Ljudvolym till mer än max?

Permalänk
Medlem

Ljudvolym till mer än max?

Sitter just nu på en laptop vars hörlursuttag är pajj.
De inbyggda högtalarna är rätt kassa men det som stör mig mest är att jag t.ex. inte kan titta på film eftersom ljudvolymen på film i regel är jäkligt låg.
Därför undrar jag om det finns något trix eller program som låter mig höja utgående ljud (mer än vad som går att ställa in i mediaspelaren och i kontrollpanelen).
Jag vet att det inte handlar om att högtalarna inte orkar driva ljudet högre än vad det är eftersom det funkar om jag kodar om filmen med boostad volym, dock så är det ganska omständigt och jag tycker att det borde kunna ske i realtid.

Tack på förhand

Permalänk

I VLC så kan du öka volymen till "200%" om det är mer än 100% i en annan spelare vet jag inte men kanske värt att kolla?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
I VLC så kan du öka volymen till "200%" om det är mer än 100% i en annan spelare vet jag inte men kanske värt att kolla?

Hur lyckas du sätta det över 100?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endorphin
Hur lyckas du sätta det över 100?

Det är lite konstigt men om man byter till något av de andra inbyggda (kommer inte ihåg vilket) kan man sätta det till 200.

Oj, uppdatering: Om man byter till något av de andra inbyggda _skinsen_ ska det vara.

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man bara ökar volymen kommer det att dista förr eller senare, men med dom högtalarna du har kanske det inte gör så mycket.

I VLC kör du Preferences >> Audio >> Default Audio Volume, sätt den till max. Du kan ibland också trycka Ctrl-Uparrow för att gå upp till 200%, det där verkar variera lite mellan versioner.

Permalänk

I VLC 0.8.4a kan jag öka till 400% genom att trycka CTRL+Up

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •