Comhem börjar uppgradera sitt nät för 24/8 tjänst

Permalänk
Medlem

Comhem börjar uppgradera sitt nät för 24/8 tjänst

Tja,

Fick precis reda på att comhem uppdateras sitt nät just nu för 24/8 tjänst. Det skall vara klart snart tror jag, så kan äntligen alla comhem användare avnjuta lite upload...

Fick den här informationen av comhems kundtjänst.

Jag är iallafall glad över detta, då min BBB vDSL suger nu mera.

Permalänk
Medlem

ja har beställt nu 24 mb passa på nu för 369 kr inom, viss datum , sen ska det kost 399

uddevalla ska ha det fungerat 1 novmber , i hälgen nu ska det på gå arbeten

har 70 % garanti hastighet , lönat sig klaa om får dåligt hastighet på mit ganmla 8 mb .

tro comhem kan göra mer än BBB
comhem håller högra kvalite på sin produkt mot BBB

nu vet inte äns upploadhastiheten , hittar inte på comhem

nån vet 100 % säkert vad uppload hastigheten ska ligga på

Ja kan få ut på mit gamla 9 -10 mb berond lite
Har varit som max i mb 11 Vädligt ovanligt hände på en julafton för 2 årsen på min gamla under den tiden som jag har haft ca 2 år 8mb
början masa strula men sen i hår har dte varit ett bra år . att tanka filer , torrent , bättre än dc tycker ja

----------
har spök problem med telefon i hopp med modemet , linjen upptagen , det komer går inte så ofta , hänt någagånger i år,
Ja har löst problemet ofta med utan behöva ringa , med dra ut sladen start om modemet

Jag får bra kontakt om snackar med rätt person , kille talade med i dag , prata med äldra trevlig dam jobbat flera år där , men gick inte så bra , tro inte antal år på jobbet är så avgörande , nog hur väl intresserad angerad man är på jobbet

så det var stor skilnad tala med en människa fast han hade jobbat där kortare tid , än mot en annan ,

handlar lite om vilja förstå kunden ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Observera att 8mbit i upload inte gäller comhem utan bara tidigare upcfastigheter som också nämns på deras hemsida. Det kommer inte till comhem förrän i vinter.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Nu har det gått ett par dagar som jag inte längre kan logga in. Jag har mina uppgifter precis som förut, men den säger bara

"Hoppsan
Något har gått galet vid din inloggning

Vänligen kontakta vår Kundservice på 0771-55 00 00 för att få hjälp."

Och sen när man ringer kundtjänst så är det mest... -"Just nu är det många som ringer till oss. Vänligen återkom senare..." eller liknande.

Jag förstår att det är struligt när man inför nya tjänster, men med tanke på att jag haft sunkig dns i närmare ett halvår och saker blir bara sämre och sämre så börjar jag tröttna ur. Det börjar kännas som adsl igen.

Är man ett så stort företag så har man ett betydligt större ansvar att ha saker som fungerar. Eller åtminstone se till att ha information lättilgänglig där de redovisar sina nuvarande problem. Det är alltid lättare att acceptera det man känner till. Men att lägga locket på och inte förstärka sin support tillräckligt under denna period är skandalöst dåligt.

Så vad har jag för val nu då, för på ett sätt så är alternativet ännu värre.

Men jag skulle kunna tjata med de i kundtjänst tills öronen blöder för att de svarar olika, svarar skit, eller svarar inkompetent. Ibland svarar de som människor, men det är för sällan och man kan inte få direktnummer till de som är bra. Och de hänvisar till idiotiska avtal och himlar med ögonen och är inte ett dugg intresserade att idka kundvård. Utan precis som alla andra försöka få så många att skriva under bindande avtal. Är man redan bunden är man intget värd. Säkra pengar, men eftersom min bindning löper ut nu till nyår så är jag snart fri

Alternativ två är att försöka få nedsatt pris genom att kontakta konsumentombudsmannen. Eller om man ska satsa på word of mouth via Sverker Olofsson.

Så är det någon som fått kompensation, i så fall på ett ungefär hur mycket? Och vad är de detaljer man ska fokusera på?

/jon

Då har jag även försökt kontakta dem via formuläret på deras hemsida för att klaga lite över att de inte leverera samt att de inte svarar i telefon. Men gissa vad?

"Du har inte fyllt i alla obligatoriska fält" Men mina skärmdumpar är av en annan åsikt. Så är det någon som har en vanlig mailadress till dem?

Permalänk
Medlem

Jag ring på dagen i dag på dagen till kundtjänsten , mest på kvällen det ,har varit upptaget märkt det i går skulle ringa tog 50 minuter ca vänte tiden ,

Håller med handlar om prata med rätt persson
Fick ringa ofta när jag beställd 8 mb , när det var nytt .Då var det mass strul

Under detta år har löst problemet genom start om modemet telefon , Händer att ja tappar hastigheten efter har stängt av datorn , fast man skötter om städning av skräp filer chas temp mapar den vanliga biten . bruka inte hjälpa .

det enda har hjälpt mig är att de kundtjänsten får statar om min signal , loga in åt mig ,

sen får ut min hastighet på 8 , Jag aldrig varit med om upploadhastigheten
tar styck , lustig , att bara inkommad hastighet som tar smällen ,
----------
Lördag den 28 oktober

Nu har kört ip tester på 28 mb ,

Hoppas väl det ska fungera bättre 1 nomvmber

får ut 19 mb i tp test ,

mekat med TCPOptimizer

på nåt sätt är det sämre kommer aldrig upp i 8 mb när ja ska tanka ner fil

efter som ip test ser bra ut , mekat med olika inställningar i win xp

problemet är inte kan äns komma i upp i 8 mn När jag ska dra ner fil

efter som det ska vara klart 1 novmber ,

När ffrgad min status på min station hur gammal är tekninken Har det bytts ut någon utrustning , såna information går inte få fram av kundtjänsten de vet inte ,

efter som hade strul för 2 dagar sen händer inte tätt i melan gånger man får strypp hastighet , spök problem som inte går lokalisera i direkt ,

Fast man har hastighet garanti pp ip test , lär nog inte kunna påverka mer om jag inte kan i pratiken göra åt 9 mb , som kund på min 8 mb ,

finns det nån praktiska garanti förutom än ip test

för kunna verkligen ta dela av minsta 8 mb inkommande hastighet ,

1 novmber kan tidgaste göra en anmälan , svåra är fel aänmäla när ip test ser bra ut ,
Så lång pass väl vet hur min dator regaer fungera , inte ska vara masa inställningar som orsaker som störa hastigheten ,

masa brandväg masa program som tar hastighet ,

Hur gör man en fel anmäla trots svaret ip test , ser bra ut meda i verkligen när man ska ha ner en fil man inte kommer upp äns i 8 mb

vad har för rätt kräva , ? tro lär bli svårt påverka , om de bara gå efter ip test ser bra ut där men för kunna ta dela av verklighets förankrning vid fil tankning ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A