Permalänk
Medlem

LANPARTY UT nF4 Ultra-D är konstig??

hej jag har ett LANPARTY UT nF4 Ultra-D och jag kommer inte ut på internet???

vad ska jag göra??

+ jag har försökt med det mesta.

tacksam för hjäl så snabbt som det bara går

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk

Och du är helt säker på att det är moderkortet? Funkar det att komma ut på nätverket? Vill du ha hjälp måste du berätta mer.
Är som att komma till en verksta och säga "hej jag har en ford som inte går igång, vad är felet" och eftersom vi inte kan se den är det ganska klurigt utan ordentlig beskrivning. Och varför har du lagt den i kylning överklockning? Tycker du själv att det här har med kylning och överklockning att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Och du är helt säker på att det är moderkortet? Funkar det att komma ut på nätverket? Vill du ha hjälp måste du berätta mer.
Är som att komma till en verksta och säga "hej jag har en ford som inte går igång, vad är felet" och eftersom vi inte kan se den är det ganska klurigt utan ordentlig beskrivning. Och varför har du lagt den i kylning överklockning? Tycker du själv att det här har med kylning och överklockning att göra?

ne men jag behöver lite hjälp pronto

nej jag kommer inte ut, det står att jag inte kan uppdatera min ip??'

vad ska jag göra??

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

Installera ej de medföljande Nvidia drivisarna för nätverket är ett hett tips... kommer dock ej ihåg vad dom heter men många har haft stora problem emd dessa.... "Nvidia firewall" eller liknande tror jag.

Permalänk

Det vore bra om du hade drivarna installerade om du inte kommer ut på internet efter det så kan du komma tillbaka

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

Alltså, han skall inte behöva installera några drivisar om han kör typ Win2k eller XP.... det jag snackar om är drivrutiner för den inbyggda brandväggen i NF4