Tjenamors. Antar att ni är ganska trötta på såna här trådar men vart fan ska man vända sig? De kunnigaste hänger här.
Nu är det som så att jag fortfarande sitter på min 1,7+ och lejrar cs, wow och sånt tjafs samtidigt som jag hör mina härliga mp3's i bakgrunden hacka när dom övergår 128kbit/s. Ni förstår då kanske att jag behöver en ny dator. En gång i tiden hade jag okej kunskaper om detta men inget verkar vara sig likt, modellerna är helt nya och jag är helt enkelt ute och cyklar nu när jag äntligen ska inhandla något. Känner mig som sveriges största retard. Jag behöver ganska akut hjälp.
Datorn ska kosta max 8000kr svenska riksdaler och ska inkludera allt förutom skärm, mus och sånt. Floppy och brännare har jag också så det behövs inte. Även fast jag spenderar mycket tid vid burken är jag inte direkt krävande. Spelar spel i still med wow, lyssnar på musik, tankar ett och annat osv. Jag vill ha en sjukt stabil burk som gör jobbet. Jag kommer inte klocka något är ganska viktigt att jag säger antar jag (var så förr iaf).
Eftersom jag trots allt inte behöver en värstingburk skulle jag gärna vilja se några alternativ för 6000kr också då jag kanske är lite sugen på en ny skärm, kanske ger mitt sinne mer än en bra prestanda på burken (har nu 17"CRT).
AMD/Intel, nvidia/ati spelar ingen roll för jag har inte den blekaste aning vilka som har bäst prestanda nuförtiden. Snälla skit i märkeskärlek var bara ärliga och ge mig det bästa ni kan komma fram till. Tack så mycket i förväg!