söker ett mail program med vissa speciella funktioner
Jag hade behövt ett mail program istället för det mail program som med följer windows.
Helt enkelt för det är crap.
Har bara ett par funktioner som jag efterlyser. Eftersom det är till jobb så är det lite panik o jag orkar inte installera alla möjliga mail program o sätta mig in i det för att se vilket som passar just det jag är ute efter.
Kan förklara lite snabbt hur det ser ut idag.
Vi har en pc som tar emot all epost. Som sedan vidarbefodrar de till en annan pc där en användare sitter och sorterar ut dem mail som ska skickas vidare till dem det berör. (anledning till att vi har så är för att alla ska kunna checka mailen om personen som får de bifogade mailen är borta eller inte har tid att fixa det)
Så funktionen som jag efterlyser är följande:
* Mail programet själv sorterar o vidarbefodrar till rätt person ifrån början (genom att titta på mailadressen eller i ämnes raden)
* Gärna lätt använt, lätt att administrera
* Att kunna skicka ut semester medelanden. Alltså om en person har semester så läggs deras konto upp på mail pc och svarar med ett mail att personen ni söker är på semester.. åter kommer si o så.
* Och givetviss drift säkert. Det mail program vi använder oss av idag. Är segt, krånglar nästan dagligen o mail vidarbefodras inte.
Hehe hoppas det inte blev för invecklat o jag hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem.
Freeware eller licens program det kvittar. Roligast med freeware eftersom då kan man test köra ett tag innan man lägger ut onödiga pengar.
Tacksam för alla tips jag kan få. Fråga gärna om det inte är något ni förstår.