterna istället som är dyrare än att köpa på plats) och dels så är burgaren som godast direkt när den serveras. Man får alltså (enligt mig) en sämre produkt för dyrare pris + plus såklart att pommesen riskerar att dyka upp ljumna/kalla.

Sedan gällande Bastard så sen gänget som startade kedjan sålde det och den här aggressiva expansionen började så har jag inte gått dit något mer. Upplever att kvalitén tappat betydligt (om jag betalar typ 20:- för en dip förväntar jag mig att den är gjord "in-house" och inte serveras i en sluten plastbehållare med stämplad Bäst-före-datum som på Max, Donken, BK o.s.v.) och det finns så många andra bra ställen nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Idag ska jag själv åka och handla på lidl eller willys, de har samma regler som alla andra mataffärer och jag bryr mig inte om någon granne ser mig där eller kompis för den delen men idag är yta och att allt ska se bra ut högst upp på listorna.

Jag har aldrig funderat över var folk handlar vardagsmaten någonstans, är det något folk gör nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Såg någonstans att Five Guys hade öppnat i Stockholm nyligen och många hade reagerat starkt på att en måltid där går på 300kr, med dubbelburgare, stor pommes och dricka.

Jag åt på Five Guys i Paris i höstas. Var inte billigt men tror det är runt 30% dyrare i Sverige. Men riktigt så illa är det inte, en stor pommes helt gigantisk, inget man trycker i sig själv.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Lite nyfiken kring hur du tänker med "vanliga restaurangers" burgare? Vilka restauranger? De är ju oftast skräp i jämförelse, något som ska finnas på menyn bara för att det förväntas att finnas där. En trött köttpuck (antingen på högrev med för lite fett så den blir torr, eller ibland t.o.m. fryspuckar) slarvigt ihopsatt och med en pinne rakt genom brödet så den inte ramlar omkull över hela tallriken.

Då har vi definitivt ätit på olika restauranger, dock har jag inte höjt dem till skyarna, men bara för att man smashar något gör det inte något till en 200:-+ rätt direkt. Det är fortfarande fastfood (och kedjor) hur gärna de än vill glorifiera det och sällan någon större smaksensation... utöver vad en burgare bör/ska smaka.

Dock tar jag upp ett exempel som Funky Chicken, har inte provat dem (ännu) men deras rykte skulle göra att jag skulle vara villig att pröjsa 200:- för en burgare för att prova om den lever upp till "sitt namn", de har så vitt jag förstår ändå vunnit Sveriges Bästa Burgare, rankas som femte bäst i världen av Bugerdudes och lite andra utmärkelser. Men för 300g kött (dubbla 150g) tar de "blygsamma" 165:-

Edit:
De restauranger jag åsyftar har flera olika burgare på menyn, inte bara "det ska finnas en där" stil.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charles Finley:

Bastard burgers. Sveriges minsta burgare.

Har du sett McDonalds cheese-burgare?

Skrivet av Charles Finley:

Max. Sveriges kallaste burgare

Pannbiff*