Permalänk
Medlem

Hearts of Iron

Tjenare alla glada sweclockare

Om ni/någon är bekant med spelat hearts of Iron ( ettan alltså ) så kanske ni kan hjälpa mig, annars behövs det inga svar

jag spelar som Soviet Union från 1936-1948 och jag är inne på 1938 nu och har annakterat hela östeuropa förutom Tyskland.. alltså Tyskland är lite för starkt och 3/4 av mina industrial capacity på 400 går åt supplies och consumer goods.. jag har inte ens numerärt övertag mot Tysklands divisioner som består mestadels av armoured divisions... jag vet nog att Tyskland kommer förklara krig snart, jag har landområden i Tjeckien, Polen och Österrike som dom vill åt så därför annar jag krig snart..

Någon som har en fin taktik som brukar funka.. eller strategi kanske det kallas

MVH

Gustav

Permalänk

I ettan så brukade jag använda alla tillgängliga divisioner till att erövra China, Tibet och Siam. Sen flytta rubbet till Finland och ta det landet i vinterkriget.
Medans detta pågår så bygger jag så många factories som möjligt + inf/arm divisioner inför kriget med Tyskland.

Alternativet är att spara sig och anfalla Tyskland medans dom harvar runt i Frankrike...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

I ettan var det viktigt att bygga några provinser med hög infrastruktur som ryss sen dumpar du huvuddelen dina divisioner i de proviserna. Då kostar dom inte så mycket supply.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

Tackför tipsen

Jag ska testa några av dom.. men alltså i provinser med hög infrastruktur kan det vara värt att lägga mina arméer? Jag har Wien.. som har 79 i infrastruktur.. kanske är värt det.. men ett problem är att italien och Tyskland är allierade med varandra.. vilket inte bådar gott då Frankrike i 99% av alla fall dukar undan för Tyskland :/

Permalänk

när jag anar krig så brukar jag kolla på kartan och plocka ut dom bästa tänkbara försvarställningarna,tex så kan en korsande flod vara ett mycket bra ställe att ställa sina trupper bakom,en fästning gör susen mot attackerare osv....sen försöker jag hålla en sån bra försvarslinje som möjligt,dvs att om 1 arme blir angripen,så kan armen brevid den armen ge understöds eld.
många säger att flygvapnet är tämligen verkningslöt i detta spel,jag håller med,men när man ska försvara sej själv så är flyg vapnet rätt så bra.
se också till att ha lite reserver,typ 2-3 provincer bakom försvars linjen som du kan skicka fram när dom behövs.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Håller med om dina strategier magemani, men grejen är att jag faktiskt är mkt beroende av mina västliga provinser i östeuropa.. där mer än hälften av mina industrier ligger. Så att förlora för många av dom skulle jag i längden inte kunna klara av

Permalänk

men blir det ingen "event" för dej då?
det finns ju en historisk event där alla industrier flyttas längre österut/innåt landet när kriget väl bryts ut...så är det i hearts of iron 2 iaf,kanske inte är samma i hearts of iron 1?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Gör som mangemani plus att du skapar ett starkt flygvapen. Flyplan är riktigt effektiva i ettan.

Permalänk

Utan flyg så får man problem + att i ettan så kan man utrota en hel armegrupp med 12 st Tacs. Samma med båtar och Navs.

Klarade spelet med få armeer och 2x12 flyggrupper hur enkelt som helst både som Tyskland och Ryssland...

Ettan är alldeles för enkelt...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

hmm okej låter bra