Permalänk
Medlem

XFX GeForce 7900GTX i en Shuttle?

Hejsan
Jag undrar bara om ett sådant grafikkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XFXGF79GTXE får plats i en litten Shuttle som denna: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SHSN26P om det är någon som kankse har erfarenhet av detta...?

Permalänk
Medlem

Det dära chassit är 32 och 22cm högt och brett. Och vad jag vet är att ett Grafikkort är inte så stort. Det bör passa ganska bra TROR jag om du inte byter till en stor kylare, vilket du endå ser i efterhand ifall du vill byta.

Permalänk
Medlem

Grymt tveksam om det där nätagget orkar driva den där.. En polare provade ett 7900GTX i sin shuttle.. nätagget brändes..

så kan det gå.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det borde rymmas. GTX-kortet har en kylare som tar upp dubbla platser, men eftersom shuttlen stödjer SLI borde det gå att ha kortet så att det ockuperar båda slotsen och därmed ryms. Annars brukar dubbelplatskylare och barebones (speciellt shuttles) vara ett no-no.

Eftersom den är designad för SLI och har ett 350W nätagg av hög kvalitet så ska det räcka till och bli över, utan problem. 7900GTX är faktiskt inte så strömkrävande ändå.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren låter bra, men för att vara på den säkra sidan så bör jag skaffa ett moderkot med SLI i shuttlen?

Permalänk
Medlem

Om du vill köra dubbelslotskylare, ja. De flesta andra går inte. Ofta har man två slots och då ryms en sådan kylare OM kortplatserna tillåter det. De kan lika gärna sitta "omvänt" och då hamnar kylaren mitt för chassiväggen där det inte finns någon slot.

Om du nöjer dig med ett 7900GT som har singelslotkylare så ska det gå finemang med vilken shuttle som helst.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Om du vill köra dubbelslotskylare, ja. De flesta andra går inte. Ofta har man två slots och då ryms en sådan kylare OM kortplatserna tillåter det. De kan lika gärna sitta "omvänt" och då hamnar kylaren mitt för chassiväggen där det inte finns någon slot.

Om du nöjer dig med ett 7900GT som har singelslotkylare så ska det gå finemang med vilken shuttle som helst.

Okej tack, det ska jag tänka på!