Nokia 6630 och Tre - Kan inte ta emot MMS?

Permalänk
Medlem

Nokia 6630 och Tre - Kan inte ta emot MMS?

Har nu i två dagar haft problem med att jag inte kan ta emot MMS på min 6630:an med 3 Kontant. Jag har visserligen 0.04 Kr på kortet, men nog fanken borde jag väl kunna ta emot ändå?

Mobilen hittar MMS:et, men när den aktiverar dataanslutningen och ska börja tanka hem det, så får jag upp ett varningsmeddelande som lyder:

"Nytt MMS. Koppla från anslutningar för att hämta meddelande? Ja/Nej?"

Jag svarar ja, och dataanslutningen aktiveras på nytt, med följden att jag får upp samma meddelande några sekunder senare. Har även provat att svara nej med samma resultat. Dessutom har jag raderat alla anslutningar förutom 3MMS, utan resultat. Har också i ren desperation (och iofs också för att jag länge velat det) flashat telens firmware till senaste versionen, och fått nya inställningar tillskickade mig från Tre. Inget hjälper.

Kan det verkligen vara så att det har med min pengabrist att göra? Har lite eko på kontot just nu, så jag kan inte pröva för tillfället om det går med ett laddat kort.

Som en parentes kan jag också nämna att jag utan att märka det messade ca 5 SMS efter det att saldot var på 0.04, utan att få några konsekvenser på saldomätaren. Detta känns ju iofs konstigt, kan detta vara orsaken månne?

Tack på förhand!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Brukar vara så att datatrafiken inaktiveras när saldot understiget ett visst värde. Detta fenomen kan man bl a uppleva hos Telia.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag kan dock surfa på PlanetTre och liknande, men det är kanske undantaget regeln?

Sen har jag för mig att jag har tagit emot MMS med vääldigt lågt saldo tidigare, men då hade jag ju inte skickat 5 SMS "för mycket" heller...

Aja, får väl se om jag kan hitta lite pengar till en tankning imorrn, och se om problemet löser sig

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd

Planet 3 är en kostnadsfri tjänst och kostar således inte ett öre att surfa runt på.

MMS däremot är en tjänst som kostar pengar. MEN det kan ju hända att du har gratis MMS & SMS hos 3? I sådana fall bör du kontakta 3.

Annars så är det ju så att när du tar emot MMS så får du stå för den kostnaden det kostar per MB att skicka och ta emot data. Har för mig att det är typ 15kr/MB. Så att ta ner ett MMS kanske kostar 7-10 öre...

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Medlem

Aha, det visste jag faktiskt inte, att jag står för datatrafikskostnaderna! Det förklarar ju saken!

Tack för hjälpen allihopa, insåg nu att jag hade mer pengar på kontot än jag trott, så jag kan tanka på idag

Edit: Jepp. Nu med lite mer pengar på kortet går det som en dans, dumma jag! Dock skönt att jag äntligen kom mig för att uppdatera firmware:n

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G