Det är som så att jag har lite internet problem, vilka jag gärna vill ha hjälp med.
Idag innan min kompis anlände med sin dator så fungerade internet fint för mig och min syster i router systemet. Efter att min kompis kopplat in sig så slutade allt att funka ( efter 2-5min ).
Men om han kopplar ur sig så fungerar allt igen.
Snälla swecs. Help me !
//gustav
EDIT: Upptäckte en sak, detta problem inträffar bara då han går in i ett program t.ex. cs,wow osv. Men internet explorer och msn fungerar fint.
Det kollar du i routerns DHCP. Kolla även så du inte begränsat antalet addresser som ges ut.
Kolla om du kan skicka filer till hans syster innan ni ändrar. Bara för skojs skull.
Det kan också ha med hans nätverksinställningar att göra. Be honom köra om guiden och ställ in att hans dator inte tillhör ett nätverk med internet så kanske det fungerar. Jag tror du ska ge detta råd en chans. Det är så jag gjort på min dator här och det fungerar. Man väljer typ "Annat" i guiden. Ja, under förusättning att han kör XP.
MrRunaway
Visa signatur
Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.
BTW: upptäckte en sak som jag inte förstår mig på.
När han ska t.ex. launcha counter-strike eller wow då fungerar inte internet explorer för mig. Men om han inte spelar då fungerar internet explorer. Samma sak för min syrras dator.
Sen märkte vi om t.ex. jag tar ur hans nätverkssladd ur routern så fungerar allt prima, går snabbt och man kan hålla på som vanligt helt enkelt. Men sätts den i igen så blir allt segt och slutar fungera.
Men om jag nu tar ur hans nätverkssladd och loggar in på wow och han kopplar in sig igen efter att jag börjat lira så går det bra att lira samtidigt. Men om han börjar lira först och jag försöker connecta så fungerar det inte
Det här är nå mjukvaru fel alltså.. men vi har inte kunskapen för att förstå detta.