Permalänk

Acer 5024WMLI brännare

har en acer 5024 funkar bra bara det att när man ska bränna i t ex nero så tar det 2½h att bränna en full dvd-skiva i 8x. jag körde nero hastighetstest och det står att den bränner 0.80x.
kör windows mediacenter och nero 7.
nån som varit med om nått linknande eller har en lösning?

Permalänk
Medlem

hmmm nja.... har oxå en 5024 men de tar inte 2,5 timmar:P vad brukar d ta?

Permalänk
Medlem

min är med dålig.

Jag har också problem, har iof inte installerat nero än, körde en dvd i programmet man fick till, det tog evigheter!
har även bränt musik-cd i itunes, det tog svinlång tid det med och första skivan jag brände blev förstörd.
undra vad som är felet? någon som vet?

Visa signatur

/Magnus

Permalänk
Medlem

har oxå en 5024, jag använder alcohol 120% och det tar ca 8min för en DVD

Permalänk

Fick min acer 5024 igår, har inte hunnit prova bränna än.

Men stötte på ett problem med cd/dvd enheten.

När jag startat upp hela datorn, kört igenom hela installations processen. Skulle jag lägga in ett bild redigerings prog från adobe. Detta gick helt smärtfritt.

Liten stund senare skulle jag prova dra igång en film på datorn.
Då helt plötsligt klarar dvd/cd släden inte av att läsa skivan(testade med ett par stycken)

Ringde support imorse, han bad mig att avinstallera cd/dvd på 2 olika vis, utan resultat.

Då sa han att jag skulle prova återställa datorn, om det inte blev bra fick jag höra av mig igen.

Gjorde om hela processen och återställde datorn, väl färdig då kunde cd/dvd läsa skivor igen.

E dock lite orolig att när jag börjar lägga in prog igen, att samma fel uppstår.

Inget kul att börja om från början hela tiden.

Någon av er andra som märkt detta fenomen? Finns det någon bra förklaring?

Mvh Marcus.

Permalänk

flashade brännaren till nyare firmware funkar felfritt nu

Permalänk
Medlem

Vart fick du tag i ny firmware? har du en mashita UJ-845D?

Visa signatur

Ahtlon XP 1600+@1800+ |Gigabyte GA-7VTXE | 256mb ddr | soundblaster live! 5.1 | Hercules III Ti200@Ti500 | 60gb caviar | Chitech dragon |

Permalänk
Medlem

måste säga att brännaren är en utav de grejjerna som funkat allra bäst! Aldrig någon felbränning, funkar med alla dvd skivor jag slänger åt den, o den bara gör som jag säger allmänt, men funkar endast med nero 7 o inte 6an...

Har slädan btw...

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk

Det finns olika brännare till den datorn minst 4st iallafall.
Jag hade en lite on SOSW-833S hittar dock inte hemsidan, får kolla igenom min backup återkommer senare.

Edit: http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html