Kidnappa barn i Fable?

Permalänk
Medlem

Kidnappa barn i Fable?

Jag har hört att man kan kidnappa barn och sälja dem som slavar i Fable. Men jag kan inte hitta det i nån walkthrough eller liknande.

Nån som vet hur man gör? och om det verkligen går?

Sen har jag en till fråga, när man kommer till Bowerstone south kan man få en quest att hitta fyra blå svampar till en häxa..
Var sjutton hittar man dessa svampar?!

Har hittat två, en vid picknick area.. och stulit en av en snubbe nånstans..

Var finns de andra två?

/ickamicka

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Om det nu skulle funka är det väl rätt stor chans att det censurerades i europeiska versionen. I Fallout spelen tog de ju bort alla barn t.ex.

Permalänk
Medlem

en blå svamp finns om du går till guild woods, där står det en person som vill att du ska gå med ett brev till en i oakvale, då du varit brevbärare fram och tillbaka så får du en blå svamp av honom. Sen om du fiskar vid deamon dooren i guilden efter att ha pratat med killarna vid statyn utanför guilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Om det nu skulle funka är det väl rätt stor chans att det censurerades i europeiska versionen. I Fallout spelen tog de ju bort alla barn t.ex.

Öhh nej? Finns då gott om barn i Fallout 2

Permalänk

finns det inget sätt att få bort sensuren i eu versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Öhh nej? Finns då gott om barn i Fallout 2

Jepp. Jag har skjutit ihjäl flera stycken, och fått "Child Killer" traitet.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så tog de bort barnen i Fable helt och hållet, men det var ett tag sedan jag körde det. Att pippa med en tjej och sedan slå ihjäl barnet som ploppade ut vore nog lite väl dramatiskt för utgivaren.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Vad jag vet så tog de bort barnen i Fable helt och hållet, men det var ett tag sedan jag körde det. Att pippa med en tjej och sedan slå ihjäl barnet som ploppade ut vore nog lite väl dramatiskt för utgivaren.

Stämmer bra det, dom tog bort alla barnen då det annars hade blivit ett jävla liv från alla mammor i usa som har för lite att göra.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori

Bara i vissa versioner, och då var de ändå inte helt borta. Man kunde ladda ner en patch (kanske från black isles egen hemsida, minns inte) som la till dem igen.

Permalänk
Medlem

Finns ju inga barn i Morrowind heller, när jag tänker efter. Jaja, kanske är lika bra det. Saknar det inte preics.

Men i Morrowind kan man iallafall köpa/sälja slavar.

Permalänk

Finns en mod till morrowind som lägger till en massa barn, kan även spela ett barn om man känner för det.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Jo, children of morrowind.. Himla fin mod.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Re: Kidnappa barn i Fable?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
Jag har hört att man kan kidnappa barn och sälja dem som slavar i Fable. Men jag kan inte hitta det i nån walkthrough eller liknande.

Nån som vet hur man gör? och om det verkligen går?

Sen har jag en till fråga, när man kommer till Bowerstone south kan man få en quest att hitta fyra blå svampar till en häxa..
Var sjutton hittar man dessa svampar?!

Har hittat två, en vid picknick area.. och stulit en av en snubbe nånstans..

Var finns de andra två?

/ickamicka

håller me på o lirar och har precis kört klart arenan. Hur långt har du kommit då?

Permalänk

När det gäller censurering av våld och liknande har väll Tyskland stått i täten länge? (Med undantag för porr som tydligen är mycket mer accepterat. Titta på Singles t.ex.) Jag tvivlar på att Sverige skulle censurera i större omsträckning. Möjligtvis någon form av parentconrol eller vad det kallas.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
När det gäller censurering av våld och liknande har väll Tyskland stått i täten länge? (Med undantag för porr som tydligen är mycket mer accepterat. Titta på Singles t.ex.) Jag tvivlar på att Sverige skulle censurera i större omsträckning. Möjligtvis någon form av parentconrol eller vad det kallas.

Tror faktiskt inte att Sverige skulle orka lägga tillräckligt med pengar på att ändra programmeringen i ett spel, som tyskar gör med sina spel. Därför släpps nog alla spel ocensurerade i sverige.

Dock när det kommer till filmer så importerar sverige ibland englands version av filmerna och lägger sedan till svenska undertexter. Det betyder att om ett klipp görs i england, finns det en chans att samma klipp finns med på svenska versionen, även ifall svenska staten inte har sagt ett dugg om det. Plus att extra materialet är ofta samma som britternas, och ibland är dom inga höjdare på det.

Permalänk
Medlem

Våld o porr är bra i spel.. mer av det vill vi se

Permalänk
Medlem

Agree with MOrKiz

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kidnappa barn i Fable?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillanisse
håller me på o lirar och har precis kört klart arenan. Hur långt har du kommit då?

Jag ska precis in i Arenan.
Har gått omkring och samlat en massa xp. så att jag kan uppgradera honom

Jag spelar som ond, han har röda ögon stora svarta horn och ett rött moln runt fötter Slaktade en massa vakter i Oakvale.

/ickamicka

Visa signatur

Med sunt förnuft.