Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Maila och säg att du vill ha ett monteringskit för en andra HDD till en Xi1546.

Tack zippo för info.
Har just beställt ett kit

För övrigt, ni som undrar hur man beställer: Killen som har hand om detta på Anovo hälsar att han tar emot order av kit på: order.vasteras@anovo.se
Skicka ett mail med beställning av nedanstående + din address så skickar han grejjorna mot postförskott.

Svar och spec på grejjorna från anovo-mannen:

"Här är delarna jag brukar sälja som ett kit till Xi-serien :
Priset är 250:-(mtrl) + 100:-(frakt) + 90:-(postförskott) + moms = 550:-
E7 84002353 BRACKET ASSEMBLY 2ND HDD HOLDER
E6 84001920 HDD BOARD (SATA)
E5 88035932 Hdd Cable
B19 84001887 RUBBER 2ND HDD PCB
E1-A -3st skruvar behövs - 84001608
E2-A -4st skruvar behövs - 84001357 "

Permalänk

japp, tack e2zippo. Nu har jag en på väg jag med.

Permalänk
Medlem

Kul att man kunde hjälpa till

Permalänk
Medlem

Tjenare en fråga till alla med denna dator, hur funkar vista på den? vet att den har prestandan till det men funkar alla drivare till den?

Permalänk

Det vet jag faktiskt inte, jag kör XP på den. Men det borde fungera. Fast å andra sidan vet man aldrig med Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Tjenare en fråga till alla med denna dator, hur funkar vista på den? vet att den har prestandan till det men funkar alla drivare till den?

Jag kör Vista på den och det fungerar alldeles utmärkt! Inga drivrutinsproblem whatsoever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Jag kör Vista på den och det fungerar alldeles utmärkt! Inga drivrutinsproblem whatsoever!

Låter perfa men använde du skivan man fick med eller fick du tanka egna drivare? sen så undrar jag om man kan få fjärrkontrollen att funka med media center?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Låter perfa men använde du skivan man fick med eller fick du tanka egna drivare? sen så undrar jag om man kan få fjärrkontrollen att funka med media center?

Min levererades med Media Center, funkar utmärkt att använda fjärren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
Min levererades med Media Center, funkar utmärkt att använda fjärren.

jo vet att några levereras med media center och då funkar ju kontrollen när du precis tagit ur den ur boxen men om man ska instalera nytt vista så är frågan om den klarar av att köra mediacenter då, för jag har inte hittat några drivrutiner till fjärrkontrollen någonstans

Permalänk
Medlem

Hur fungerar en 1546 burk me någon slags vista i? äre nåt att rekka eller är det helt sunket, dock inte tänkt att skaffa vista än på ett tag dock, men laptopen lär ja ha ett bra jäkla tag,dock bara en notis att de kommer att sitta 2gb ram den me då

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hur fungerar en 1546 burk me någon slags vista i? äre nåt att rekka eller är det helt sunket, dock inte tänkt att skaffa vista än på ett tag dock, men laptopen lär ja ha ett bra jäkla tag,dock bara en notis att de kommer att sitta 2gb ram den me då

Läs ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Läs ovan.

Men du har inga problem med drivrutiner till vista? funkar fjärrkontrollen i media center?

Permalänk
Medlem

Är denna dator prisvärd och fungerar den bra i dagsläget? Snabba svar, så jag vet att jag kan åka till computercity och plocka hem en

Permalänk
Medlem

Skynda fynda...tar slut överallt dessa datorer, först i GBG på Computercity sen näör jag skulle beställa idag via Netonnet så var de slut där med!
Beställde en från dustinhome...sista exet..får hoppas att det är en bra dator.

Visa signatur

Surfar gör jag helst i havet!

Permalänk

jag är helnöjd. Gedigen (stavning?) design och känns inte plastig. snabb och ett schysst grafikkort. Tryck in ett till minne så blir det finemang. Även plats för en extra hårddisk.

Permalänk
Medlem

Sitter med en Xi 1526 med 2 gb minne och 2*80 gb hdd, funkar prima
Ångrar mig inte för fem öre, visst den är stor, men det är en fin känsla i det med Tror knappast du kommer ångra att du köper 1546 då den har bättre grafikkort

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Hmm..sitter och funderar på att sätta i en till Hd, passar alla storlekar? Finns juh SATA hd för 650 kr på Netonnet på 250 gb, funkar dessa eller måste man ha ngn speciell för just bärbara?

Visa signatur

Surfar gör jag helst i havet!

Permalänk
Medlem

Så länge det är en 2.5" så ska den passa

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk

Så nu har jag fått besked att min Xi1546 som jag beställde igår är på väg från ComputerCity! Verkar inte vara många kvar nu....

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 2048MB DDR2 @ 533MHz, 160GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800

Permalänk
Medlem

Jag var förbi där kl 17.30 typ. Alla datorer var helt slut i hela sverige. Så jag lyckades inte med denna heller. Först tog nx9420 kampanjen slut och nu detta. Vad vill datorGUD säga mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minko
Jag var förbi där kl 17.30 typ. Alla datorer var helt slut i hela sverige. Så jag lyckades inte med denna heller. Först tog nx9420 kampanjen slut och nu detta. Vad vill datorGUD säga mig?

Oh shit! Dom verkar vara populära ;).

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Oh shit! Dom verkar vara populära ;).

Men jag får ju hoppas jag hittar någon annan dator som verkar rolig på pappret att äga

Permalänk
Medlem

Kolla prisjakt, ska finnas ngn butik i Sthlm med typ 25 st kvar, netonnet har i sina hämt butiker, får även in 4 ex till sin internnet shop så du kan beställa där igenom och få den nästa vecka.

Visa signatur

Surfar gör jag helst i havet!

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan få tag i vista drivers till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa 2 sådana här i morgon, en till frun och en till mig själv. Finns det någon dockningsstation till dessa datorer?
Om man vill uppgradera till 2 Gb minne, vilka ska man satsa på då?

Permalänk

Funderar på att utöka minnet på min Amilo xa1526. Vad är det för typ av minnen som sitter i går går det att blanda MHZ:en?

Fungerar följande? http://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/1024mb-sodim...

Visa signatur

1: [Lenovo T61]Intel Core2Duo 7300 2,0 GHz * 2 - 2048MB @ 667 MHz - 80GB - Nivida Q 140m 128 MB - XP PRO

Permalänk
Medlem

Mina minnen heter: M470T2953CZ3-CD5

Gav 400:- + 11:- frakt för en splitter ny 1gb sticka på tradera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad det kan vara för fel när man inte får ljudet att funka digitalt?
Har kopplat med 3,5tums-toslink till min reciever, o "vanligt" stereo-ljud funkar super, men det GÅR inte att mata ut ren DD signal, ljudet bara hackar något brutalt. Har provat flera olika spelare, MP, MP classic, VLC, Mplayer...

Enda inställningen jag kan se i ljudprogrammet är ju bitfrekvensen och av/på, så där kan jag väl inte missat något?
Någon som vet vad det kan vara? Känns jättetråkigt att inte kunna spela upp dvdfilmerna eller diverse film-klipp med vettigt ljud...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Är det någon som vet vad det kan vara för fel när man inte får ljudet att funka digitalt?
Har kopplat med 3,5tums-toslink till min reciever, o "vanligt" stereo-ljud funkar super, men det GÅR inte att mata ut ren DD signal, ljudet bara hackar något brutalt. Har provat flera olika spelare, MP, MP classic, VLC, Mplayer...

Enda inställningen jag kan se i ljudprogrammet är ju bitfrekvensen och av/på, så där kan jag väl inte missat något?
Någon som vet vad det kan vara? Känns jättetråkigt att inte kunna spela upp dvdfilmerna eller diverse film-klipp med vettigt ljud...

Jag antar att du har köpt en Optisk Toslink och inte en Koaxial Toslink, dv.s du ska kunna se att det lyser rött..

Det ska komma upp en ruta där du kan välja utgångens status, dv.s line-out, spdif etc..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jopp, det stämmer fint. Som jag skrev får jag signal och det funkar vid stereo, men hackar vid DD (för jag får trots allt ljud vid Dolby Digital, men det hackar )

I VLC;
ställer jag in ljudenhet som "Stereo", så funkar ljudet bra, men jag har som sagt bara stereo...
Ställer jag in ljudenhet som "A/52 by S/PDIF" så får jag Dolby digital till förstärkaren, men ljudet hackar rejält. (en halv seks ljud som går om o om igen ordet hej blir he-he-he-he-he-he istället, o efter 5 sec så ändras det till var filmen spelar för ljud just då, ex. "pirates" -ate-ate-ate...

Lång o dryg förklaring, men jag hoppas problemet beskrivs fullt ut, o att någon vet vad det kan vara