Förstärkare med streaming

Permalänk
Medlem

Förstärkare med streaming

Ska flytta och får därmed tillstånd av frun att plocka fram mina XTZ 99.26 MKII stativare i vardagsrummet i nya huset.

Frågan är vad jag ska ha att driva dom? Vill hålla det extremt minimalt. Har tidigare haft Blusound och Sonos. Har läst lite för mycket dåligt om Sonos på sista tiden för att köpa en Sonos AMP och tycker en Blusound Node är lite dyr plus gillade inte deras app senast iaf.

Vårt enda användningsfall är att streama / spela upp från Spotify med mobilen som styrning.

Vill inte hålla på att behöva manuellt slå på någon förstärkare eller liknande så det känns som en streamer kopplad till någon av mina gamla förstärkare går bort. Dessutom vill jag ha så lite synlig hårdvara som möjligt.

Vad finns det för tips?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om Wiim Amp, siktar själv på en sådan när jag fått ordning på gästrummet som också blir lite av ett musikrum. Den har även ARC om man vill koppla den till en TV.

https://wiimhome.com/wiimamp/overview

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Har hört mycket gott om Wiim Amp, siktar själv på en sådan när jag fått ordning på gästrummet som också blir lite av ett musikrum. Den har även ARC om man vill koppla den till en TV.

https://wiimhome.com/wiimamp/overview

Ja, den ser ju intressant ut, verkligen!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Vad har du för gammal förstärkare, går det inte att koppla in något som kan streama och samtidigt ha ARC så du slipper slå på knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Vad har du för gammal förstärkare, går det inte att koppla in något som kan streama och samtidigt ha ARC så du slipper slå på knappen?

Jag har Vincent monoblock men tycker dom tar lite för mycket plats och det ser rörigt ut. Så tänkte sälja dom beggade och köra på en tokminimal setup jämfört med innan.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata