Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Skulle jag välja mellan Samsung och Pixel UI väljer jag Pixel alla dagar i veckan före Samsungs. Det är mer än bara dubbelt av appar som är bloat enligt mig

Samma här, men hårdvarumässig Samsung över google..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Inte på min telefon iallafall, men det kanske skiljer på just s24an? jag hade s22 innan, sambon har s23.

Min har iallafall 100% standard Android UI efter jag ändrade till det i inställningarna.

Kanske är annorlunda på äldre modeller som s20 och s21? äldre versioner av android?

på s22, s23 och s25 kan du få standard android utseende iallafall.

Jag körde på Nothing Phone, Oneplus och Nexus telefoner innan Samsung och märker ingen skillnad gentemot vad Samsung levererar, har samma två boxar med appar på startskärmen och en scrollmeny i alfabetisk ordning som jag haft på mina telefon i 10+ år nu, samma utseende.

Alla inställningar ligger på samma position i menyn med.

drop-down menyn ser likadan ut som den gjort senaste 5 åren.

Nope,frugans S25 är helt annorlunda än stock..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Samma här, men hårdvarumässig Samsung över google..

Jo, men jag behöver inte top of the line hårdvara

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo, men jag behöver inte top of the line hårdvara

Tänkte mest på alla problem de har, efter 10 telefoner har de fortfarande inte lyckats verkar det som.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tänkte mest på alla problem de har, efter 10 telefoner har de fortfarande inte lyckats verkar det som.

Vad för problem? Varken morsan eller farsan som kör med Pixel telefoner har något problem just nu. Morsans telefon fick vi dock byte pga batteri prestanda programmet som Google har, men utöver det har de inte haft något problem med telefonerna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för problem? Varken morsan eller farsan som kör med Pixel telefoner har något problem just nu. Morsans telefon fick vi dock byte pga batteri prestanda programmet som Google har, men utöver det har de inte haft något problem med telefonerna

Orkar inte lägga massa tid på att researcha det. Men varje gen har haft sina problem. https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/18f8gy0/are_pix...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

men sen är det la så med alla märken att dom har sina problem , jag menar jag har läst att samsung suger ut sitt batteri efter ui 8 uppdateringen så jag vet inte ...

Permalänk
Medlem

Valde samsung pga den gigantiska kamerabumpen som är otroligt störande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 64GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

men sen är det la så med alla märken att dom har sina problem , jag menar jag har läst att samsung suger ut sitt batteri efter ui 8 uppdateringen så jag vet inte ...

Har med exynos chippet att göra, kör du en samsung med snapdragon har de bra batteritid.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s24_fe-review-2755p3....

https://www.gsmarena.com/google_pixel_10_pro-review-2877p3.ph...

Ofta folk känner batterisug efter en större update, normalt med Android.
Många får place-bo andra kan bevisa varför.
Oftast lätt löst med en ominstallation.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Va ju mer positiva kommentarer på s24fe än Pixel , folk verkar inte gilla Google alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Va ju mer positiva kommentarer på s24fe än Pixel , folk verkar inte gilla Google alls

De som är negativa hörs mer är dom som är positiva / inte har problem. Tror att minst 5 pers jag känner har eller har haft Pixel telefon och har varit nöjda med dom. Jag hade iallafall aldrig valt en Samsung telefon om det stod mellan Samsung och Pixel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Some tidigare Samsung användare (och Sony, Motorola och andra) men nuvarande Pixel användare (9 Pro XL) så kommer jag nog aldrig gå tillbaka till andra märken. Pixel har helt klart bästa Android upplevelsen.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk

Finns ju dock flera inlägg på Reddit där folk är missnöjda med batteri tiden på Pixel att deras telefon tappar 10-15 % i batteri över natten , vet inte om det är normalt , kan ju även säga att det ligger betydligt mer Pixel telefoner till salu på tradera än Samsung men det kan vara jag som bara tänker för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Finns ju dock flera inlägg på Reddit där folk är missnöjda med batteri tiden på Pixel att deras telefon tappar 10-15 % i batteri över natten , vet inte om det är normalt , kan ju även säga att det ligger betydligt mer Pixel telefoner till salu på tradera än Samsung men det kan vara jag som bara tänker för mycket.

15% över natten känns mycket, men jag laddar alltid min telefon under natten så det skulle inte vara något problem. Känns lite som om du tänker för mycket. Batteritid är väldigt individuellt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Jo, tensor chippet är inte magiskt precis, alla telefontillverkare har problem med batteri om brukaren av telefonen inte vad de sysslar med, det gäller att optimera och tweaka sina telefoner efter eget bruk.

med min S25 efter cirka 6 timmars Spotify, 2-3 timmars youtube/netflix/prime video, samt 1-2 timmar slösurfande per dag (arbetar 12 timmar övervakning på industri) samt halvtaskig täckning inomhus så brukar jag komma hem med runt 45-60% batteritid kvar.

Min jobbarkompis med en Pixel 9 får stödladda under skiftet med liknande användning som mig, han köpte sin telefon efter min med men den har ju säkerligen legat på lager sen 2024 då han köpte den när de sålde dem billigt efter Pixel 10 lanseringen.

Men nu vet jag inte vad han gjort för att minska sin förbrukning på telefonen, han är nöjd förövrigt med den men han tycker den blir väldigt varm iallafall och det borde vara Tensor chippet som kämpar lite.

Moderna Snapdragon chip är så otroligt energieffektiva.

Telefontillverkare spelar inte någon större roll nuförtiden, kolla vilken hårdvara det sitter under huven.

Visa signatur

Permalänk

Så det du säger så är chipet som sitter i Samsung s24fe bättre än Googles chip i Pixel 10 om jag förstår dig rätt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Så det du säger så är chipet som sitter i Samsung s24fe bättre än Googles chip i Pixel 10 om jag förstår dig rätt ?

Nej absolut inte, S24 FE har ett exynos chip.

Pixel 10 Pro har den nya varianten av Tensor.

Så rent hårdvarumässigt om du bara glor på dessa två lurar så vinner Pixel 10 Pro alla dagar i veckan, men nu är de inte i samma prisklass heller då en S24 FE kostar runt 6000kr i dagsläget och en Pixel 10 Pro kostar runt 13k

Du jämför en budgetlur med en premiumlur...

Motsvarande Samsung i samma prisklass är S25 ultra.

Snapdragon 8 elite är otroligt snabb.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?&idPhone2=13987&idPhone...

https://www.gsmarena.com/we_benchmark_the_snapdragon_8_elite_...

här har du alla chip och hur de presterar, man köper inte google telefon för prestandan iallafall då de ligger absolut sist

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pixel och sedan installera grapheneOS, så slipper man allt bloat

Permalänk

funkar den till pixel 10 också ? för det är bara upp till 9 på sidan nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

funkar den till pixel 10 också ? för det är bara upp till 9 på sidan nämligen

Nä, läste precis att det är iaf uppskjutet till december

Google verkar göra det svårt för utvecklarna så det tar lite extra tid verkar det som.

Permalänk

kollar på https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s24_fe-review-2755p4....
och där blir inte S24fe varm efter stresstest men när jag kollar på https://www.gsmarena.com/google_pixel_10_pro-review-2877p4.ph...
så blir pixel runt 50 grader varm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

kollar på https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s24_fe-review-2755p4....
och där blir inte S24fe varm efter stresstest men när jag kollar på https://www.gsmarena.com/google_pixel_10_pro-review-2877p4.ph...
så blir pixel runt 50 grader varm

Men hur ofta stressteatar du en telefon? Det gör iallafall inte jag typ alls

Visa signatur

Permalänk

Ne men man känner att vissa mobiler blir varma genom att bara spela på dom så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Min dator med blir varm när jag spelar på den.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Spela är ju den del som gör att telefonerna får jobba mest, så det är ju inte så konstigt då? Samma med en dator, den blir varm(are) när man spelar jämfört med när man bara surfar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Persson936 Du har ju redan bestämt dig så jag förstår inte trådens syfte ens.

Permalänk

ne jag har inte bestämt mig vilken telefon jag ska använda nej , hade jag bestämt mig så hade jag aldrig gjort den här trodde från första början