Permalänk
Glömsk

[WoW] Realmstråd

Namn på realm och typ av realm?
Alliance/Horde-ratio?
Vilka länder kommer spelarna från?
Bra/många guilds?
Övrigt?
Rekommenderas?

Fiktiva exempel:

Citat:

Namn på realm och typ av realm? United Realms of Ni!
Alliance/Horde-ratio? 70% horde minst
Vilka länder kommer spelarna från? Alla kommer från Finland, allvarligt
Bra/många guilds? Det finns bara en guild och alla har tier 2. Räkna inte med att joina som ny level 60.
Övrigt? Varenda jäkel spelar fury-warrior
Rekommenderas? Nej

Namn på realm och typ av realm? Skynet
Alliance/Horde-ratio? 50/50
Vilka länder kommer spelarna från? Lite överallt, kanske något mer engelsmän
Bra/många guilds? Inga problem att hitta guild, oavsett hur hardcore man är.
Övrigt? Något brist på shamans. Köer ibland.
Rekommenderas? Ja

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Namn på realm och typ av realm? Ravenholdt RP PvP
Alliance/Horde-ratio? Någonstans runt 50, en del fler horde
Vilka länder kommer spelarna från? Allt möjligt, mycket ryssar dock
Bra/många guilds? Endgame är segare än sniglar.
Övrigt? RP:n suger, bara massa kids och ryssar.
Rekommenderas? Om du gillar ryssar och skiter i RP.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Frostmane PVP
Alliance/Horde-ratio? Något fler alliance
Vilka länder kommer spelarna från? Största delen är från Sverige
Bra/många guilds? Väldigt många _BRA_ guilder.
Övrigt? En av dom bästa realmsen i Europa om vi kollar i PVE väg.
Rekommenderas? Absolut om du vill spela endgame så är detta rätta stället.

Permalänk

Namn på realm och typ av realm? Ravencrest PvP
Alliance/Horde-ratio? Inte säker men är ganska jämnt
Vilka länder kommer spelarna från? Många danskar. Kan bli lite för mycket DKDKDK ibland,
Bra/många guilds? Många elite guilds, vissa är lätt joina.
Övrigt? Kan vara en kort kö till servern ibland. BG köerna är snabba.
Rekommenderas? Ja

Permalänk

Namn på realm och typ av realm? Stormscale PVP
Alliance/Horde-ratio? Mer horde tror jag
Vilka länder kommer spelarna från? Sverige, Ryssland, Grekland
Bra/många guilds? Många bra guilds men svårt att hitta en guild som tar in nya 60s
Övrigt? Finns en del cs fjortisar som spammar på svenska/grekiska i LFG chatten
Rekommenderas? Ja

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm: Magtheridon PvP
Alliance/Horde-ratio: 5:1 (kanske inte helt sant men det saknas många hord spelare) (enligt Warcraft Realms så är det 1:1.1 vilekt absolut inte stämmer.
Vilka länder kommer spelarna från: Svergie, England, Turkiet, Benelux, Island (ganska stor blanding på befolkningen, dom jag räknar upp är därifrån majoriteten av dom jag spelat med kommer i från)
Bra/många guilds: Många bra guilds. Om vi säger så här, BWl har rennsats av PUG's, nästan dagligen PUG's till Onyxia och ZG. Är nog en av dom bästa (om inte "den" bästa) realmen för PvE. Många gillen med farm status på MC/BWL/AQ.
Övrigt: rulla Hord och inget annat på denna realmen. Som Hord har du även mellan 0-2min kö på alla BG's
Rekommenderas: Ja om du skall spela Hord, specielt om du är priest eller druid då kommer du istort sätt automatisk med i ett BWL/AQ gille och kommer snabt få ihop ditt T2 sett.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? - Skullcrusher PvP
Alliance/Horde-ratio? ~ 1:1,1
Vilka länder kommer spelarna från? - Väldigt blandat, 99.9% snackar engelska.
Bra/många guilds? - Finns många hardcore och nystartade PvE-guilder.
Övrigt? - Kan bli lite för mycket "Jag är bättre än dig"-attityd från de flesta PvE-guilderna. Gammal Realm, Full men ändå knappt någon kö. snabba BG-köer på alliance sidan iallafall. kan vara anigen laggig vid 19-22 då alla är online, händer att det blir en fryslag på 3 sec lite då och då (nog för att wipea på en boss).
Rekommenderas? Ja, men mer folk = mer kö.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? - Tarren Mill PvP
Alliance/Horde-ratio? 2.7 - 1 (ungefär 70% alliance)
Vilka länder kommer spelarna från? - Ganska blandat, men det finns många svenskar och många engelsmän.
Bra/många guilds? - Både hardcore och casual guilds.
Övrigt? - Finns absolut ingen lagg över huvud taget. Extremt bra latency dygnet runt, har oftast under 50 ms.
Rekommenderas? Javisst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Namn på realm och typ av realm? Stormscale PVP
Alliance/Horde-ratio? Mer horde tror jag
Vilka länder kommer spelarna från? Sverige, Ryssland, Grekland
Bra/många guilds? Många bra guilds men svårt att hitta en guild som tar in nya 60s
Övrigt? Finns en del cs fjortisar som spammar på svenska/grekiska i LFG chatten
Rekommenderas? Ja

Namn på realm och typ av realm? Stormscale PVP (EU)
Alliance/Horde-ratio? Lite mer Horde, 1:1.2 ratio ungefär
Vilka länder kommer spelarna från? Mycket svenskar, norrmän, danskar. Sen är det ganska blandat, en del fransoser/britter/greker och ryssar.

Bra/många guilds? Finns många bra guilder, Tror det är totalt 7 guilder som downat C'thun. <Curse> (www.curse-gaming.org) är väl störst på Horde sidan, på Alliance är det <Core> (http://core.matris.org) och <Glamour> (www.glamour.nu) som är störst.
Övrigt? Finns väldigt många undead rogues, men det är väl ett vanligt problem?
Rekommenderas? Njea, servern är överfull och väldigt tävlingsinriktad - finns dock en hel del casual guilds nu för tiden. Men räkna inte med att få nån seriös guild.

/Ziggis Tauren Druid <Triad>

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Vek'Nilash - PvP.
Alliance/Horde-ratio? Känns som 50/50 faktiskt.
Vilka länder kommer spelarna från? Sverige, England, Turkiet, Holland.
Bra/många guilds? Ungefär 3 stora på vardera sida, finns goda förutsättningar för nyblivna level 60.
Övrigt? De två största guilderna på vardera sidor har rykten om att vara svin, eller såkallade "elitist jerks". Lagfri server med gott om battlegrounds.
Rekommenderas? Ja, en server som har kommit långt men har ändå plats för fler medlemmar och guilder.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm: Ragnaros PVP
Alliance/Horde-ratio: Ganska jämnt , däremot i world PVP är det dåligt med allys , tror de flesta av dem bor i instances
Vilka länder kommer spelarna från: Sverige, England, Benelux, Grekland osv ganska mixat mellaneuropeiskt men 50% är säkert svenskar eller norden iaf
Bra/många guilds: Finns skapligt många highend Ally guilds , inte lika många på Hordesidan.
Övrigt: Bra stämning på servern , dock inte så mycket hardcore PVE men det finns somsagt ett par stycken highend guilds på Ally/Horde sidan , runt 20/30 min kö till AV och i princip ingen kö till andra pvp , dock mycket pre-made och twinks , PVP'n är väl fungerande och jämn ska du Pvpa så rekommenderar jag servern.
Dock är det en skapligt gammal server nu och laggar som idiot ibland , mycket strul på sistone också i instances och rent generellt.
Dåligt med präster och druids , överfullt med warriors / rogues / hunters som vanligt men warlocks är faktiskt inte så ovanligt numera.

Rekommenderas: Mjaeee , vill du levla upp enkelt som horde på en PVP server och känna av en bra stämning på servern , shoot!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm: Twisting Nether PvP.

Alliance/Horde-ratio: Känns som horde har mest spelare. Skulle gissa på att 2/3 är horde.

Vilka länder spelarna kommer ifrån: Finnar, finnar, finnar. Nej, men det är iallafall skapligt mycket finnar på TN. Kan iofs bero på att jag själv är finne som gör att jag reagerar mer när jag väl stöter på en landsman. Engelsmän, turkar och svenskar finns det ganska mycket av också... och holländare.

Bra/Många guilds? Nu har jag inte så stor koll på high-end-guilds, då jag relativt nyligen börjat spela där (har en 60-shaman, dock), men vet iallafall att horde-sidan har skapligt många guilds som raid:ar BWL (4-5st skulle jag gissa på) och som nyligen börjat smått på Naxxramas.

Övrigt: Servern är väldigt low-populated och det medför svårigheter att hitta instance-grupper mellan 48 och 59, speciellt instances såsom Sunken Temple, BRD och Maraudon. Dock görs det LBRS- och UBRS-runs regelbundet, samt Scholo och Stratholme Baron. Battlegrounds ska vi inte ens tala om, tar hela 2 timmar att komma in i Arathi Basin. Warsong Gulch är uppe med jämna mellanrum, ungefär 30min väntetid. Alterac Valley är knappt någonsin uppe.

Rekommenderas? Vet faktist inte. Kör du mycket PvP i Battlegrounds kan du glömma att lira på Twisting Nether tills cross-server Battlegrounds anländer iom patch 1.12. Gillar du PvE mest så kanske jag skulle kunna rekommendera, men det finns ganska många rötägg på horde-sidan, riktiga elitister och svin. Fast skulle kunna säga att de flesta jag kört tillsammans med har varit trevliga. Söker du en guild som pre-MC kan det bli svårt då de flesta guilds håller på med BWL/Ony et cetera.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Deathwing PvP
Alliance/Horde-ratio? Hmm, ungefär 50/50 skulle jag tippa på.
Vilka länder kommer spelarna från? Sverige, England, Finland, Danmark, Norge, Israel och Grekland.
Bra/många guilds? Njea, bara ett par guilds på servern som har tagit Nefarian, så det måste bättras på lite.
Övrigt? Vi måste ha mer Druider, och kanske lite mer Warlocks'
Rekommenderas? Ja, om du ska ha med en kompis. Nej, om du börjar lira ensam på servern. Ungefär 10-15% av alla på denna server är Svenska.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Re: [WoW] Realmstråd

Namn på realm och typ av realm? Haomarush, PvP
Alliance/Horde-ratio?1 : 11.8 enlig http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=548 men låter högst otroligt :s
Vilka länder kommer spelarna från? Väldigt mycket svenska spelare har jag stött på, men finns en del norrmän, finnar, greker, engelsmän också.
Bra/många guilds? På horde finns det väl 3 stycken som står ut, <Noctum>, <Jotun> och <Future> (som tagit Nefarian/C'thun, dock bara <Noctum> som gjort det på horde sidan) men finns några andra som smyger upp också. På alliance sidan finns det det 7 guilder som tagit Nefarian och som ligger i Ahn'quiraj/Naxxramas.
Övrigt?Första nyöppnade realmet sedan EU-release(!).Recommended server. PvPn verkar vara väldigt bra på Alliance sidan där det finns mycket fixed groups, vilket det inte gör på Horde sidan. I övrigt väldigt lugn server kan jag tänka mig, risken att bli gankad är inte så jätte enorm med tanke på att det inte är så mycket folk som spelar där.
Rekommenderas? Nja, finns nog bättre serverar, men annars verkar folket här helt okej, iaf på horde sidan, vet inte riktigt hur det är på alliance :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? RP-PVP Defias Brotherhood.
Alliance/Horde-ratio? Lite mer alliance tror jag.
Vilka länder kommer spelarna från? Det är blandat har träffat svenskar, danskar och lite annat. Defias foick lite problem då en rysk wow-sida rekomenderade den så det finns ganska många ryssar, men majoriteten pratar engelska och själv har jag ladrig haft några problem med det.
Bra/många guilds? Tror ingen guild på horde-sidan har tagit nefarian däremot vet jag att alliance har tagit honom. AQ20 och ZG är helt taget, vet inget angående AQ40.
Övrigt? Servern är överbefolkad av warriors på båda sidor samt rogues. Mages och druids är det dock ont om. Alliance kör mest RP genom "story-telling" eller hänga i en bar i Stormwind medan Horde kör raider mot små ställen.
Rekommenderas? Gillar man att RP'a så kan jag rekommendera servern.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Draenor. PvE.
Alliance/Horde-ratio? Alldeles för få Horde.
Vilka länder kommer spelarna från? Många på Alliance är från Sverige/Norge/Danmark/Finland, Holland/Belgien och Spanien/Portugal.
Bra/många guilds? En hel del bra guilds som farmar BWL och börjar närma sig C'thun. Finns bara två bra Horde-gillen, men de äger å andra sidan allt i PvP.
Övrigt? Ungefär hundra hunters per warlock. Så du kan ju gissa vilka klasser som behövs och inte
Rekommenderas? Ganska stängd just nu, så det blir inga fler konton på den servern innan BC. Men ja, den rekommenderas, särskilt horde, så att vi får några nya att spöa. Är du inte redan med i ett bra gille som Alliance lär du inte komma med heller.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Haomarush, PvP
Alliance/Horde-ratio? vet inte om det stämmer som Nex säger men jag tror det diffar från månad till månad, känns som många startar en ny character här men av någon anledning droppar den efter ett tag.
Vilka länder kommer spelarna från? Väldigt mycket svenska spelare har jag stött på, men finns en del norrmän, finnar, greker, engelsmän också. (håller med Nex här)
Bra/många guilds? No idea faktist, lirar inte allt för seriöst men det finns ifl ett flertal riktigt stora giuilds på ally-sidan
Övrigt? Den server jag gick över till efter att jag startat på en laggig server, med undantag för att blizzard har probs med sina servrar nu så har den extremt låg latency ifl.
Rekommenderas? Ja, har bara spelat ally på denna men det är mycket blandat folk med många svenskar och äntligen börjar Alliance woopa lite ass i wsg! av någon anledning (enligt mig) har ally-sidan offta prob med sitt teamplay vilket verkar ha jämnats ut nu annars så tycker jag det är relativt moget folk här.

__________________

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Namn på realm och typ av realm? Vashj PvP
Alliance/Horde-ratio? 60/40, ta det med en nypa salt , är en del mer horde än ally
Vilka länder kommer spelarna från? Holland, Sverige, England, Rumäninen - detta är endast av min erfarenhet utav spelare.
Bra/många guilds? Finns en hel del på Alliance sidan som håller på med End-game prylar fast lite dåligt med pvp guilds där. Hos horde finns det ej lika många som lirar end-game fast fler pvp guilds tror jag dock.
Övrigt? Horde har väldigt långa BG köer, Alliance behöver dock inte vänta mer än 5-10 minuter som farligast.
Rekommenderas? Ja, så länge du vill lägga ner lite tid på din karaktär men kör ej horde om du är ute efter mycket pvp, då får du bara stå i kö.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm: Emeriss PvP
Alliance/Horde-ratio: Är nog c.a 45/55 till Horde eller något, Ally har nästan instant BG's
Vilka länder kommer spelarna från: Mest Norden och Mellan Europa
Bra/många guilds: Flera guilds som tagit Ct'hun och pwnar Naxx nu.
Övrigt: Neh
Rekommenderas: Jepp det är en Medium server men med mycket trevligt folk och det är inte allt för svårt att hitta bra guilds/grupper nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Kor'gall
Alliance/Horde-ratio? lär väl va ganska lika... lite mer alliance
Vilka länder kommer spelarna från? många från norden, israel, grekland, england, holland.
Bra/många guilds? Många bra guilds, många mellanguilds.
Övrigt? Bästa alliance guilden heter Imba, är på 3-4 bossen i naxx.
Som alliance är det ingen kö i BG. typ 4sekunder max mellan 18.00 och framåt.
Rekommenderas? Rekomenderas varmt. Fick dessutom nyss en ny server (riktig alltså), så den är riktigt fräsh! Många trevliga människor

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Grim Batol. PVP
Alliance/Horde-ratio? Rätt lika, dock lite fler alliance.
Vilka länder kommer spelarna från? Norge...
Bra/många guilds? Finns många stora guild. Lite för många, sen finns det skitmånga små
Övrigt? Alla jävlar är präster! och heala kan de inte heller!
Rekommenderas? Nope.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem

Namn på realm och typ av realm? Executus PvP
Alliance/Horde-ratio? Ungefär 60/40 (väldigt löst uppskattat)
Vilka länder kommer spelarna från? Sverige, norge, danmark, holland, england, grekland
Bra/många guilds? Två eller tre per faction som farmar på hög nivå. Många småguilder. Relativt aktiva PvP-guilds.
Övrigt? Ganking rätt vanligt. Enl djungeltrumman korta bg-köer.
Rekommenderas? Ja, men var beredd på att försvara dig när du är ute och farmar.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Namn på realm och typ av realm? Stormscale PVP (EU)
Alliance/Horde-ratio? Lite mer Horde, 1:1.2 ratio ungefär
Vilka länder kommer spelarna från? Mycket svenskar, norrmän, danskar. Sen är det ganska blandat, en del fransoser/britter/greker och ryssar.

Bra/många guilds? Finns många bra guilder, Tror det är totalt 7 guilder som downat C'thun. <Curse> (www.curse-gaming.org) är väl störst på Horde sidan, på Alliance är det <Core> (http://core.matris.org) och <Glamour> (www.glamour.nu) som är störst.
Övrigt? Finns väldigt många undead rogues, men det är väl ett vanligt problem?
Rekommenderas? Njea, servern är överfull och väldigt tävlingsinriktad - finns dock en hel del casual guilds nu för tiden. Men räkna inte med att få nån seriös guild.

/Ziggis Tauren Druid <Triad>

ta bort din länk "www.curse-gaming.org" inte tillåtet att länka till porrsidor,tror knappast att de är en guild sida heller.

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
ta bort din länk "www.curse-gaming.org" inte tillåtet att länka till porrsidor,tror knappast att de är en guild sida heller.

http://curse-gaming.com/en/ är guildsidan iaf.

Kommer editera detta inlägg för att få in info om min server.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Namn på realm och typ av realm? Magtheridon, PvP
Alliance/Horde-ratio? 99/1 (så illa är det inte, men det ÄR illa)
Vilka länder kommer spelarna från? En hel del ifrån hela Skandinavien, men runt om världen också
Bra/många guilds? För många higheng guild, dom flesta guilden började köra Naxxramas samma dag som instansen öppnades.
Övrigt? Det behövs verkligen horde på denna servern, Alliance PvP kö-tider är fruktansvärda
Rekommenderas? JA, OM du vill spela Horde, NEJ, Om du tänkt spela Alliance.