Permalänk
Medlem

Kritik på första hemsidan!

hallo gott folk!

nu har jag äntligen fått upp min första hemsida. den e kodad i editplus med html.

www.alexanderrehnby.webb.se

nu liggger den på passagen vilket kanske inte är det bästa men vi har en egen domän den ska upp på. så tänk itne alltför mycket på den delen.

konstruktiv kritik på själva layouten och lite sånt ahde itne suttit fel!

tack på förhand!

mvh xelar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävligt fin sida, bra jobbat!

Edit: Ordna till de vanliga textlänkarna till nån fin färg och skippa underlinen skulle göra det snyggare imho, kanske något mjukare typsnitt också för brödtexten?

Permalänk
Medlem

Helt okej för att vara första.
Men ha inte massa fjantiga tecken som ".:länkar:." osv utan nöj dig med "Länkar". Skaffa en css fil så du kan styla dina bildlänkar, tagga även ner på dina bild länkar. (syftar inte på menyn)
Den faller tyvärr inte riktigt i min smak, blir för mycket vitt.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Helt okej för att vara första.
Men ha inte massa fjantiga tecken som ".:länkar:." osv utan nöj dig med "Länkar". Skaffa en css fil så du kan styla dina bildlänkar, tagga även ner på dina bild länkar. (syftar inte på menyn)
Den faller tyvärr inte riktigt i min smak, blir för mycket vitt.

håller med, det ser ut som en helt normal rektangel fylld med text och en WOWFLASH-bild bakom.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

okejj tackar för kritiken.. sånt här hjälper

eftersom jag itne är någon veteran... vad menar ni med styla bildlänkar?

sAnden: menade du länksidan? täntke ta bort dom bildlänkarna.. dom va mest på test...

Visa signatur
Permalänk

Jag undrar lite, vad är syftet med bakgrunden?
Är det en logga eller något?

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
okejj tackar för kritiken.. sånt här hjälper

eftersom jag itne är någon veteran... vad menar ni med styla bildlänkar?

sAnden: menade du länksidan? täntke ta bort dom bildlänkarna.. dom va mest på test...

Att inte köra på det gamla, att ha en blå länkborder. Antingen kan du styla den svart eller ta bort den helt. Görs med CSS.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

The Last Unircorn: naee det var väl mest för att få in lite färg, men jag ska göra om bakgrunden

sAnden: okejj fattar.... ska försöka...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser bra ut för att vara första sidan!

Två saker bara. ingen av länkarna under "Länkar" fungerar. Sweclockerslänken går till http://hem.passagen.se/alexanderrehnby/www.sweclockers.com istället för bara sweclockers.com
Sedan så sker det en förskjutning av menyn när man byter sida. Det blir tex ett mycket större avstånd mellan menylänkarna på sidan "Logg" än på sidan "Länkar" (Opera 8)

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är en bra bakgrund? Den märks inte

Permalänk

Tror att den kan bli snyggare opm du tar bart det röda i höger hörn, fixar en snygg balgrund som inte ligger sida vid sida.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Vad är en bra bakgrund? Den märks inte

huh? menar du att du inte gillade bakgrunden? jobbar på en ny...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdöse
Tror att den kan bli snyggare opm du tar bart det röda i höger hörn, fixar en snygg balgrund som inte ligger sida vid sida.

sida vid sida?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att den upprepas om det finns plats för det.

Permalänk

Ett litet tips, eller snarare en smaksak .)

Fixa så att det nyaste inlägget i bloggen är högst upp på sidan

IMO så är det så det ska vara

Permalänk
Medlem

okej tack alla

har två frågor:

1. det här med länkarna. jag har skrivet in rätt adress men dom länkar ändå till nån passagen grejj :S kan det vara någor med att ajg ändrat från passagen adressen till en subdomän från webb.se?

2. om ni kolla nu på www.alexanderrehnby.webb.se så ser ni ett försök till en bakgrund. men jag antar att den blir olik på olika upplösningar... någon som vet hur jag kan fästa det röda så att det alltid ligger i rätt läfe i förhållande med boxen?

tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
okej tack alla

har två frågor:

1. det här med länkarna. jag har skrivet in rätt adress men dom länkar ändå till nån passagen grejj :S kan det vara någor med att ajg ändrat från passagen adressen till en subdomän från webb.se?

2. om ni kolla nu på www.alexanderrehnby.webb.se så ser ni ett försök till en bakgrund. men jag antar att den blir olik på olika upplösningar... någon som vet hur jag kan fästa det röda så att det alltid ligger i rätt läfe i förhållande med boxen?

tack på förhand!

utgående länkar ska alltid börja med protokollnamnet, tex http://

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Konstruktiv kritik:

+ Stilren sida
+ Eget stuk på headern
+ Kanten runt själva innehållet, lite annorlunda

- Lite för mörk bakgrund, gör den gärna lite ljusare
- Länkarna under "länkar" fungerar inte. Eftersom du kör med en frame kan du prova köra denna kod: <a href="http://www.sweclockers.com/" target="_blank">SweClockers.com</a>
- Standardstuk på länkarna under "länkar"
- Den röda kanten fungerar inte som tänkt i alla upplösningar
- Brödtexten är nästan i det minsta laget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Konstruktiv kritik:

+ Stilren sida
+ Eget stuk på headern
+ Kanten runt själva innehållet, lite annorlunda

- Lite för mörk bakgrund, gör den gärna lite ljusare
- Länkarna under "länkar" fungerar inte. Eftersom du kör med en frame kan du prova köra denna kod: <a href="http://www.sweclockers.com/" target="_blank">SweClockers.com</a>
- Standardstuk på länkarna under "länkar"
- Den röda kanten fungerar inte som tänkt i alla upplösningar
- Brödtexten är nästan i det minsta laget

tack!! underbart att de finns folk som kan ge riktig jävla kritik angående länkarna så är det väl lite under konstruktion... testade ju lite emd små bilder... kasnke är något att ta upp lite mer... lr vad sägs?

Visa signatur