Permalänk
Medlem

Är Icotera i3562-70 operatörslåst?

Bytte bredbandsleverantör och övergav Telenor, då de ville höja till 650 kr/mån. Att rösta med fötterna är en moralisk plikt i det läget, tycker jag.

Tele2 hade ett bra erbjudande, så jag har dem som leverantör nu. Fick också en ny, bättre router, deras WiFi hub L2, i stället för den Icotera jag lånat av TN.

Mitt problem är nu den range extender Icotera i3562-70 som jag behöver för att ansluta icke-wifi-utrustning på ovanvåningen. Icoteran vill inte ansluta till L2 via WPS. Jag har inte kvar manualen till icotera (om det fanns någon) och vet inte ifall det finns något icke-intuitivt knep att ansluta till den och manuellt konfigurera SSID/IP mm för att få det att fungera.

Jag kan såklart köpa en ny range-extender/mesh, men tycker det är synd då jag har en redan.

Någon som:

1. Vet en lösning på mitt problem?

2. Har en manual till Icotera i3562-70. Den finns inte på nätet nämligen. Märkligt? Ja!

3. Vet om man kan flasha någon bra alternativ firmware?

Slänger ut dessa frågor även om jag gissar att jag får slanta upp för en ny apparat i slutändan.

Permalänk
Medlem

Grundläggande fråga. Har du gjort en "reset" av enheten ? Om inte kan det ju vara så att den har sin inställning mot den tidigare enheten. Du kan ev få kontakt med tillverkaren direkt. Icotera är ett Dansk företag.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegruppchef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlingsmaskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.