Pekskärm/touch screen

Permalänk
Medlem

Pekskärm/touch screen

Är det nån som har erfarenhet av pekskärmar som t ex den här: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=121599? Det jag främst undrar är hur det fungerar, kan man peka på skärmen istället för att använda musen utan att behöva speciella program eller hårdvara (utöver skärmen givetvis)?

Permalänk
Medlem

Pekskärmen

Du kan nog inte använda bara skärmen utan hårdvara och drivrutiner.

Skärmen är ung likadan som en standard skärm, det enda skillnaden är att pekskärmen har en extra USB-sladd som kopplas in i datorn (troligen kontakt till syrplattan). Du måste också installera drivrutiner till skärmen och där kan du ställa in en massa inställningar.
Enklare sagt ... där du kan klicka med musen kan du klicka på skärmen också, jaq tror att det går att ställa in högerklick också (du kan välja mellan "kontakt" och "tryck").
Jag använder min skärm ihop med Meedio och det fungerar klockrent.

P.S. Jag ska sälja min pekskärm, bara 2 veckor gammal med 3 års garanti. Så om du är intresserad... kvittot fins också.

grunf2002@hotmail.com

Permalänk

Jag har 2 st 17" Touch screen och som Grunfs säger så kan du trycka där du kan trycka med musen, i programvaran finns det ofta så man får en liten ruta i hörnet man klickar på och då blir nästa tryckt ett högerklick.

Det knepigaste är bara att kalibrera, kan vara en riktigt temperamentsdödare :/

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

Re: Pekskärm/touch screen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moben
Är det nån som har erfarenhet av pekskärmar som t ex den här: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=121599? Det jag främst undrar är hur det fungerar, kan man peka på skärmen istället för att använda musen utan att behöva speciella program eller hårdvara (utöver skärmen givetvis)?

Allt det här hade du fått reda på om du läst produktinformationen i länken du gav

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att helt enkelt ringa LG och fråga för några veckor sen, men tack för era svar i alla fall.