Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk

33cl burk dimensioner?

Har googlat i all oändlighet utan resultat. Har inte heller orkat gå till affären och handla en burk... Men jag vill veta dimensionerna!

Några av er sitter ju antagligen med en pyramid på skrivbordet så det kan inte vara så svårt att leta fram ett skjutmått/linjal/whatever.

Behöver veta detta inför planeringen till ett eget bygge så det är därför jag la den i denna forumdel om någon undrar.

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Medlem

ren lathet?

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Höjd = 115mm
Diameter = 66mm

Vet inte om du behöver veta men de smalare delarna vid top/botten har en diameter på 54mm (något mindre i botten men det är lite svårt att mäta den). Själva metallbiten man öppnar med är 15mm bred på bredaste stället och 25mm lång. Plåten i burken i vikta delar är 1mm tjock och på övriga platser (alltså med bara ett lager plåt) cirka 0,1mm tjock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Höjd = 115mm
Diameter = 66mm

Vet inte om du behöver veta men de smalare delarna vid top/botten har en diameter på 54mm (något mindre i botten men det är lite svårt att mäta den). Själva metallbiten man öppnar med är 15mm bred på bredaste stället och 25mm lång. Plåten i burken i vikta delar är 1mm tjock och på övriga platser (alltså med bara ett lager plåt) cirka 0,1mm tjock.

lol? Är det du som skapat burkarna eller? Värkar ju kunna alla mått.
Men, men.. Tackar själv för måtten. (Jag var slö så jag orkade inte kolla sj ; )

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
lol? Är det du som skapat burkarna eller? Värkar ju kunna alla mått.
Men, men.. Tackar själv för måtten. (Jag var slö så jag orkade inte kolla sj ; )

digitalt skjutmått... mycket fint att ha liggandes
alla måtten är dock avrundade uppåt till närmsta millimeter
bara så du vet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

okej.
En lite föld fråga någon som vet vart man kan få tag i koppar rör med d på runt 66-70mm och läng runt 0.5m? (Finns inte hos grossisten om man inte vill ha en som är 2,5m+ lång. >.<)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte den blekaste... närmaste rörmokare kanske?

Misstänker att det är en burkyl på G va?
Varför inte ta 2,5 meter och bygga en stor kyl med plats för flera, kanske med matning så att när man plockar en faller nästa ner... Visst är 2,5 meter mycket men man kanske kan göra flera istället?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

rörmokare, nja dom köper av grossisterna så dom lär inte ha något. (Skakat med rörläggarna och dom använder inte den d så ofta därför måste jag köpa av en grossit.)
Ska bli en lite kyl för max 2-3 burka, och det är så att 2,5m med d 70mm kostar runt 600:- ink moms. Vilket jag inte tänker ge för det. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok.
Men en rörmokare är nog lättare att ha och göra med, och de har
nog prylar så de kan skära till önskade längder om man behöver.
Precis som glasmästare fixar rutor efter mått borde nog en röris kunna
göra samma sak fast med rör... sen i vilket format han/hon köper in rören
spelar ju mindre roll.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Tyvär så är det så att rörmokar har ju oftast inga egna lager utan när dom behöver något så åker dom till grossiterna och hämtar det dom behöver.
Och förövrigt om dom har lagger är 70mm koppar rör inget som används när man är rörläggare.
Så rörmokare/grossiterna är redan kollad dom har inte kortare en 2.5m då det inte är någon "standad". =/
Ang. värktyggen har jag alla som behövs för att arbeta i rör i alla storlekar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja då har jag inte en aning...

Närmaste plåtslageri?, Kylningsfirma?
Indstrianläggning kanske? Jag kan knata över
till Wasa-fabriken jag bor granne med men då är nog risken
att du får ett rör gjort i mjöl och fullkorn

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

hehe.. ^^
Jo plåtslagaren skulle nog kunna ha, får se om mitt loka sinne hittar något plåtslageri.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
hehe.. ^^
Jo plåtslagaren skulle nog kunna ha, får se om mitt loka sinne hittar något plåtslageri.

Det missade ju L:et med ett mellanslag, så lycka till!

<sarkastisk>

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

jag köpte trä på rusta och "hittade" 3 cm tjock frigolit på jobbet, jag e halvklar med bygget allt elektroniskt är på plats ska bara dit med sidorna och frigoliten, kommer rymma ca 9st burkar.
kanske ska du fundera på en sån, allt som behövs är en sticksåg och lite frigolit(då jag antar att du redan har pelt o övrigt elektroniskt) virket gick på ca 300kr o då blev det en hel del över...lycka till

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16