Permalänk
Medlem

tjut i högtalarna?

jo det e så att när jag sätter på mina högtalare så hörs efter några sekunder ett lågt pip eller tjut som håller i sig. det hörs ju knappt när man har på musik men det kan vara rätt störande ibland. jag e itne så hajj på ljudkort o grejjer men jag testade att uppdatera drivrutinerna men jag hade dom nyaste, skulle vara redigt shcysst om nån kunde hjälpa mig me detta

det kanske va lite tunnt med info men som sagt e jag inte så hajj på detta o e de nått mer ni behöver veta så ska jag försöka ta reda på de

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hade så på min gamla P2 300Mhz det var fel på ljudkortet.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

okajj... hur vet jag de då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

testa med nått annat ljudkort om du har nått liggande.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Slutar pipet om du drar ut sladden ur ljudkortet? Har du mic inkopplad? Testa dra ut den.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

vet itne om jag har någe anant ljudkort.... ska kolla de... de funkade itne med att dra ut micen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
vet itne om jag har någe anant ljudkort.... ska kolla de... de funkade itne med att dra ut micen

Men pipet slutar när du drar ut sladden som sitter från högtalarna in till ljudkortet? Vad händer om du sänker allt i volymhanteraren?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

aaaa de gör de... sen blir det änu höge om man nuddar metallen runt kontakten om det nu hjälper nått

ska testa dedär me volymhanteraren... tacksam för hjälpen

edit: vad är det jag ska ändra?

Visa signatur