Permalänk
Medlem

HIS X1800GTO problem.

Hej.

Nu tänkte jag fråga er här igen ang mitt HIS X1800GTO problem.

Det är så här nämligen.
Jag får inte ATI Tool att funka överhuvudtaget, alla frekvenser är åt helskotta, sen står det att kortet har 4pipes och den här texten kommer upp när jag klickar på Find Max Core osv.

The video card you selected for overclockning in ATI Tool
does not seem to be used by Windows.

Visual testing has been disabled.

To fix this, go to Display Properties, settings and enable
the monitor output of the card.

Hur ska jag få ATI Tool att funka med mitt X1800GTO

Sen tycker jag att spelen inte heller fungerar som dom ska, tex när jag spelar Colin Mcrae 3 så smårycker det efter ett tag.

Kan det hjälpa om jag formaterar om hårddisken?

Har iofs flashat kortet till ett XL, men det ska väl inte påverka ATI Tool?

Börjar bli ruskigt irriterad på detta nu

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

ifall det vart något fel på flashen så kan det väl påverka ATi Tool, kan inte så mkt om att flasha så, men fungera det innan du flasha så skulle det ju kunna vara det. Pröva då att flasha tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orinoco
ifall det vart något fel på flashen så kan det väl påverka ATi Tool, kan inte så mkt om att flasha så, men fungera det innan du flasha så skulle det ju kunna vara det. Pröva då att flasha tillbaka.

Har för mig att det inte funkade innan flashen heller, så jag vet inte vart felet är någonstans.
Får prova med att flasha tillbaka till orginal biosen och kolla en gång till.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Såg just att du säljer ditt kort på swecmarknaden? borde du inte reklamera kortet först eller nåt ist. för att lura nån annan stackare på ett kort med problem?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Såg just att du säljer ditt kort på swecmarknaden? borde du inte reklamera kortet först eller nåt ist. för att lura nån annan stackare på ett kort med problem?

Varför ska jag reklamera ett kort som det inte är något fel på. Bara för att inte spelet funkar som det ska eller ATI Tool, så behöver det väl inte vara fel på kortet eller??
Det handlar om drivrutiner inget annat.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Såg just att du säljer ditt kort på swecmarknaden? borde du inte reklamera kortet först eller nåt ist. för att lura nån annan stackare på ett kort med problem?

Oooops..

men i alla fall, hur fungerar om instalation av ATI tool? fungerar Overclocker som det ska.. lika så ATI tray tool?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Oooops..

men i alla fall, hur fungerar om instalation av ATI tool? fungerar Overclocker som det ska.. lika så ATI tray tool?

Har installerat om ATI Tool, men den vill inte funka.

ATI Tray Tools, där ser man tempen och allt annat. Men det finns ingen ruta där det står Find max Core respektive Mem.

Jag tror knappast att det är kortet som gör att ATI Tool inte funkar.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

nää.. det låter inte som det. Man kan inte klocka i ATT på dom nyare korten ATI X1*** serien. Men hur fungerar overclocker då? Kolla så det inte är CCC som spökar på något sett.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
nää.. det låter inte som det. Man kan inte klocka i ATT på dom nyare korten ATI X1*** serien. Men hur fungerar overclocker då? Kolla så det inte är CCC som spökar på något sett.

Ahaa, så man kan varken klocka med ATI Tool eller ATI TrayTool har jag förstått det hela rätt?

Menar du Overclocker programmet för X1800 korten?

Hur ska jag kolla om det är CCC som spökar?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

ATI tool fungerar att klocka med men inte ATT. Overclocker är gjort av ATI för att kunna höjja volt och clock på X1*** korten i stället för att man inte skal behöva volt modda korten med penna osv.

Prova Overclocker det är kul

ATI tool är väldigt skänt för att strula med X1800GTO korten så det är garanterat ATI tool i sig som är skräp.
Prova att klocka med andra program än ATI tool, fungerar säkert bättre.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
ATI tool fungerar att klocka med men inte ATT. Overclocker är gjort av ATI för att kunna höjja volt och clock på X1*** korten i stället för att man inte skal behöva volt modda korten med penna osv.

Prova Overclocker det är kul

ATI tool är väldigt skänt för att strula med X1800GTO korten så det är garanterat ATI tool i sig som är skräp.
Prova att klocka med andra program än ATI tool, fungerar säkert bättre.

Provade Overclocker, men den verkar man bara kunna klocka lite åt gången, ska det vara så? sen får man fortsätta uppåt igen.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

ja just det.. skriv in direkt din klock, klicka inte upp den med musen.
Annars så kan du ju bara höjja volten och klocka i rivatuner mfl.
ganska intressant.. Overclocker släpper dock på grafikkortets minne timings vilket ATI tool inte gör. Både bu och bä med det.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
ja just det.. skriv in direkt din klock, klicka inte upp den med musen.
Annars så kan du ju bara höjja volten och klocka i rivatuner mfl.
ganska intressant.. Overclocker släpper dock på grafikkortets minne timings vilket ATI tool inte gör. Både bu och bä med det.

Det funkade bättre att skriva klocken direkt

Hur mycket vågar man höja volten på Coren respektive minnerna på ett HIS X1800GTO kort?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Det funkade bättre att skriva klocken direkt

Hur mycket vågar man höja volten på Coren respektive minnerna på ett HIS X1800GTO kort?

sett folk som får upp till 750/900.. kanske lite extremt om man inte har vatten kylning, men sätt den på 1.3 volt på core klocka till 620 alt högre om det går, minnena kan du sätta på 2..01 och klocka 700 kanske? borde ge en fin prestanda boost.
själv kunde jag bara höjja vollten på minnena.. dom körde jag i 2.3volt klocken 720. du kan höjja hur mycket du vill men kolla bara tempen, korten går rätt varma.
Korten är under voltade från fabriken.. tror standard va typ 1.1 volt.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html