Permalänk

försenad del!!!

Blir tokigt på DUSTIN! beställde en dator av dem som jag plockat ihop själv den 4/10 preliminär leverans var då 12/10. Dom fick ihop alla delar utom en; MITT högt önskade Gforce 7800 GTX TOP. Flera gånger till har det fortsatt att skjutas upp.

För en vecka sedan ringde jag dem och frågade vad de höll på med. Då påstod det är brist på kortet och att dom får levernas ungefär en gång i veckan, men att de bara får ca: 2-3 st åt gången. Jag lyckades iaf tränga ur dom att jag stod på plats nummer 6 i kön av dem som väntade på ett kort. Nästa leverans var då 10/11.

Nu när jag kollar min order idag så är den framskjuten till den 10/12!!!! Imorrn ska jag ringa dom och kräva ngt av dom för det här är ju rikskasst!

Någon som har ngt förslag på ett annat grafikkort som är bättre som man kan klaga sig till? (det är till en amd X2 4400+, 1024ram 2-2-2-5, Asus A8N-SLI Premium). Jag menar något måste jag kräva för varje dag som går så minskar ju datorn i pris jag har ju en massa delar som ligger hos Dustin som är min men som jag inte kan bruka för att dom som det är nu inte kan leverera en dator på två månader!!! det är ju fan dell-hastighet på det (enligt tidigare erfarenheter) Trodde det skulle vara smidigare att beställa själv.

så någon som kan tippsa mig om ngt kort? & är det ngn som håller med mig?

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på samma kort jag med, fast på JME... verkar vara riktigt svårt att få tag på det kortet. :/
Har planer på att vattenkyla, så ska ringa dom imorgon och se vad jag kan få för lev.datum av dom, annars kan jag nog kunna pressa lite ur ett vanligt GTX också.. finns i lager hos DB för tillfället.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Geeks
SweClockers

Flyttar denna.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jo, det kortet sitter ju hur många som helst och väntar på, stor brist på TOP tydligen.
Undra på hur många ställen jag läste de nu hehe.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

aopen klockade bra i nya testet här på swec.

2st Asus 7800 GT 512mb för 9000.- kommer annars på komplett i dec.

Permalänk
Medlem

"på ett annat grafikkort som är bättre som man kan klaga sig till?" tyvärr finns det inget kort idag som är starkare från fabrik :D! (förutom 7800gt dual då)

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Varför anser du dig ha rätt till kompesation?
Att inte dustin får in kortet på lager ligger ju utanför deras kontroll.
Det enda du ska ha rätt till är att avbeställa din order eller få byta kort.
Sen om priset på delarna har gått ned sen du beställde datorn är det bara påpeka detta och se vad dustin säger. Om dom inte sänker priser avbeställer och beställer det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Varför anser du dig ha rätt till kompesation?
Att inte dustin får in kortet på lager ligger ju utanför deras kontroll.
Det enda du ska ha rätt till är att avbeställa din order eller få byta kort.
Sen om priset på delarna har gått ned sen du beställde datorn är det bara påpeka detta och se vad dustin säger. Om dom inte sänker priser avbeställer och beställer det igen.

Håller fullt med. Förstår dig att det kliar i fingrarna efter datorn Men ha tålamod, du är inte ensam om att få vänta på datordelar

Permalänk
Medlem

Vet hur det känns. Väntat på mitt A8n32Sli i över en mån. verkar som jag inte får det förrens i dec...

Allt annat har jag hemma (se sign) Snacka frustrerande!

Permalänk
Medlem

det kommer 100 st ASUS TOP till sverige och de är på väg just nu, skulle få vänta 1-2 veckor om jag bestälde av hortell.se och det var han som gav den informationen.
Det var 87 st kort beställda av de 100 som kommer till sverige!

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

Tycker inte men kan klandra Dustin i det här läget. Jag har handlat hos dem hur många gänger som helst och har de grejorna i lager kommer de redan nästa dag eller max två dagar senare. I det här fallet så är det ju ett kort som du visste om att det inte fanns på lager när du beställde det. Att det sedan blir fördröjt beror snarare på Asus än Dustin.
Du har ju alltid möjligheten att be dem skicka allt som inte är rest:at om du känner att du vill mecka ihop datorn i väntan på kortet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

gå ner i någon Lokal butik och se om de har inne kortet, de brukar ju inte bli av med korten lika snabbt då det är mindre köpare... om du får tag på ett lokalt så köp det och avboka kortet från dustin? iaf så jag skulle gjort?

Tror även att det är så som WrontTarget säger, man ska nog inte klandra Dustin för detta, verkar vara svårt att få tag på kortet på andra håll också, men det är ju extremt dåligt att det ska ta sådant tid, och eftersom Dustin är försäljaren så är det ju dem som får ta smällen så... Deras jobb i sin tur som får skälla på någon annan för att få leveranserna snabbare... Säg även att det nästan är så att man skulle få någon mindre rabatt eller liknande då sådant konstant minskar i värde. har man köpt något datorrelaterat så är det ju "yesterday" så fort man fått hem det i princip, släpps ju nya och bättre grejjer hela tiden...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Vafan ta ett sådant istället:
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010087530

Släpps ju typ då. (om det inte blir försenat så att säga)

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem

SupraTT. Tack för tipset Grymt bra priser på moderkort på Hortell

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nitroxxx
SupraTT. Tack för tipset Grymt bra priser på moderkort på Hortell

Han brukar hålla bland de lägsta priserna på nätet.
Handlar nästan alltid av honom(Hortell.se) eller från kylning.com

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

Antagligen har ju inte Dustin gjort ngt fel rent regelmässigt sätt, är bara så trött på att vänta. Och det är just värdeminskningen som jag stör mig mest på med tanke på hur fort det går inom dataindustrin -Sen skadar det ju aldrig att försöka... Det finns så mycket man klaga och be sig till, det gäller bara att fråga. Sen kan man ju tycka att dom borde prioritera en order på nästan 30 000 för jag kan inte tänka mig att dom före i kön allihop har beställt en hel burk. Men de har säkert en "legal" som säger att leveransen får dröja till jordens undergång om det vill...

Man ska inte vara så himla godtrogen bara. T.ex. får jag in en halvvarm öl på en bar så i sekunden jag känner att den är varm så ber jag om att få en KALL öl istället. Det här har hänt ett par gånger... och då brukar det offtast vara att den billiga kampanjölen har gått åt för fort så de har inte hunnit kylas ner. Då finns det många som skulle ha gett sig där, men seriöst en bar har som ända uppgift att servera kylda drycker (ok.. kanske lite mat och kaffe, men primärt). Den ända och största uppgiften ska de väl kunna lösa. Alltså tjatar man till sig en kall öl av ett finare märke till samma pris.

Lite samma sak handlar det om här, Dustins primära uppgift är att förse det glada konsumerande folket med datorkomponenter. Kan de inte lösa det så måste det ju finnas en annan lösning. Mycket handlar ju om företagets anseende, visst du skulle kunna gömma sig bakom att korten är slut och att de är lika för alla andra leverantörer. Eller så skulle de kunna vara grymma och ge förslag på alternativ som är lönsamt för kunden då dustin inte kan utföra sin uppgift på ett sett som kan ge dem "en bra magkänsla".

MEN det fattar väl alla att det kommer de ju inte göra. Ffolk är så glada ändå och sitter hemma och säger -"attans, ja ja jag får väl vänta en månad till då..."

Tänk om vi bara skulle ställa lite större krav på företagen, och då menar jag inte bara denna branch, då skulle vi efter ett tag inte bli tvugna att säga till längre. Då skulle leverantören/servitrisen/säljaren KOMMA TILL DIG med en bra lösning!

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av partymusen
Och det är just värdeminskningen som jag stör mig mest på med tanke på hur fort det går inom dataindustrin

Med det resonemanget vore det väl smartast att vänta lite? Avboka beställningen och försök igen efter jul, då är det antagligen billigare också.

Permalänk
Medlem

Ja beställde ett TOP kort i mitt hem pc köp, läste om alla förseningar och böt då till vanliga GTX'en.
Kommer köpa en Artic coling fläkt sen, de är ju dom som gör fläk/kylning till TOP korten ju

Marcus

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

partymusen: din "order på nästan 30 000" är 0,00013636 av dustins omsättning, mao väldigt väldigt liten.

Det är kanske mycket penger för dig men för dustin som säljer för över 6 miljoner om dagen är det ingenting

Permalänk

Pdaddy: jag har tänkt tanken men vet inte om jag pallar att överklocka själv, Sen är min erfarenhet av Artic Cooling att dom inte passar ibland trotts att de står att de är tillverkade för att passa en viss modell. Grafikkortstillverkarna har en dålig vana att sätta trasistorerna på olika ställen.

FreeMan: Må så vara att det är en liten del av deras totala omsättning, men nu skrev jag ju "prioritera". Dessutom är det ett företagsköp och företaget har 15-20 tidigare ordrar hos Dustin, därför tycker jag att min order borde prioriteras

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Medlem

Så om man beställer mer av dom, ska dom dissa dom som beställer första gången ?
Och riskera och bli av med en ny kund som kanske kan lägga en 15-20 ordrar ?

Tror dom gör sitt bästa faktiskt

Hoppas du får din dator asap

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Det är verkar som asus har stora problem med att hålla leveranser just nu.

Du kan nog lika gärna vänta på 7800 512mb som antagligen kommer på samma leverans (verkar så på komplett)